Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Du vil vel ikke sitte og eksperimentere med kjemibalansen i kroppen når du har din viktigste prøve i livet ditt?

 

Slår det feil får du bare vondt i magen og greier ikke fokusere på noen ting. Husker karene som kom inn på eksamen med 3 liter Cola og masse snop, og startet å spise og drikke brus før prøvene ble utlevert. Var stort sett de som gikk etter 2 timer og strøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker, så tenker jeg ofte på norsk, jeg snakker på en måte med meg selv. Folk som blir født døve, hvordan virker dette for dem?

Jeg tenker sjeldent i språk, så det er fint mulig å tenke uten, men hvis de må tenke i språk, kanskje de tenker i tegnespråk.

Lenke til kommentar

Hvordan tenker de på tegnspråk? Ser de for seg hender som beveger seg?

Mesteparten av min indre monolog er på norsk eller engelsk talespråk, men av og til tenker jeg på tegnspråk. De tankene jeg har da er blanding av en slags "siluett" av håndbevegelsene, og den kinetiske følelsen av å gjøre disse tegnene.

 

Prøv å tenke deg hvordan det føles å klappe hendene dine. Rykket idet hendene dine føres sammen, og hvordan det føles når de treffer hverandre. Da skjønner du kanskje litt bedre hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Hvilken ende av laderen skal man koble i først? For eksempel en lader til en laptop. Setter man den i veggen først og deretter i PC'en, eller motsatt rekkefølge?

 

Koble først enden inn i laptopen, så i veggen, de fleste brukermanualer sier dette.

 

Vel, om det skulle vært en måte som er bedre enn den andre vil jeg påstå det er å koble den i veggen først.

Da vil det være mindre sansynelighet for at en eventuell feil i strømforsyningen vil ta knekken på laptopen.

(Sikringen vil kanskje gå/laderen vil dø uten at noen spenningspeaker når laptopen)

 

Men dette er svært usansynelig så det har overhode ingenting å si hvilken rekkefølge man gjør det i. :)

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å "mate ut" iPoden? Og når man mater ut ser skjermen slik ut:

 

img0583w.th.jpg?0.5754501370723253

 

Skal jeg koble fra mens den beskjeden står, eller skal jeg gjøre det når den tidsmåleren under skriften er ferdig?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Det har med at du ikke skal koble den fra når det leses/skrives fra den. Det kan resultere i ødelagte filer. Jeg har nappet ut Ipod'en min i rundt 7 år uten at det har ført til noen skade, kun forsikret meg om at den ikke er i bruk. Vet ikke hvordan det er på nyeste modeller, men på min er det da en sirkel i venstre hjørne som viser om den brukes.

Lenke til kommentar

Hvilke mat er beste å spise rett før f.eks en matte eksamen? :hmm:

Først og fremst må du ikke glemme at riktig mat neppe kommer til å gjøre underverker for eksamenen din. Det er nemlig ikke så ekstremt utslagsgivende som mange vil ha det til. Når det er sagt, ta deg noen grovskiver med ost&skinke eller noe (en slager hos meg er grove brytebrød) og en banan eller en annen frukt (som ikke lager lyd). Fullkorn is your friend! En kopp med kaffi innimellom funker jævlig bra for meg, ikke nødvendigvis fordi den holder meg våken, men fordi den gir meg muligheten til å slappe av et lite øyeblikk og koble ut hjernen, noe som er lurt når du sitter fast.

Lenke til kommentar

Det er vel samme greia som at du "alltid skal lukke alle programmer når du installerer noe". Ingen gjør det, og det går alltid bra.

Det går sjeldent bra med visse instalasjoner. Da kreves det at du restarter maskinen. Derimot lukker du alle programmene slik det bes om slipper du nettopp det.

Lenke til kommentar

Om den driver og synkroniserer noe så tror jeg det kan gå litt galt om du bare napper den ut.

 

Du skal vente til den "loading baren" er ferdig før du drar ut. Lillebroren til min kompis dro den ut før den var ferdig og da klikket hele spilleren, bildet frøs bare. Måtte bruke "reset-trikset" og holde inne "Menu+midttasten" til den skrudde seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...