svelemoe Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Kvar kan eg lese om dei forskjellige rettene ein tenåring får ettersom han blir eldre? Tenkjer på legebesøk, pengebruk, straff osv. Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 går det an å puste gjennom øyet? :!: Nei. Jo det gjør det. Ikke gjennom øyeeplet, men gjennom et lite hull rett under øyet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Svelemoe: www.ung.no Endret 6. mars 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
GeO Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du er inne på det, men 1 atm er ca. 0,1 MPa. Da tror jeg vi nærmer oss Hehe, takk! Tror heldigvis at det jeg skrev skal stemme sånn ellers. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 går det an å puste gjennom øyet? :!: Nei. Jo det gjør det. Ikke gjennom øyeeplet, men gjennom et lite hull rett under øyet. Det er en tåredrenasje mellom øyet og nesen. http://nhi.no/sykdommer/oye/illustrasjoner/test-pa-taredrenasjen-765.html Det er mulig å få litt luft gjennom der, men ikke noe nevneverdig. Å kalle det pusting vil være å ta i litt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Kjenner til den der. Noen ganger når jeg nyser, kommer det ut gjennom øyet. Æææsj. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Om man skal puste, må vel luften komme ned til lungene for å gå skille ut oksygen og Co2 og andre stoffer, for å så bli dratt rundt i blodet, er vel ikke noe luftrør som går fra øynene uansett? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvorfor er det et "Ikke skrap her" på de fleste skrapelodd? Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg tror det er for å bekrefte at det ikke er et falskt lodd. Rett på meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Som nevnt, så går det et lite rør fra øyekroken til luftveiene. Men du greier neppe å puste nevneverdig gjennom det. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvordan oppfører flammer seg uten tyngdekraft? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du finner bilder på Google eller Youtube. Flammen vet ikke hva som er opp eller ned, så den blir rund som en ball. Dessuten vil ikke røyken stige, siden det ikke finnes noe "opp" eller "ned". Så flammen blir veldig liten når den kveles i egen røyk, og ikke får tilført oksygen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvis noen skyter med ei hagle, hvor langt unna må jeg stå hvis jeg ikke skal bli truffet? Og jeg står i skuddretninga. På jegerkurset fikk jeg høre om en sikkerhetssone på 300 meter, men de ville liksom ikke svare på spørsmålet slik jeg formulerte det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Noen ble drept av en kule som ble skutt nesten rett opp, og traff helt uheldig ca 1km unna. Noe mer enn det er nok umulig å forvente seg. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Noen ble drept av en kule som ble skutt nesten rett opp, og traff helt uheldig ca 1km unna. Noe mer enn det er nok umulig å forvente seg. Nej, kolla på mythbusters så får du se att det hade varit omöjligt. Kulan når en maxhastighet som inte är tillräklig för att ens penetrera huden. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg lurer på hvor langt ned i vannet en kule kan gå, før den stopper helt opp... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Kommer helt ann på vannet, kulen og farten til kulen. Umulig å si noe nærmere uten å ramse opp alle mulige typer kuler, og i tillegg vet ikke NOEN om alle kulene som har eksistert osv. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg lurer på hvor langt ned i vannet en kule kan gå, før den stopper helt opp... Det vil jeg tro er helt avhengig av hvilket kaliber det er prat om, kulematerialet, temperaturer, med hvilken vinkel man skyter, kanskje til og med hvor på jorda du befinner deg...(!) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Noen ble drept av en kule som ble skutt nesten rett opp, og traff helt uheldig ca 1km unna. Noe mer enn det er nok umulig å forvente seg. Nej, kolla på mythbusters så får du se att det hade varit omöjligt. Kulan når en maxhastighet som inte är tillräklig för att ens penetrera huden. Eftersom det är ett bekräftat fall, så kan mythbusters hålla på så länge dom vill, du blandar dessutom med ett helt annat konsept, nämligen att en fallande kula kan ta dö på någon, denna kulan var inte fallande, den gick i bana, som dom också sade i samma eisoden på mythbusters. So, my statement still stands. Jeg lurer på hvor langt ned i vannet en kule kan gå, før den stopper helt opp... Det vil jeg tro er helt avhengig av hvilket kaliber det er prat om, kulematerialet, temperaturer, med hvilken vinkel man skyter, kanskje til og med hvor på jorda du befinner deg...(!) Går den raskere enn lydens hastighet går den bare noen få cm, som vist på mythbusters. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg lurer på hvor langt ned i vannet en kule kan gå, før den stopper helt opp... Den vil jo ikke stoppe helt før den treffer bunnen, så jeg regner med det er temmelig vanskelig å finne akkuratt det punktet der kulen begynner å falle, og ikke lenger blir drevet av eksplosjonen. Dersom det er snakk om hvor langt den kan gå å fortsatt drepe, så er det sjelden mer enn en meter eller to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå