Khaffner Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 litt rart, jeg prøver å lime noe fast uten press og jeg har lagt på en stor dråpe og den er helt lik etter 30 min men jeg vet at det bare tar sekunder hvis jeg tar press på det Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Det er merkelig, det tar kjapp tid for meg, selvom jeg ikke legger no press på. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Finnes det noe som går ann å gjøre, men som det ikke finnes noen lov for/mot? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Nå som vi fikk klarlagt at forkjølelse er smittsomt, spør jeg igjen: Er det mulig at noen jeg har smittet med forkjølelse kan smitte meg igjen? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Nå som vi fikk klarlagt at forkjølelse er smittsomt, spør jeg igjen:Er det mulig at noen jeg har smittet med forkjølelse kan smitte meg igjen? 9452274[/snapback] Ja, ifjor så smittet en en klasse kamerat ved å hoste på han, uhell . Da jeg ble frisk, så var han fortsatt forkjøla, og han hosta og nyste på meg, flere ganger for å ta igjen, og da ble jeg forkjølet igjen Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Hvorfor får man bare Røde Hunder en gang i livet? Er det immunsvaret som, etter at du har blitt smittet, lagd et forsvar mot den typen bakterier? Gjelder dette for alle slags sykdommer du får? Hvorfor, hvorfor ikke? Endret 8. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hvorfor får man bare Røde Hunder en gang i livet? Er det immunsvaret som, etter at du har blitt smittet, lagd et forsvar mot den typen bakterier? Gjelder dette for alle slags sykdommer du får? Hvorfor, hvorfor ikke? 9452306[/snapback] Jeg har hatt røde hunder 2 ganger i livet mitt. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Bruktbilen: Slikt jeg lurer på... Om man har hatt en sykdom (les: virus / bakterie eller hva man nå enn skal kalle det) en gang, blir kroppen immun mot den? Finnes jo hundrevis av forskjellige versjoner av greiene som skaper forkjølelse, dermed kan man få sykdommen flere ganger? Finnes det bare en (eller noen svært få) versjoner av f.eks. Røde Hunder som dermed gjør at man kun kan få det en gang eller noen svært få ganger? EDIT: En omformulering Endret 8. september 2007 av -Teddy- Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Er i militæret nå og lurte på å spare opp til en TV for å ha på rommet. Men så kom jeg på å tenke, hvordan blir det me det digitale bakkenettet? Går det ikke ann å unslippe lisensen? Må man kjøpe signalboks? Når blir det gamle nettet slått av? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Her har jeg noen spørsmål angående handlevogner. 1) Hvor mye koster det å kjøpe en standard handlevogn? 2) Hvor mye koster det å produsere en standard handlevogn? Endret 8. september 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hvis du skal betale på nett og lignende, må du ka et kredittkort eller holdet det at du har et debetkort? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Debetkort med visa holder. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Her har jeg noen spørsmål angående handlevogner. 1) Hvor mye koster det å kjøpe en standard handlevogn? 2) Hvor mye koster det å produsere en standard handlevogn? 9452711[/snapback] 1300-1400 i innkjøp for en nymotens handlevogn, afaik. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Her har jeg noen spørsmål angående handlevogner. 1) Hvor mye koster det å kjøpe en standard handlevogn? 2) Hvor mye koster det å produsere en standard handlevogn? http://terrengsykkel.no/img/full/handlevogn.jpg 9452711[/snapback] 1300-1400 i innkjøp for en nymotens handlevogn, afaik. 9454257[/snapback] So mykje for ei handlevogn?! Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Men er statuen gronn nar de setter den ut?9448996[/snapback] De jeg har sett som har vært satt ut har ikke vært grønne, men det er godt mulig at statuer jeg ikke har sett har vært ferdig eldet da de ble satt ut. Det er mulig du får bedre svar i kulturdelen av forumet, eventuelt kan du ta kontakt med Kunsthøgskolen i Oslo, de underviser bl.a. i skulptur. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Er det noen forskjell på evnen til å lede strøm i varmt / kaldt vann? 9448288[/snapback] Fant ikke noe i fysikktabellen... Hmm. 9450872[/snapback] Dersom du har helt rent vann i en helt ren beholder, får du en liten endring i ledningsevnen, med forbehold om at det ikke bobler. I rent vann er det ionisk ladningstransport, og ledningsevnen er avhengig av vannioner, som igjen måles med pH. Øker du temperaturen reduserer du pH svakt, men vannet er likevel nøytralt, se http://www.lenntech.com/Correlation-betwee...Temperature.htm Mobilitet: http://www.wileywater.com/Contributor/Sample_2.htm I det praktiske så gjør høyere temperatur at en lettere og raskere kan løse fremmedstoffer i vannet, og at vannets evne til å løse f.eks. salter øker, og da øker ledningsevnen. Edit: gedigen blemme fjernet i all stillhet, spørsmålet var 2 hakk snedigere enn jeg først antok. Endret 8. september 2007 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg går Produksjon og industriteknikk på skolen og er mye borti forskellige dekkgasser som Argon, mison og andre blandingsgasser. Samt acetylen og oksygen. Lurer på om de er giftige? Husker det var en diskusjon om oksygen var giftig i konsentrert form, men husker ikke hva det ble til Lenke til kommentar
MortSolb Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Når, av hvem og hvordan ble musikken oppfunnet?? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Husker det var en diskusjon om oksygen var giftig i konsentrert form, men husker ikke hva det ble til Stoffet oksygen er blant de giftigste stoffene på jorda. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Når, av hvem og hvordan ble musikken oppfunnet?? 9454781[/snapback] Ble aldri oppfunnet i den forstand. Har alltid vært en del av mennesket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå