Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

dilbert.gif

 

Hvorfor gidder de ikke å fargelegge Dilbert?

Jeg vet jeg har sett fargede Dilbertstriper i seriehefter.

Hvis de farges for bruk i heftene, hvorfor er Dagbladets striper i svart/hvitt?

 

Og teksten i snakkeboblene... Er den håndskreven, eller er det en font?

 

De fleste stripeserier av denne typen blir såvidt meg bekjent ikke fargelagt av forfatteren (utover søndagstripene)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg drevet å fulgt med på en serie som heter "Dexter". Jobbtittelen hans er blood analyst, men jeg finner ikke akkurat en norsk arbeidstittel på dette ved direkte oversettelse (Blod analytiker).

 

Så, det jeg lurer på er hva er det som kan sammenlignes med yrket hans her i Norge? Finnes det noen utdanninger for dette?

Lenke til kommentar

Nå har jeg drevet å fulgt med på en serie som heter "Dexter". Jobbtittelen hans er blood analyst, men jeg finner ikke akkurat en norsk arbeidstittel på dette ved direkte oversettelse (Blod analytiker).

 

Så, det jeg lurer på er hva er det som kan sammenlignes med yrket hans her i Norge? Finnes det noen utdanninger for dette?

 

Finnes det i det hele tatt noen i hele verden som har fulltidsjobb med "blood spatter analysis"? Jeg må innrømme at jeg tviler litt på selv det. Her til lands er det vel bare å glemme å ha det som noen fulltidsjobb, det skjer vel ikke et mord i uka i hele landet tilsammen engang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå har jeg drevet å fulgt med på en serie som heter "Dexter". Jobbtittelen hans er blood analyst, men jeg finner ikke akkurat en norsk arbeidstittel på dette ved direkte oversettelse (Blod analytiker).

 

Så, det jeg lurer på er hva er det som kan sammenlignes med yrket hans her i Norge? Finnes det noen utdanninger for dette?

På norsk heter det bioingeniør.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/bioingenior

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis flammen er svakt grønn kan det være borsyre.

 

Bor er ikke helt umulig, men det trenger nok ikke å være borsyre ;)

Borsyre brukes i produksjonen av papir, derfor jeg skrev det. Hva det eventuelt omdannes til senere kjenner jeg ikke til.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Nå har jeg drevet å fulgt med på en serie som heter "Dexter". Jobbtittelen hans er blood analyst, men jeg finner ikke akkurat en norsk arbeidstittel på dette ved direkte oversettelse (Blod analytiker).

 

Så, det jeg lurer på er hva er det som kan sammenlignes med yrket hans her i Norge? Finnes det noen utdanninger for dette?

På norsk ville han ha vært en kriminaltekniker med blod som spesialitet.

 

Nå har jeg drevet å fulgt med på en serie som heter "Dexter". Jobbtittelen hans er blood analyst, men jeg finner ikke akkurat en norsk arbeidstittel på dette ved direkte oversettelse (Blod analytiker).

 

Så, det jeg lurer på er hva er det som kan sammenlignes med yrket hans her i Norge? Finnes det noen utdanninger for dette?

På norsk heter det bioingeniør.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/bioingenior

Jeg går ut i fra at du ikke har sett dexter :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kommer dette fra?

 

"Gandalf skriker "YOU SHALL NOT PASS!" så går man förbi han ;pppPppPPp"

Det har vært mange svenske tullegrupper i det siste på Facebook a là:

"*situasjon* *morsomt svar på situasjon* :ppPpPppPp"

 

Jeg kan ikke helt si at jeg skjønner greia med disse, antagelig noe svensk referansehumor vi nordmenn ikke får med oss. Eller bare sær svensk humor. :) Hvis noen kunne utdype mer hadde det vært fint.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...