Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, alt det der er EKTE? Det er jo så elendig!

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvilke klipp du så, men det er nok overveiende sansynlig at det er ekte og ikke noen parodi.

Hvis jeg ikke husker 100% feil så er også tegningene i første sesong en mellomting mellom de du så og de vi kjenner i dag.

Lenke til kommentar

Så, alt det der er EKTE? Det er jo så elendig!

Det var et timinutters moroinnslag i et show, så det var nok ikke så påkostet som det er i dag. Pluss at jeg tror de hadde enklere utstyr da.

 

Som Dj_eLmO påpeker, så var ikke tegningene i første episode/sesong helt på nivå med dagens standard heller.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Så, alt det der er EKTE? Det er jo så elendig!

Det var et timinutters moroinnslag i et show, så det var nok ikke så påkostet som det er i dag. Pluss at jeg tror de hadde enklere utstyr da.

I tillegg til at det var helt i begynnelsen og de eksperimenterte fortsatt. I tillegg tror jeg Groening var (i hvertfall delvis) med på animasjonen, og han har en litt mer "harete" tegnestil, eller hadde på den tiden. Animasjonsstudioet var også langt mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er typisk U-verdi for en gammeldags tømret trevegg fra starten av 1900-tallet der all isolasjon består av sagrasp?

Det kommer an på så mangt. Jeg vil gjette på 2-4 W/m^2K. Men husk at sånne vegger ofte har problemer med trekk og kuldebroer som vil øke den effektive U-verdien.

Lenke til kommentar

AAhh.. Portare ja.

 

Latin

 

present active portō, present infinitive portāre, perfect active portāvī, supine portātum.

 

1. I carry, bear.

2. I convey, bring

 

 

Dette var jo langt fra så snedig som jeg først trodde, men hjernen takker for den nye kunnskapen.

Lenke til kommentar

1: Det er SIM-kortet som bestemmer telefonnummeret ditt.

 

2: Man kan ringe nødnumrene med de fleste mobiltelefoner, selv uten SIM-kort i telefonen, og nødsentralen får opp nummeret du ringer fra.

 

Spørsmålet mitt er da hvilket telefonnummer politiet eller nødsentralen får opp hvis man ringer fra en telefon uten SIM-kort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Det er SIM-kortet som bestemmer telefonnummeret ditt.

 

2: Man kan ringe nødnumrene med de fleste mobiltelefoner, selv uten SIM-kort i telefonen, og nødsentralen får opp nummeret du ringer fra.

 

Spørsmålet mitt er da hvilket telefonnummer politiet eller nødsentralen får opp hvis man ringer fra en telefon uten SIM-kort?

 

De får sikkert opp IMEI nummeret. Det nummeret som tillater politiet å ringe og sperre telefoner uavhengig av hvilket simkort som sitter i.

Lenke til kommentar

Hvis du til normalt pusser opp-ned-opp osv så tror jeg ikke det er så stor forskjell, men hvis du vanligvis pusser inn-ut-inn osv så tror jeg det blir stor forskjell. Børsten må føres langs kløftene mellom tennene for at den skal komme godt til der. En elektriske tannbørste rekker alle vinkler, inkludert langs kløftene. For ikke å snakke om hastigheten. Elektriske tannbørser gjør nok unna flere cm per sekund enn man klarer manuelt. I tillegg kommer et lite rundt børstehode bedre til på kinkige plasser enn et stort og langt børstehode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...