Salt kjeks Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Takk for forslag, men de virket litt sterkt relatert til datahardware. Tenkte på mer generelt forum om stort sett alt, ikke som harware.no Fant en liste over store forum, ifølge kilden verdens 10 største i 2009: Rank| Forum| Style| Members| Posts 1 Gaia Online Anime roleplaying 17336196 1540263653 2 IMobile (Chinese) Mobile phones 9591781 31277230 3 Zenhex General discussion 8556729 2187134 4 Deviant Art Art 5068184 5390933 5 Game Show Network Old TV shows 4751262 692839 6 Bioware forums Neverwinter Nights game 4425581 8194747 7 MySpace Social networking 4150200 912500 8 IMDB Movies 4111600 13087050 9 Sound Click Music 3768505 558562 10 Gamefaqs Games 3432658 28848500 Zenhex.com ser ut til å være det største av generell karakter, med over 8,5 mill brukere (igjen ifølge kilden over, gadd ikke telle selv...). Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hahhahahaha, CSI-bildet made my day! Apropos latter, er det mulig å rett og slett omkomme av latter? Skal prøve å gjør spørsmålet mer generelt; er det mulig å ta livet av seg selv uten hjelpemidler, bare ved bruk av noen spesielle ting du gjør med hodet eller noe? Mange greier for eksempel å gjøre huden på hodet ganske rød ved å stenge alle luftveier og på en måte "blåse" ut, men folk slutter som regel med dette når de begynner å kjenne ubehag. Gjør du dette kraftig nok, kan det potensielt være dødelig? De fleste kjenner sikkert til flere andre lignende metoder som kan føles ubehagelig, har flere ganger opplevd at å puste ut med munnen og luftrøret(?) helt lukket kan legge et trykk på brystet. Er dette farlig? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hvorfor mindre påvirket? Kulen vil miste noe av bevegelsesmengden den hadde i utgangspunktet pga luftmotstand. Det er da strengt tatt ikke veldig mye energitap det er snakk om. Det er om kula går gjennom offeret at man kan begynne å tenke på hvor mye energi som ikke gikk til personen. Ja, det blir nok ikke så mye tap pga luftmotstand, men det blir fortsatt mindre. Den eneste situasjonen jeg kan se for meg når folk flyr litt bakover når de skyter er hvis de står på nærmest perfekt is og har på seg godt slepne skøyter. Hvis skuddretningen er parallelt med hvordan skøytene står så kan du fyke litt bakover. Tok en rask utregning. En AK-47 kule som veier 8 gram (satser på at jeg fikk det riktig fra wikipedia) og har utgangsfart på 710m/s vil få en bevegelsesmengde på 5,68kgm/s. Om det treffer en person på 80 kg og vi tenker at kulen ikke blir deformert, men bare setter seg fast i personen, slik at de fortsetter sammen videre (urealistisk ja) så vil personen få en fart på 0,071m/s i den retningen kulen fløy. Hele 7 cm/s bakover! Og det når vi ser bort fra luftmotstand (blir ikke så mye) og deformering. I tillegg så står personen på bakken, friksjon der også. Men det ser morsomt ut på film da Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hahhahahaha, CSI-bildet made my day! Apropos latter, er det mulig å rett og slett omkomme av latter? Skal prøve å gjør spørsmålet mer generelt; er det mulig å ta livet av seg selv uten hjelpemidler, bare ved bruk av noen spesielle ting du gjør med hodet eller noe? Mange greier for eksempel å gjøre huden på hodet ganske rød ved å stenge alle luftveier og på en måte "blåse" ut, men folk slutter som regel med dette når de begynner å kjenne ubehag. Gjør du dette kraftig nok, kan det potensielt være dødelig? De fleste kjenner sikkert til flere andre lignende metoder som kan føles ubehagelig, har flere ganger opplevd at å puste ut med munnen og luftrøret(?) helt lukket kan legge et trykk på brystet. Er dette farlig? Det skal vel godt gjøres å le seg ihjel. Han som oppdaget lystgass, Humphry Davy, pleide vel å innhalere det ganske ofte, noe som hadde muligens en påvirkning på dødsfallet hans. Der var det en mulighet for at han sammen med N2O innhalerte også NO, en gass som ikke er like artig å få i seg. Så da stemmer heller ikke det at han ledde seg i hjel. Angående det med å puste ut og diverse så mener jeg at jeg har sett en faktaboks hvor det stod at man ikke kunne holde pusten slik at man tar selvmord, regner med at det du nevner går ut på noe av det samme. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Man vil besvime før man dør, og da kan man ikke holde pusten lenger, samme med latter, og samme med å presse blod opp i hodet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hvilken farge hadde himmelen hatt om vi byttet ut nitrogenet i atmosfæren med metan? Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Er butikkene stengt idag? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Ang. slag mot hodetEr det virkelig så enkelt som man ser i film, at ett slag i ansiktet får deg til å besvime/miste bevisstheten? Det kan gå verre. I følge en nevrolog som ble intervjuet om dette kan et eneste hardt knyttneveslag mot ansiktet, med den kraften man ofte ser på film, som oftest ende med at offeret aldri våkner mer, altså enten blir grønnsak resten av livet eller dør på grunn av en dødelig kraftig hjernerystelse. Her er en fersk sak fra Sverige der en kvinne ble slått med et eneste knyttneveslag mot hodet, og hun døde av skadene: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7063917 En 78 år svensk kvinne, som ble slått ned under en krangel om en parkeringsplass i Landskrona mandag, døde i dag av skadene hun fikk. Etter at de hadde parkert, rev den yngre mannen opp døren på førersiden. Den eldre mannen falt ut og slo hodet mot asfalten. Deretter fikk han flere slag mot ryggen og ansiktet. Kvinnen forsøkte å hjelpe mannen sin, men fikk et knyttneveslag i ansiktet og mistet bevisstheten. Etter mishandlingen ble den eldre kvinnen kjørt til sykehus i Lund, med alvorlige skader. Der døde hun i ettermiddag. - Hun hadde kraftige blødninger som var umulige å operere, sier Per Längby, informasjonsansvarlig ved Skånes Universitetssykehus til SVT. Så slag mot mot hodet av den typen man ofte ser på film er ikke noe spøk. Hvis offeret bare besvimer av slaget og ikke får varige men, da er vedkommende griseheldig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Utenfor stamplassen min i Tromsø døde en mann etter knuffing i køa. En mann (1) ble irritert over at en annen mann (2) angivelig knuffet i køa og ga han et middels slag i ansiktet. Mannen (2) var helt uforberedt, mistet balansen og slo hodet i asfalten. Han fikk store blødninger i hjernen og ble erklært død en halv time senere. Den irriterte mannen i køa (1) ble altså drapsmann på null komma niks, en kveld som skulle være en hyggelig tur på byen med arbeidskamerater. Han (1) fikk en dom for drapet, men jeg husker ikke hvor lenge. Mannen (2) etterlot seg en sørgende familie etter et meningsløs dødsfall. Så enkelt er det å drepe/dø. Skummelt og virkelig et tankekors om man kommer ut for en krangel på byen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Korleis måler du høgdeforskjell utan bruk av instrumenter? Om du har ein bakke som er 100 meter lang og har ein stigning på 5 grader som er ukjent. Korleis kan du måle høgdeforskjellen frå der du står til eit punkt lengre framme? Er det mogeleg utan måleutstyr, kun ved hjelp av ein stav du veit høgda på, eller ein person? Endret 1. april 2010 av Zeph Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Ser for meg at pytagoras trekant kan brukes her, men må vite minst en vinkel, som var ukjent? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Korleis måler du høgdeforskjell utan bruk av instrumenter? Om du har ein bakke som er 100 meter lang og har ein stigning på 5 grader som er ukjent. Korleis kan du måle høgdeforskjellen frå der du står til eit punkt lengre framme? Er det mogeleg utan måleutstyr, kun ved hjelp av ein stav du veit høgda på, eller ein person? Aha, uten instrumenter, kun med disse instrumentene? Spørsmålet er vel heller hvilke instrumenter du tillater. Selv øyet ("øyemål") er et måleinstrument. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Er butikkene stengt idag? Er vel lite snedig spørsmål, men de er iallfall ikke stengt i Frankrike. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Er butikkene stengt idag? Er vel lite snedig spørsmål, men de er iallfall ikke stengt i Frankrike. Hva gjør du i Frankrike? De er stengt i Trondheim, i hvert fall, og jeg tipper resten av landet. Er jo rød-dag. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Det er påskeferie. Ergo er alle butikker stengt, ja. Handla du ikke mat igår er du veldig sulten på mandag. Mulig bensinstasjoner har åpent en stund på dagen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Aha, uten instrumenter, kun med disse instrumentene? Spørsmålet er vel heller hvilke instrumenter du tillater. Selv øyet ("øyemål") er et måleinstrument. Instrumenter er GPS, elektriske høgdemålarar og liknande. Desse stavene med mål på er instrumenter. Om du kun har ein stav som du veit er 2 meter høg, eventuelt ein person som er to meter høg. Kan du finne høgdeforskjellen kun med det som hjelpemiddel? Meiner eg har vore med på det før, men usikker på om me brukte eit måleband eller liknande i tillegg. Det var noko med at du målte ei kjent høgd på punktet der du skulle finne forskjellen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Det er påskeferie. Ergo er alle butikker stengt, ja. Handla du ikke mat igår er du veldig sulten på mandag. Mulig bensinstasjoner har åpent en stund på dagen. De fleste matbutikker er åpne på lørdag. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Kiwi der jeg bor er åpen i dag. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Er butikkene stengt idag? Er vel lite snedig spørsmål, men de er iallfall ikke stengt i Frankrike. Hva gjør du i Frankrike? De er stengt i Trondheim, i hvert fall, og jeg tipper resten av landet. Er jo rød-dag. Er jo ikke i Frankrike men har en slektning på jobb (også idag) der. Eneste dagene de fikk fri denne uka var mandag og fredag (fordi det var så mange forskjellige nasjonaliteter samlet), ellers er det vanlig arbeidsuke. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Men fra spøk til revolver, er det farlig å spise veldig mye salt? Jeg husker jeg hørte for mange år siden, at dersom man drakk en slurk av vannet fra Dødehavet, så kunne man dø. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå