Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den blir vel brutt ned til en viss grad så jeg tror den blir ganske brun.

 

EDIT: ser posten over. Da kommer den vel mer eller mindre hel ut. Med mindre du svelger en hubba-bubba pakke så tror jeg ikke at du vil se noe til den.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Hvor lenge kan Golden Gate-brua stå gitt riktig vedlikehold? :dontgetit:

 

Jeg synes at det er imponerende at denne brua fortsatt står etter over 70 år. Her til lands bytter vi jo vanligvis ut bruer etter cirka 40 år.

 

Vel, sammenlignet med f.eks kirker fra 1200-tallet osv, er vel egentlig ikke broa fra 1930 så "storartet", sånns sett…

Men de er bygd i stein, som ikke korroderer så lett. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg så en dokumentar om Golden Gate-broa, det er faktisk en heldagsjobb, hele året, bare å vedlikeholde broa. Det er en liten armè med folk som maler, sjekker etter sprekker, sjekker wirene, bytter ut gummi under broa. Hvis en liten flekk blir uten tjukk maling, begynner broa å ruste/korrodere og kan få en kritisk feil. Eller hvis gummibufferene som holder elastisitet i broa morkner eller sprekker kan noe kritisk falle fra hverandre. Det er også en svær overvåkningssentral besatt av mange mennesker. Så om vedlikeholdet bare stopper opp plutselig, tar det sikkert ikke så mange år/tiår før den detter fra hverandre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvor lenge kan Golden Gate-brua stå gitt riktig vedlikehold? :dontgetit:

 

Jeg synes at det er imponerende at denne brua fortsatt står etter over 70 år. Her til lands bytter vi jo vanligvis ut bruer etter cirka 40 år.

 

Vel, sammenlignet med f.eks kirker fra 1200-tallet osv, er vel egentlig ikke broa fra 1930 så "storartet", sånns sett…

Men de er bygd i stein, som ikke korroderer så lett. :)

 

varoddbrua i kristiansand har stått i 54 år nå, og den ser ikke ut til å eldres noe. Kommer sikkert til å stå i noen tiår til..

Lenke til kommentar

Spørsmålet var vel egentlig litt dårlig fomulert. Det jeg mente å si var, vil magesyren bryte ned tyggisen

 

Tyggisen er ufordøyelig, men siden den ikke er så stor passerer den enkelt kanalene, og når den prosessen er gjort kommer tyggisen ut bakdøren. Men ville uansett ikke anbefalt å brukt den igjen.

 

Feiging ;)

 

Hvorfor har det seg sånn at det lukter spesielt av glassene hvis jeg bytter merke på vaskemiddelet? Lukter en ufyselig lukt av våt hund eller noe. Skjer hvis jeg bytter fra Sun til Finish...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...