Kahuna Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Dere kan ikke stable runde 50-øringer uten noe mellomrom. Det beste man kan gjøre er å stable de ved siden av hverandre og de vil da ta opp plassen 18.5*18.5*1.7mm^3 (0.0185^2)*0.0017*2000000=~1.16m^3 plass vil 2millioner 50-øringer ta Vel, som jeg sa, regnet ca 50% fyllingsgrad. Nå vet jeg ikke om det er akkurat riktig, men det var jo ihvertfall tatt hensyn til at man ikke kan stable de klin oppi hverandre. AtW 50% er 'nær nok'. Jeg har en plastboks med mynt ved siden av meg og jeg kom til at den har en fyllingsgrad på ca 40%. (tror utregningen ligger tidligere i denne tråden et sted, for den som gidder å lete..) Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hvor mange ampere og volt klarer en vanlig tråsykkeldynamo å lage? Hvor mange watt? Endret 28. april 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Volt og ampere er vel forholdsvis, men hvor mange watt er vel et annet spørsmål. EDIT: fant en artikkel på Wiki som sier følgende Dynamos are generally limited to 0.5 A output, nominally 3 W at 6 V, although 12 V dynamos are available and the best nominal 6 V hub dynamos can produce 6 W at speed, as detailed here Link, under "Output and optics" Endret 28. april 2010 av E.C. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Joda, men tenker på da spenningsregulatoren slår inn. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Se min endret post, du finner vel en del info under linken der. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Vet ikke om det er rart spørsmål eller ikke, men hvor får man kjøpt kraftige spiralfjærer på ca 5-10cm? har sjekka biltema, clas ohlson, jernia, motorsyklisten, motorteknikk osv.. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Er 5-10 cm lengden eller diameteren? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Hei! På denne siden så fant jeg et par bilder av modifisert fly, av noe slag i Russland. Se på det første og andre bilde som vises! Ser faen meg svært og farlig ut. ikke minst ulovlig! Noen som har peiling på hva det er? Edit: legger til bildene jeg. Endret 29. april 2010 av Magnus :) Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Det er det kaspiske sjømonsteret Mer spesifikt: "Wing in ground effect" fly. http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_vehicle De får mye løft ved å fly nærmed bakken - specs'ene på det flyet du har bilde av (hvis jeg antar modellen riktig) er at det flyr 20 meter over bakken, i 550 km/t. Veide 550 tonn med last. Edity: Video -> Endret 29. april 2010 av Sondring 1 Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Lun-class_ekranoplan Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kan man ødelegge en halvt nedlastet film ved å forsøke å spille den av før den er ferdig nedlastet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Har fregner noen sammenheng med kviser? Jeg synes aldri jeg ser noen med masse fregner også ha masse kviser, men det kan også være at de eventuelle fregnene blir tildekket av kvisene. Er pigmentsammensetningen til fregnete folk spesiell, sånn at den ikke tillater store mengder kviser? Det er sikkert bare en absurd tanke, men ligger det noe i det? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kan man ødelegge en halvt nedlastet film ved å forsøke å spille den av før den er ferdig nedlastet? Nei. Avspillingsprogrammer er jo som regel "Read Only" og kan ikke endre på filen. Om man drar en film over fra FTP så kan f.eks programmer som VLC åpne den og streame det underveis, mens det blir lastet ned. Er det derimot snakk om torrent så vil det mest sannsynlig ikke gå ettersom det er lastet ned masse forskjellige fragmenter som ikke kommer rett etter hverandre og det blir dermed umulig å spille av. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Men selv om det er torrent, så vil ikke avspillerprogrammet klare å herpe noe? Noen mer avanserte avspillerprogrammer kan påstå at filen er skadet, og kan forsøke å reparere filen. Vil det skade den? Endret 29. april 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Du velger da "ikke reparer" ettersom du selv vet at filen ikke er ødelagt, bare ikke ferdig lastet ned. "If its not broken - don't fix it". Du kan jo prøve VLC og velge "Don't repair" og se om den greier å vise noe. I beste fall får du et par sekunders utklipp fra forskjellige deler i filmen, men det i kronologisk rekkefølge. EDIT: jeg tror forresten ikke at avspillingsprogram vil ødelegge filen uansett, ettersom den blir lastet ned og er "i bruk". Når filen er i bruk så kan du ikke en gang endre navn på den eller flytte den, men mindre du bruker noen "avanserte linux-greier". Endret 29. april 2010 av E.C. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Har fregner noen sammenheng med kviser? Jeg synes aldri jeg ser noen med masse fregner også ha masse kviser, men det kan også være at de eventuelle fregnene blir tildekket av kvisene. Er pigmentsammensetningen til fregnete folk spesiell, sånn at den ikke tillater store mengder kviser? Det er sikkert bare en absurd tanke, men ligger det noe i det? Jeg har masse fregner på sommeren, og jeg kan ikke akkuratt kalle meg kvisefri, har ganske mange. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 [quote name=Magnus ' date='29. april 2010 - 14:29' timestamp='1272544162' post='15581796] Hei! På denne siden så fant jeg et par bilder av modifisert fly, av noe slag i Russland. Se på det første og andre bilde som vises! Ser faen meg svært og farlig ut. ikke minst ulovlig! Noen som har peiling på hva det er? Edit: legger til bildene jeg. Er et ekranoplan som han over her sa. Blir klasifisert av IMO (International Maritime Organization) som skip, så "Caspian Sea Monster" kan sies å være de raskeste skipene i verden med en toppfart på mellom 400 - 600km/t. Og om man skulle finne på å klassifisere det som fly, så ville det vært verdens største flytype. Altså en rekordholder samme hva man vil klassifisere de som. Klarer ikke å la være å bli facinert av disse ekranoplan-ene. 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) En russisk dokumentar om ekranoplanet. Har en del footage av flyet i aksjon. (Beklager at jeg linker, klarer ikke finne ut hvordan embedde Youtube-video.) Endret 29. april 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå