Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ennå et snodig spørsmål: Hvorfor brukes ikke betong som veidekke i Norge slik som enkelte plasser i Sør-Europa og Sør-Amerika? Betong med grovt mønster må jo være genialt i blant annet bratte oppoverbakker eller er det en god grunn til at det ikke brukes?

9389224[/snapback]

Kom på hva det var som var grunnen. Det er bremselengde. Asfalt er visstnok killer på det feltet. Lagt merke til den røde asfalten rundt storbyer? Det er spesielt i områder med saksefelt og typiske køfelt. Tror det var en forbedring på 17-18 meter i bremselengde i 80-sonen til 0 fra normal til "rødasfalt". Det er dessverre svært dyrt med slik asfalt, så det blir kun brukt i spesielle områder. Men, vanlig skal uansett være bedre betong.

Lenke til kommentar
Hvordan drepe en måke raskest mulig og billigst mulig?

9447480[/snapback]

Spade i hodet. Kniv er jo også utrolig effektivt, men snakker ikke av erfaring her.

Hvis du ikke har noe av dette kan du jo eventuelt bare knekke nakken på den, men det krever litt mot og nerver.

 

Regner med at dette er en form for nød-avlivning og at du ikke har planer om å leke seriemorder?

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Ennå et snodig spørsmål: Hvorfor brukes ikke betong som veidekke i Norge slik som enkelte plasser i Sør-Europa og Sør-Amerika? Betong med grovt mønster må jo være genialt i blant annet bratte oppoverbakker eller er det en god grunn til at det ikke brukes?

9389224[/snapback]

Kom på hva det var som var grunnen. Det er bremselengde. Asfalt er visstnok killer på det feltet. Lagt merke til den røde asfalten rundt storbyer? Det er spesielt i områder med saksefelt og typiske køfelt. Tror det var en forbedring på 17-18 meter i bremselengde i 80-sonen til 0 fra normal til "rødasfalt". Det er dessverre svært dyrt med slik asfalt, så det blir kun brukt i spesielle områder. Men, vanlig skal uansett være bedre betong.

9446689[/snapback]

 

Dessuten sliter det sånn på dekkene at man ville måtte skifte dekk langt oftere enn hva man gjør i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...