Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel også slik at man ofte synes det blir steike kaldt når vinteren kommer, og etter hvert blir man vant til temperaturen og synes ikke det er spesielt kaldt lenger. De 10 minusgradene som har vært her i det siste har ikke plaget meg på noen måte, men hadde det plutselig slått om mens man var vant til sommervarme hadde det vært helt forferdelig.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan sykdom/virus være til stede.

Men kan ikke forkjølelse på noen måte assosieres med en halvtime i en litt for kald buss?

Vil denne halvtimen i litt lav temperatur trigge sykdommen?

 

Hvordan kan det å sitte i 19 grader utløse sykdommen? Man blir jo ikke syk om det er 19 grader UTENDØRS..

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Er vel også slik at man ofte synes det blir steike kaldt når vinteren kommer, og etter hvert blir man vant til temperaturen og synes ikke det er spesielt kaldt lenger. De 10 minusgradene som har vært her i det siste har ikke plaget meg på noen måte, men hadde det plutselig slått om mens man var vant til sommervarme hadde det vært helt forferdelig.

Sant det. Synes det virker direkte varmt her nå med 5 varmegrader etter å ha hatt 10-15 kuldegrader i lang tid. Fryser aldri så mye som når jeg midt på sommeren befinner meg på fjellet og det plutselig blir o grader.

Lenke til kommentar

Kan folk bli forkjølet om sommeren av å sitte i en buss der innetemperaturen er feil?

Snakker ikke om ekstrem kulde, men f.eks. 3-4 grader lavere enn utetemperaturen?

 

Noen påstod det.

 

Det er bullshit.

Forestill deg egypt med 45 grader i skyggen, tviler på at du blir forkjølet av å sitte i aircon i "bare" 40 grader.

Lenke til kommentar

Det der med bussen kan ha noe med at det kommer veldig kald luft ut av airconditionen, og den lufta er mye kaldere enn 19 grader. Mulig denne trekken er forskjellen fra å sitte ute med samme temperatur som inni bussen. Å få kald trekk direkte på seg kan gjøre at man blir forkjøla/sjuk. Hvertfall noe jeg har hørt.

 

Og uansett, hvis det bare svekker imunforsvaret, så er bussen full av bakterier. ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Victorianske kvinner bestandig "dåne", og hva vil det si å "dåne"?

Er det det samme som å besvime?

 

Jeg har sett Keira Knightleys rollefigur få pustebesvær i "Pirates..." og legge skylden på korsettet.

Var det korsettene som gjorde at de "dånte" til stadighet?

 

Hva skjer, medisinsk sett når en kvinne dåner?

 

Jeg har prøvd å ta på meg redningsvester som passet for 10 år siden. Jeg vet hva det vil si å gå med korsett. Men kan det, hvis det strammes nok, bli så ille at man ikke tåler noen ting?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Victorianske kvinner bestandig "dåne", og hva vil det si å "dåne"?

Er det det samme som å besvime?

 

Jeg har sett Keira Knightleys rollefigur få pustebesvær i "Pirates..." og legge skylden på korsettet.

Var det korsettene som gjorde at de "dånte" til stadighet?

 

Hva skjer, medisinsk sett når en kvinne dåner?

 

Jeg har prøvd å ta på meg redningsvester som passet for 10 år siden. Jeg vet hva det vil si å gå med korsett. Men kan det, hvis det strammes nok, bli så ille at man ikke tåler noen ting?

Det å dåne er det samme som å besvime (Kilde)

Når kroppen blir klemt på så mye vil man ikke få mye nok surstoff ettersom at lungene ikke har stor nok plass. Du skal ikke se bort ifra at det var korsettenes feil.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Så, hva er det som får damen til å dåne?

Er det når hun gjør noe fysisk krevende, som gjør at kroppen krever mer surstoff enn korsettet tillater at hun puster?

Da besvimer hun av oksygenmangel? Omtrent som ved drukning?

 

Kan hun "dåne" av å bli skremt, eller ved at hun nettopp har fått dårlige nyheter?

Eller må hun trene hardt for å dåne?

Lenke til kommentar

Man blir vel regelrett kvelt av ekstrem korsettbruk. Og da kan man besvime. Du kan sikkert besvime av å ha klokka på deg for stramt og.

 

Tviler på at du kan besvime fordi du har klokka på deg for stramt. Korsettet kan i verste fall føre til at du ikke klarer å trekke pusten, klokka fører til at du ikke får blod til hånden. Er vel ikke direkte overførbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...