Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Jeg sitter fortsatt med XP, når jeg ikke har behov for hverken DX10 eller DX11-spill så synes jeg at det holder fortsatt mål. Jeg har kjørt Win7 RC en god stund og det er godt mulig at jeg oppgraderer om ikke så lenge, men når jeg kjenner XP så å si ut og inn så føler ikke jeg at det haster noe spesielt men en upgrade.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg kan beskrive det med vitenskapelige ord, men here it goes:

 

Den lille "knappen" er den du drar i for å føre skytemekanismen tilbake for å hente en kule fra magasinet og inn i løpet. Det gjør du bare én gang rett etter å ha reloadet. Neste gang så vil noe av skytegassene fra kulen gjøre jobben for deg, dermed kan du skyte i full auto / semi auto uten å måtte dra i den tingen hver gang.

 

Samme sak som når man drar "oversiden" av en pistol for å hente en kule inn i løpet.

 

EDIT: ladebolten var visst ordet jeg manglet, takk :)

Dette er feil. Knappen finnes også på HK416, og brukes til å dytte sluttstykket på plass hvis du får ufullstendig lading. Da trykker man inn knappen, som fører en tapp inn på et frest inn spor på sluttstykket, som dytter det helt inn i posisjon. Samme greiene finnes på de fleste andre våpen.

 

Ladebolten/ladearmen ligger på toppen av våpenet, sentrert over kolben, bak det bakre siktepunktet.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som ikke gir deg diare 10 minutter etterpå? Magen holder ekstra dårlig på mat når du er kjempenervøs.

Det fikk bandet mitt oppdage når vi skulle spille vår første konsert. McDonalds 2 timer før konserten betød at alle måtte på do hele tiden. Og det lukter ikke akkurat digg på do når gitaristen akkurat har vært inne og tømt magen og man bare MÅ inn selv fordi det er en halvtime til konsertstart..fy faen..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg kan beskrive det med vitenskapelige ord, men here it goes:

 

Den lille "knappen" er den du drar i for å føre skytemekanismen tilbake for å hente en kule fra magasinet og inn i løpet. Det gjør du bare én gang rett etter å ha reloadet. Neste gang så vil noe av skytegassene fra kulen gjøre jobben for deg, dermed kan du skyte i full auto / semi auto uten å måtte dra i den tingen hver gang.

 

Samme sak som når man drar "oversiden" av en pistol for å hente en kule inn i løpet.

 

EDIT: ladebolten var visst ordet jeg manglet, takk :)

Dette er feil. Knappen finnes også på HK416, og brukes til å dytte sluttstykket på plass hvis du får ufullstendig lading. Da trykker man inn knappen, som fører en tapp inn på et frest inn spor på sluttstykket, som dytter det helt inn i posisjon. Samme greiene finnes på de fleste andre våpen.

 

Ladebolten/ladearmen ligger på toppen av våpenet, sentrert over kolben, bak det bakre siktepunktet.

 

Jepp, jeg rettet vel mer eller mindre på det noen poster senere :)

Lenke til kommentar

Hvilke mat er beste å spise rett før f.eks en matte eksamen? :hmm:

Fisk? Sprett en boks med tunfisk(sil av vannet først), spre innholdet utover tre brødskiver med et salatblad under og en tomatskive med pepper og majones på toppen. Eller kanskje du heller skal steke en torskefilet på svak varme og slenge den på skiva med rødbeter og majones på.

 

Uansett så er ikke 'rett før eksamen' det rette tidspunktet å eksperimentere på. Hvis du ikke har prøvd 'hjernemat' før så vent til en annen dag. 'Rett før eksamen' bør du spise noe du er kjent med så du er rimelig sikker på at det i det minste ikke setter *ned* ytelsen din.

Lenke til kommentar

Eksamensmat: Du bør ikke spise sjokolade eller annen godteri før. Grunnen til det er at det inneholder mye sukker som gjør at man får et lite "energikick" før man blir sløv igjen. Pluss at man blir lett rastløs, noe som ikke er bra på en eksamen. Man vil heller spise mat som gjør at man klarer å konsentrere seg i fire-seks timer. Frukt er et godt forslag.

 

Skal man på liv og død spise godteri er det bedre på slutten av eksamen eller etterpå som en belønning.

 

Av tunfisk anbefaler jeg den som de selger ferdig sauset på boks på ICA (og muligens også Rimi, vet ikke). Spesielt den med karrisaus. :wee:

 

Noen mener at fisk gjør deg søvnig. Vet ikke om det gjelder all fisk.

Det er vel først og fremst fet fisk. Tunfisk er vel en relativt mager fisk.

Lenke til kommentar

Antar dette ikke stemmer, men min logikk sier at den burde det.

 

Om man på en eksamen har med seg små mengder sjokolade/annet godteri. såkalkte raske karbohydrater, burde man ikke kunne kombinere de med sene karbohydrater?

 

Slik at man både for den raske energien, og at de langsome karbohydratene hindrer deg i å bli trøtt. Kan være dette er riv ruskende galt, men hadde vært gøy å få bekreftet det ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...