E.C. Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er helt sikkert en Trololo-faktor inne i bildet. Et alternativ til Je-je-jeje Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Jeg lurer på hva som får dem til å gjøre det. Og selv om ikke alle eldre gjør det, er det mange som gjør det. Er det muligens en mental greie som kompenserer for sviktende hukommese, ved å oppsummere de siste 10 minuttene til seg selv? Dette psykologirelaterte spørsmålet er muligens ikke svaret på alle verdens problemer, men det er like fullt et gyldig spørsmål. Endret 18. april 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Mener du en "jatte-med-"jaja""? Hver gang jeg hører eldre mennesker og da spesielt kvinner prate er det en som fører samtalen og en annen eller flere som jatter med. Diskuterer de aldri i det offentlige rom? Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvilket stoff er best på refleksjon av lys? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Hver jævla gang jeg hører eldre kvinner prate sammen, så klager de over ett eller annet. Enten "ungdommen nå til dags, altså. Blææh, blææh, blææh, *snakke så høyt at alle rundt dem hører det*, blæææh", eller så er det gikta, eller den-og-den som er sjuk, har gjerne litt lett forkjølelse, en eller annen regning eller avgift som de beklager seg over også videre. Rimelig offtopic, men jeg må bare få det ut: all den klage-pratinga irriterer meg litt, og det virker ikke som om eldre mennesker har det noe særlig gøy med den, de heller. Endret 18. april 2010 av Mokko Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvilket stoff er best på refleksjon av lys? Mylar Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Jeg hørte her om dagen at det ikke er mulig å knuse et egg i hendene om du holder det på en spesiell måte, men jeg glemte hvordan. Noen som vet hvordan man holder egget, og hvorfor? Hvilken sjanger kommer "saloon musikk" under? (tenker på piano som nesten er merkevare for gamle salooner i vesten) Endret 18. april 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg hørte her om dagen at det ikke er mulig å knuse et egg i hendene om du holder det på en spesiell måte, men jeg glemte hvordan. Noen som vet hvordan man holder egget, og hvorfor? http://www.wikihow.com/Squeeze-an-Egg-Without-Breaking-It Lenke til kommentar
GeO Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvilken sjanger kommer "saloon musikk" under? (tenker på piano som nesten er merkevare for gamle salooner i vesten) Ragtime er typisk saloon-musikk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Honky Tonk er en annen velkjent western piano-stil. Skal gjerne spilles på et ustemt oppreist piano for den riktige lyden. Endret 18. april 2010 av Bytex Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvilket stoff er best på refleksjon av lys? Mylar som er nevnt kan vel være ganske bra, men det spørs også om du skal lyse på stoffet fra en vinkel eller ikke. Lyser du med en laser på en flatt glassflate med en innfalsvinkel på over 42° så vil du få totalrefleksjon, altså alt lyset vil bli reflektert uten tap. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvorfor er det i USA omtrent utelukkende trekkvogner med snute: Mens i Europa er det bortimot bare slike: En skulle tro at hvertfall en av disse var mer energiøkonomiske grunner ergonomi, men det blir liksom feil at amerikanerne har tenkt på dette? Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvorfor er det i USA omtrent utelukkende trekkvogner med snute: Mens i Europa er det bortimot bare slike: En skulle tro at hvertfall en av disse var mer energiøkonomiske grunner ergonomi, men det blir liksom feil at amerikanerne har tenkt på dette? DAF, SCANIA och VOLVO gör mest lastbilar med trubbiga nosar (platta framtill). De är de mest vanliga lastbilarnai Norden (och kanske Europa). Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Ja det har igrunn vært min forenklede konklusjon, men er det noen spesiell grunn til at Volvo og co lager de på denne måten og ikke lik de andre? Som man ser av bildene så lager jo Volvo også snutevogner..... Endret 19. april 2010 av Jotun Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Så vidt jeg vet, så har USA ikke begresning på lengde av vogntoget, bare begrensing på lengden av lasten. I motsetning til oss I Norge (og europa) som har ingen begrensning på lengden av lasten, men en begrensning på lengden av vogntoget. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Aaaah! Selvsagt! Der tror eg man er ved kjernen ja. Takker for gode svar. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Oppfølgingsspørsmålet mitt blir da om vi i Europa ville hatt snutebiler hvis det ikke var lengdebegrensninger. Og ikke minst hvilken som i dag i snitt er mest energieffektiv av de europeiske og amerikanske. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Finnes det noen beregninger på hvor mye Co2 som blir slippet ut i atmosfæren etter denne smellen på Island? Jeg vet dette spørsmålet allerede er besvart, men i dag kom jeg over en grafisk framstilling som viser at vulkanutbruddet faktisk kan føre til en nettoreduksjon av CO2-utslippene i Europa: Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Takk til A-Jay og GeO som har tilfredstilt mine spørsmål for denne gang. EDIT: Ja, også var det en liten ting til, før i tiden kunne man koble et headsett opp til kassett/platespilleren med en ekstra "adapter" Vil tro den var i messing. Noen som vet navnet på den? Håper denne tegninga jeg tegnet hjelper til å visualisere hva jeg mente. (ikke mobb tegneegenskapene mine. ) Endret 19. april 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Takk til A-Jay og GeO som har tilfredstilt mine spørsmål for denne gang. EDIT: Ja, også var det en liten ting til, før i tiden kunne man koble et headsett opp til kassett/platespilleren med en ekstra "adapter" Vil tro den var i messing. Noen som vet navnet på den? Håper denne tegninga jeg tegnet hjelper til å visualisere hva jeg mente. (ikke mobb tegneegenskapene mine. ) Håper ikke størrelses-forholdet der stemmer. Men, er det en slik? Endret 19. april 2010 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå