Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener fortsatt det er noe galt når jeg finner svar på godt over halvparten av spørsmålene her med maks 2 minutters googling.

Det er ingen som vet, men det spekuleres mye. Opprinnelig het den Bib-label lithiated lemon-lime soda. Det var litt langt, så de ga den et nytt navn. Hvordan de endte opp med 7-up har aldri blitt bekreftet.

Lenke til kommentar

Ok.. har googlet 7-Up i noen timer nå, men jeg har ikke kommet noe lenger. Takk for hjelpen :) og beklager så mye for å ha "stjålet" 3 verdifulle posten i denne tråden med mitt dumme dumme spørsmål. Neste gang vil jeg tenke meg litt mer om før jeg skriver noe så dumt som jeg har gjort i dag, men håpet var at kanskje noen hadde sittet på en eller annen forelsening med ett glupt hode som hadde en proffessor som kjente en annen fyr som igjen hadde jobbet på ett markedsøfings firma som hadde funnet påå 7-up eller noe i den duren. Det var svært lite å finne på google, men jeg forstår jo nå at om det ikke finnes på google... så finnes ikke informasjonen i det hele tatt :( Igjen veldig lei meg for postene og plassen de stjal i denne tråden.

Lenke til kommentar

Tredje treff på google leverer svaret: http://www.funtrivia...stion46932.html

 

A slight refinement, it was 'Bib-label lithiated lemon-lime soda', and as the name clearly needed shortening, there are 3 theories why they picked 7-Up, none of which have ever been confirmed.1) It was the 7th try at a name

2) It was a 7 ounce bottle

3) It was named like the card game already of that name

From Encyclopaedia of corporate names worldwide

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok.. har googlet 7-Up i noen timer nå, men jeg har ikke kommet noe lenger. Takk for hjelpen :) og beklager så mye for å ha "stjålet" 3 verdifulle posten i denne tråden med mitt dumme dumme spørsmål. Neste gang vil jeg tenke meg litt mer om før jeg skriver noe så dumt som jeg har gjort i dag, men håpet var at kanskje noen hadde sittet på en eller annen forelsening med ett glupt hode som hadde en proffessor som kjente en annen fyr som igjen hadde jobbet på ett markedsøfings firma som hadde funnet påå 7-up eller noe i den duren. Det var svært lite å finne på google, men jeg forstår jo nå at om det ikke finnes på google... så finnes ikke informasjonen i det hele tatt :( Igjen veldig lei meg for postene og plassen de stjal i denne tråden.

Hvis du ikke klarer å finne ut at man ikke vet hvor navnet kom i fra ved å google, så er det lite håp for deg. Tror 8 av 10 svar på de første par sidene forteller deg det.

For øvrig kom 7-up i 1929. Så spørs om det er så mange av bakmennene som fortsatt lever... Den bransjen der er for øvrig veldig flinke til å holde ting hemmelig, så jeg vil tr odet har blitt en slags "gimmick" at de ikke vet hvorfor navnet ble valgt.

Lenke til kommentar

Jeg ser på en Simpsons-DVD.

Denne episoden inneholder klipp fra tiden FØR Simpsons ble som vi kjenner dem.

Men er det genuint, eller har de laget den som en parodi på seg selv?

Tenker du på klipp fra The Tracy Ullman Show? (1987 - 1989). Da så figurene annerledes ut og hadde andre stemmeskuespillere.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...