SeaLion Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Ja, også var det en liten ting til, før i tiden kunne man koble et headsett opp til kassett/platespilleren med en ekstra "adapter" Vil tro den var i messing. Noen som vet navnet på den? Håper denne tegninga jeg tegnet hjelper til å visualisere hva jeg mente. (ikke mobb tegneegenskapene mine. ) Dingsen kalles et adapter, rett og slett. De finnes med ulike inn- og utganger, kjøpes i nærmeste hifibutikk, musikkutstyrsbutikk eller på nettet. De kalles også overganger, men som tidligere lydmann kaller jeg ledninger med ulike kontakter i hver ende for overganger eller overgangsledninger. Adapter er en enkelt enhet uten ekstra ledning mellom, i hvert fall i "min ordbok". Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Takker for svar, skal se om jeg finner en slik. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Kalles det bare ikke ganske enkelt en "jack-adapter" da? Fra mini-jack til jack -plugg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 I filmen Orions Belte blir et skip angrepet av et sovjetisk helikopter. Helten skyter en harpun mot rotorbladene på det sovjetiske helikopteret så det styrter. Vil tau i rotorbladene få et hgelikopter til å styrte? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 I filmen Orions Belte blir et skip angrepet av et sovjetisk helikopter. Helten skyter en harpun mot rotorbladene på det sovjetiske helikopteret så det styrter. Vil tau i rotorbladene få et hgelikopter til å styrte? Er det halerotor eller hovedrotor? (ikke at jeg har peiling uansett, men jeg vil tippe det ikke skjer om man har det i hovedrotoren, enda så skrøplige helikoptere er) AtW Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Tror det er hovedrotoren. Husk, de skyter nedenfra, fra skipet "Sandy Hook". Lenge siden jeg så Orions Belte nå... Husker ikke hvordan det var. Endret 19. april 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Han traff ikke i rotoren, men ett lite hull under helikopteret. Men uansett så tviler jeg på at et tau i hovedrotoren vil gjøre mye skade. Men skal sies at jeg egentlig ikke har peiling på dette. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Hva er det hullet til, da? Hvis jeg var Helge Jordal, ville jeg siktet på rotoren... Endret 19. april 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Det kommer jo selvsagt an på tykkelsen, men etter å ha sett bildet fra filmen så vil det nok ikke ha noe å si. Endret 19. april 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hva er det hullet til, da? Tror russerne slapp granater fra det, så i bestfall så ville han truffet en av besetningen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 I filmen dumper jo russerne brannbomber ned på båten, mulig hullet var til det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Et tau vil kunn gjøre god skade på rotorne, men man skal da være ganske heldig. Hadde selve harpunen truffet et av rotorbladene så er det mer bankers. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Er det bare Youtube som brukes i [media]-taggene her på forumet? Lenke til kommentar
ElizabethFina Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hvordan kan forskere anslå vekten/massetettheten til noe f.eks stjerner? Forstår ikke helt hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ser vel på lysspekteret for å anslå hvilket stoff stjernen er laget av, så har du blå/rødforskyvning for å anslå om stjernen beveger seg fra eller mot oss. De fleste stjernene følger også en viss syklus i sin levetid så man kan anslå hvilken stadie de er på i øyeblikket (eller var da de sendte ut lyset). Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Helt øverst på alle høyspentmaster er det en enslig kabel. Hva brukes denne til? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Er kanskje litt sketchy å spørre om dett her, men. Jeg har modellert et tilhengerfeste i et CAD program. Nå vil jeg teste om den tåler den påkjenningen som er på tilhengerfester. Så spørsmålet mitt er, hva er det maks et tilhengerfeste skal kunne klare å dra, uten å bli ødelagt? (Nå tenker jeg ikke på hva som er lov etc.) Et tilleggspørsmål, hva slags materiale er mest vanlig å lage tilhengerfeste av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå