Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Har drømmer noe betydning? Fortid/framtid?

For å ta to eksempler;

Du ser deg selv i en ulykke opp til flere ganger eller hvernatt.. betyr det noe? eller er det bare vanlig drøm

 

Du har møtt en person og du drømmer om personen ganske mye

Har det noe betydning?

9456430[/snapback]

Drømmer du at du er i ulykker ofte, er det mest sannsynlig at du er redd for å havne i ulykker.

9456665[/snapback]

 

 

jeg har merka noen ganger når jeg drømmer så skjer det om 1 ukes tid noen ganger er jo ikke bestandig men edt har hendt

9456690[/snapback]

At du har drøymd noko og det skjer kanskje ei veke etterpå? Slik er det med meg óg. Alltid når det skjer, blir eg litt fjern og tenkjer «Dette har eg drøymd før. Det skjer igjen.

. No kjem han/ho til å seie det og det.» Nokon seier det er hjernen som kopler ut i det øyeblikket, men det kan det vel ikkje vere. Av og til husker eg til og med kva eg har drøymd og viss det eg har drøymd skjer, veit eg kva som skjer akkurat då.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det som bestemmer når vi skal våkne?

 

F.eks, du tar 100 mennesker, lar de spise det samme og gjøre det samme, så legger de seg samtidig i et lydtett rom, med svakt lys. Når vil de våkne?

 

Eller: Hva får deg til å våkne om morgenen? Underbevissten?

9455668[/snapback]

Simen1? :)

9458282[/snapback]

Nei.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke hydrogen i flytende nitrogen?

9459287[/snapback]

Nei, det er neppe særlig mye urenheter i form av hydrogen i kommersiellt flytende nitrogen.

 

Alle grunnstoff kan vel gå innom ei flytande form, kan dei ikkje?

9459416[/snapback]

Jeg er ikke sikker men tror det. Men ikke alle stoffer kan være flytende ved atmosfærisk trykk. F.eks er CO2 aldri flytende, uansett temperatur, så lenge det er atmosfærisk trykk. Ved høyere trykk kan CO2 være flytende.

Lenke til kommentar

Beklager, sant det.

 

Alt som er flytende trenger ikke å ha vann eller hydrogen i seg.

 

...liquid particles (normally molecules or clusters of molecules) are free to move within the volume, but they form a discrete surface that may not necessarily be the same as the vessel. The same cannot be said about a gas; it can also be considered a fluid, but it must conform to the shape of the container entirely...

 

Det at en ting er flytende betyr at molekylene ikke er bundet fast i hverandre like mye som noe som har fast form, men mer en stoffer som har gass form.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Solid_liquid_gas.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...