Kea Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Blir heller glad for et definitivt svar istedenfor noen som bare gjetter, ikke for å være frekk eller noe. Sagan om de Bannlysta er vel opphavet til det du refererer til. Det er en kjent svensk YouTube-parodi (er ikke egentlig en parodi, kaller det det av mangel på et bedre ord. De har bare dubbet skuespillerene på svensk) av forskjellige scener fra LOTR. Et eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=x_dtMln5JXI Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Pleier å sluke en banan en time, halvtime før, og et glass vann rett før jeg løper/jogger. Om det har noe effekt vet jeg ikke. Eneste jeg sikkert kan si er at du ikke bør løpe/jogge 3000 meter med full mage. Har erfart at det bare ender med kvalme og spying. Hvis jeg bare spiser en banan kommer jeg hvertfall til å bli kvalm (blir ofte kvalm nå jeg er sulten, aner ikke hvorfor). Noen flere forslag til hva jeg kan spise/drikke før 3000-meteren, og når jeg skal spise det? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvis jeg bare spiser en banan kommer jeg hvertfall til å bli kvalm (blir ofte kvalm nå jeg er sulten, aner ikke hvorfor). Noen flere forslag til hva jeg kan spise/drikke før 3000-meteren, og når jeg skal spise det? Enda så interessant dine kroppslige funksjoner er, er det vel ikke spesielt snedig? Trening og kostholds-delen av forumet er vel antagelig en bedre plass å spørre på? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg så at det var en som spurte som hva han skulle spise før mattetentamen litt bak i tråden, så jeg trodde ikke mitt spørsmål var så grusomt. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Vet ikke om det er rart spørsmål eller ikke, men hvor får man kjøpt kraftige spiralfjærer på ca 5-10cm? har sjekka biltema, clas ohlson, jernia, motorsyklisten, motorteknikk osv.. Er 5-10 cm lengden eller diameteren? Lengden. Diameteren må være litt stor, iom at den skal være kraftig. Endret 4. mai 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Vet ikke om det er rart spørsmål eller ikke, men hvor får man kjøpt kraftige spiralfjærer på ca 5-10cm? har sjekka biltema, clas ohlson, jernia, motorsyklisten, motorteknikk osv.. Er 5-10 cm lengden eller diameteren? Lengden. Diameteren må være litt stor, iom at den skal være kraftig. Søk på leverandører av industrifjærer på nettet, f.eks http://www.fjaer.net/ http://www.lesjofors.no/ http://www.fjerfabrikk.no/ osv. Lenke til kommentar
SML Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 En trend som folk slenger seg på, om det er fordi det er kult eller morsomt skjønner jeg ikke, for jeg skjønner greia, og det er langt ifra morsomt fordi det er oppbrukt til 1000. Hva skiller dette fra lolcats og annet skit? Jeg skjønner ikke helt spørsmålet.. ikke alle har lik humor, jeg finner ikke lolcats morsomt heller (med noen veldig få unntak) Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Joda, det inneholder vann, salt, proteiner, mineraler og fruktose. Ideelt for trening! Så er bare å hive i seg etter trening. Sikkert noen i garderoben som kan donere litt hvis du mangler. Innholdet av proteiner, kalorier og fett (de viktigste næringsstoffene for restituering etter trening) er nesten ingenting å regne, hvis du sammenligner med andre ting som er vanlig å spise/drikke for restituering. Andre næringsstoffer bør man få i seg nok gjennom et normalt sunt kosthold uansett. At det inneholder en del næringsstoffer er sant, men det betyr ikke at det inneholder nok til å være "sunt" å ...få i seg. Ifølge dette resonnementet burde jo sjokolade være supersunt, det inneholder jo tross alt proteiner. Var ikke ment helt seriøst, det var sikkert ikke ditt innlegg heller. Men det er vel ganske unormalt å spise/drikke sæd, hvertfall her jeg kommer fra. Blir fort litt spesielt om du skal gå på en sæd-diett også. Men faktisk, om det hadde hatt litt høyere innhold av disse næringsstoffene så hadde det vært veldig ideelt: - Fruktose er karbohydratkilde, og karbohydrater er vitkig etter trening for å fylle opp glykogenlagrene. - Proteiner er jo som kjent viktig for å bygge opp musklene - Salter er jo greit å få i seg etter trening, hvertfall hvis det er snakk om utholdenhetsøkter. Div restitusjons-sportsdrikker inneholder jo ulike salter. - Mineralene er jo også fordelaktige. Sink finner man jo også i produkter ZMA (for de som er kjent med kosttilskudd) - Vitamin C og kalsium har også diverse fordeler.' Det eneste som mangler her er jo D-vitaminer og sjokolade/jordbærsmak så har man en bestselger! Takkar for svar. Var bare ein ting eg lurte på. Ikkje det at eg har planar om å hiva i meg detta etter trening Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Av og til når jeg prøver å sove eller ligger med hodet på en annen pute etc. hører jeg pulsslagene i øret. Hvorfor? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 For du har en pulsåre rett bak øre som du sikkert klemmmer litt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Av og til når jeg prøver å sove eller ligger med hodet på en annen pute etc. hører jeg pulsslagene i øret. Hvorfor? Dette har jeg lurt på lenge! Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 At pulsåren ligger der er i og for seg meget nyttig å vite. Det var jeg jeg ikke klar over. Men hva skaper denne lyden som nærmest skraper i øregangen? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 At pulsåren ligger der er i og for seg meget nyttig å vite. Det var jeg jeg ikke klar over. Men hva skaper denne lyden som nærmest skraper i øregangen? Når jeg var liten, latet jeg som det var en kineser som gikk i en risåker (sorry for off-topic) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 aunmar: Det har nok litt med den bevegelsen pulsen lager i huden mot putetrekket ditt. Evt. så har flatlusa inntatt øreregionen og.... Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvordan er egentlig luftfartsreglene? feks hvis "per" er ute å flyr i et uregistrert fly uten radio etc, hva kan skje? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Om "Per" flyr i retning mot en militær base og f.eks ikke følger evt. kommandoer om å snu/lande fra jagerflypiloter så kan det hende at han ikke vil komme hjem til middag. Ever. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Eller flatt hjern mot en oljeinstallasjon i nordsjøen... Da kan det nok bli scramblet både ditt og datt for å vekke oppmerksomheten til flyveren. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har oljeplatformer forsvars-våpen? Type raketter etc til å skyte ned angripende fly. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Nei. De som opererer i mer lugubre strøk har ofte sikkerhetsvakter ombord dog, for å greie å stå imot pirater; men ikke tungt bevæpnet så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå