Mannen med ljåen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Vi har en Google Video-tag, men YouTube-taggen er vekk. Er soikker på vi hadde en før. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 En russisk dokumentar om ekranoplanet. Har en del footage av flyet i aksjon. (Beklager at jeg linker, klarer ikke finne ut hvordan embedde Youtube-video.) Den er allerede postet. Youtube embeddes vel med [ media][ /media] http://www.youtube.com/watch?v=rUTWWsh6iGA Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvor langt ned må skjermene gå før sykkelhjulene ikke lenger dynker deg i sølevann? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvor langt ned må skjermene gå før sykkelhjulene ikke lenger dynker deg i sølevann? Prøv å poste samme spørsmål på sykkelforumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=505 Men jeg ville sagt at bakskjermen bør gå ned til navet omtrent foran og bak og forskjermen tilsvarende i bakkant. Forkanten av forskjermen bør gå forbi navet sett overfra. Slik det var på sykler tidligere. Min erfaring er at de små plastskjermene på offroadsykler stort sett er en stor vits. De skjermer kun mot direkte steinsprut. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvor mye legger sportsbutikker på prisen de kjøper fra leverandørene? Altså hvis en butikk selger en sykkel til 8000 kr, hvor mye har butikken betalt for å kjøpe den? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det varierer nok veldig, men jeg tror mange sykler som har 8000 kr inkl. mva utsalgspris har en importinnkjøpspris på 3000 - 5000 kr eks mva. 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Min erfaring er at de små plastskjermene på offroadsykler stort sett er en stor vits. De skjermer kun mot direkte steinsprut. Stemmer godt det du sier. Plastskjermene er ofte mer rette enn bøyd, så selv om du setter de så langt ned som mulig og prøver å bøye de "langs hjulet" så blir avstanden fra hjulet på rundt 5cm mot enden. Nå tenker jeg mest på bakskjermen og at du ender opp med møkk på ryggen om du sykler i regnet. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Min erfaring er at de små plastskjermene på offroadsykler stort sett er en stor vits. De skjermer kun mot direkte steinsprut. Stemmer godt det du sier. Plastskjermene er ofte mer rette enn bøyd, så selv om du setter de så langt ned som mulig og prøver å bøye de "langs hjulet" så blir avstanden fra hjulet på rundt 5cm mot enden. Nå tenker jeg mest på bakskjermen og at du ender opp med møkk på ryggen om du sykler i regnet. Bakskjermen på eldre sykler, som fulgte hjulet og endte omtrent ved navet sett bakfra, de var effektive mot sprut oppover ryggen. Dessverre finnes det ikke festepunkter for den nødvendige bakre skjermbøylen på moderne offroadsykler. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Var de ikke festet i hjulnavet? Så med en liten "mod" så burde det være mulig for den kreative av oss å feste en ordentlig skjerm. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Var de ikke festet i hjulnavet? Så med en liten "mod" så burde det være mulig for den kreative av oss å feste en ordentlig skjerm. Jeg har ikke vært borti skjermbøyler som var festet i selve hjulnavet, for det går jo rundt, som oftest var det bakre øre på ramma helt nede ved festet for navet. Men kanskje det finnes andre løsninger for heldekkende bakskjermer for moderne sykler? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Var de ikke festet i hjulnavet? Så med en liten "mod" så burde det være mulig for den kreative av oss å feste en ordentlig skjerm. Jeg har ikke vært borti skjermbøyler som var festet i selve hjulnavet, for det går jo rundt, som oftest var det bakre øre på ramma helt nede ved festet for navet. Men kanskje det finnes andre løsninger for heldekkende bakskjermer for moderne sykler? Jeg har en tråsykkels om jkeg kjøpte for et halvt år siden der jeg ba om å få montert på ordentlige skjermer, de er såvidt jeg husker montert slik at det går en metallstang omtrent rett bakover fra den delen av ramme der abkjulet er festet (senter av bakhjulet), og ut til skjermen. Kan sjekke nøyaktig når jeg kommer hjem. AtW Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvis bøyleendene er tredd rundt hjulnavet, så får man problemer ved punktering at selv om man løsner hjulet så henger det fast i skjermbøylen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvis bøyleendene er tredd rundt hjulnavet, så får man problemer ved punktering at selv om man løsner hjulet så henger det fast i skjermbøylen. Jeg tror ikke de er tredd rundt, det er en stang som er festet på ramma på hver sin side av hjulet. (ramma ender i en trekant ved midten av bakhjulet), vet ikke helt om det var en forsåtelig forklaring. AtW Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Kan det "regne" olje ved store oljebranner? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg kan ikke tenke meg at oljen konkret vil bli løftet opp, og dumpet et annet sted som regn. Jeg mener det heller bare er gassene som blir dannet når olje brenner, som kan blandes med regnet. Kall det oljeregn om du vil. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Fikk 600.000 i bot etter nazi-hyllest Hvordan kan en fotballklubb holdes ansvarlig for fansens handlinger? Kan jeg få et fotballag jeg hater til å gå konkurs ved å kle meg ut som fan, og gjøre noe teit? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Fikk 600.000 i bot etter nazi-hyllest Hvordan kan en fotballklubb holdes ansvarlig for fansens handlinger? Kan jeg få et fotballag jeg hater til å gå konkurs ved å kle meg ut som fan, og gjøre noe teit? Sikker på at det var riktig link? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Oops... http://www.dagbladet.no/2010/04/30/sport/fotball/hviterussland/nazisme/11525307/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Fikk 600.000 i bot etter nazi-hyllest Hvordan kan en fotballklubb holdes ansvarlig for fansens handlinger? Kan jeg få et fotballag jeg hater til å gå konkurs ved å kle meg ut som fan, og gjøre noe teit? Fotballklubben har ansvaret for det som gjøres på tribunen, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Det høres hverken enkelt eller greit ut. Er ikke fotballltilskuere ansvarlige for egne handlinger? Er Madonna ansvarlig for slagsmål blant publikum? Hvem krever inn disse bøtene fra bakeren i stedet for smeden? Politiet? Endret 30. april 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå