iNeo Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 går det an å puste gjennom øyet? :!: Nei. Jo det gjør det. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 går det an å puste gjennom øyet? :!: Nei. Jo det gjør det. Nej. Källa, tack. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) En ting jeg har lurt på en stund er hvorfor murvegger osv. er lagd slik og ikke slik? Hadde ikke alternativ 2 vært mye enklere? Eller er det sånn fordi det er mer stødig eller ser bedre ut? Kan ikke komme på noen bedre løsning... PS: Sorry for dårlige bilder, håper dere skjønner hva jeg mener. Endret 6. mars 2010 av Haawy Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Hei Hvis du dytter ut en blokk av den øverste vil den fortsatt stå fordi klossene ikke bare støtter seg på en blokk men to. Hvis du dytter ut en blokk i den nederste vil ganske sikkert hele rada over dette ned eller iverfall bli ustødig plus at den øverste på en måte blir sammenflettet så den blir sterkere i sin helhet. håper det svarer på spørsmålet ditt. Mvh Mr.A Endret 6. mars 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Kea Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Man gjør hele tiden undersøkelser for å finne ut hvem som er "best" i et eller annet på verdensbasis. Guinness world records, mao. Hvordan vet man at en person for eksempel er den sterkeste personen i verden? Man må jo gjøre undersøkelser, men hva om det finnes en enda sterkere person der ute som ikke "deltar" i undersøkelsen? Da kan man jo umulig si om den som er oppført som den sterkeste faktisk er den sterkeste personen i verden. Endret 6. mars 2010 av Therawyn Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 - hvis man går barbeint hver dag..vil man da uten problemer gå uten sko? Ja, da har du ingen problemer med å gå uten sko. Hørte om en fyr på radio som hadde tapt et veddemål eller noe sånt, der han skulle gå uten sko en uke. Det var visst litt ubehaglig til å begynne med, men etterhvert så ble han vandt til å gå uten, og syntes han det var så ålreit at han begynnte å gå uten sko hele tiden. Til og med om vinteren. Han hadde visst også nekta og gå med sko i militæret osv. Bakdelen var at han ofte ble sjuk, spesielt på vinteren, siden han gikk barbeint hele tiden. Nei, jeg har ikke noen kilder. Baserer meg bare på noe jeg har hørt. Tror han var norsk. Det går sikkert an å finne noe om det på nettet hvis du må Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Man gjør hele tiden undersøkelser for å finne ut hvem som er "best" i et eller annet på verdensbasis. Guinness world records, mao. Hvordan vet man at en person for eksempel er den sterkeste personen i verden? Man må jo gjøre undersøkelser, men hva om det finnes en enda sterkere person der ute som ikke "deltar" i undersøkelsen? Da kan man jo umulig si om det faktisk er den sterkeste personen i verden. Det var vertfall slik med verdens feitest personer. Noen av de nektet og la seg veie, så det er ikke sikkert at det er den tyngste som er skrevet opp i boken. Lenke til kommentar
rosin Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 takk for svar alle sammen! hadde ikke forventa å få svar så kjapt, men her er det visst folk rundt omkring til alle døgnets tider:) Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvordan har det seg at jeg er så totally awesome? Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 På tine sjokolademelk står det at den smaker like godt varm som kald, hvorfor er det allikevel noen som velger å varme den opp da? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 På tine sjokolademelk står det at den smaker like godt varm som kald, hvorfor er det allikevel noen som velger å varme den opp da? Har du bevis på at noen faktisk varmer den opp? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Man gjør hele tiden undersøkelser for å finne ut hvem som er "best" i et eller annet på verdensbasis. Guinness world records, mao. Hvordan vet man at en person for eksempel er den sterkeste personen i verden? Man må jo gjøre undersøkelser, men hva om det finnes en enda sterkere person der ute som ikke "deltar" i undersøkelsen? Da kan man jo umulig si om den som er oppført som den sterkeste faktisk er den sterkeste personen i verden. Såvidt jeg vet er det folk som har rapportert inn rekordene på eget initiativ. Så det kan godt hende at rekorder går ubemerket. På tine sjokolademelk står det at den smaker like godt varm som kald, hvorfor er det allikevel noen som velger å varme den opp da? Jeg har aldri i hele mitt liv hørt om å varme opp sjokolademelk. Den er da kjempegod kald. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 På tine sjokolademelk står det at den smaker like godt varm som kald, hvorfor er det allikevel noen som velger å varme den opp da? 1: Smak er subjektivt. Det er egentlig svar nok. Tine bestemmer jo ikke hvordan melka deres smaker best og hva du skal synes om den. Det de mener er vel i grunn at den ikke blir ødelagt på noe vis om du varmer den opp, det er det en del matretter som blir. 2: Det er mer enn smak som teller når du drikker/spiser noe. Hvis noe har samme smak varmt som kaldt (hvilket det ikke har, smaken er annerledes, men Tine mener den er "like god". Det betyr ikke at du trenger å synes det), så kommer det jo an på situasjonen om du vil ha den kald eller varm. Er det midt på sommeren og du sitter ute i 25 grader tror jeg nok du ville foretrekke noe kaldt foran noe varmt. Men om det er i januar og -23, så kan jo saken stille seg litt annerledes. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 - hvis man går barbeint hver dag..vil man da uten problemer gå uten sko? Ja, da har du ingen problemer med å gå uten sko. Hørte om en fyr på radio som hadde tapt et veddemål eller noe sånt, der han skulle gå uten sko en uke. Det var visst litt ubehaglig til å begynne med, men etterhvert så ble han vandt til å gå uten, og syntes han det var så ålreit at han begynnte å gå uten sko hele tiden. Til og med om vinteren. Han hadde visst også nekta og gå med sko i militæret osv. Bakdelen var at han ofte ble sjuk, spesielt på vinteren, siden han gikk barbeint hele tiden. Nei, jeg har ikke noen kilder. Baserer meg bare på noe jeg har hørt. Tror han var norsk. Det går sikkert an å finne noe om det på nettet hvis du må Terje Gordon Jensen i Kristiansand har gått barbeint i 20 år: http://www.p4.no/story.aspx?id=338107 Erik Hauan fra Stord utenfor bergen går barbeint hele året: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ibergen/article1237570.ece Et par Facebook-grupper for de som liker å gå barbeint: http://www.facebook.com/group.php?gid=32391824474 http://www.facebook.com/group.php?gid=2330067935 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvorfor blir man så rød i trynet når man prøver å klemme ut en litt stor en? Skjønner jo at blodet strømmer til hodet, men hvorfor? Det er jo i regionen rundt hoftene hvor arbeidet skjer, hvorfor må blodet strømme oppover? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 kan noen hjelpe meg å lage en link til denne tråden som heter det samme som tråden som gjør at man kommer til siste innlegg? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Snedige ting du lurer på V.2 Trykk svar på dette innlegget og kopier hele linken med tag, URL og tekst. Den går riktignok ikke til siste innlegg, men det første som du ikke har lest ennå. For de som lurer på hvordan jeg lagde den så går man til mine innlegg og høyreklikker på pila som fører til første uleste innlegg og trykker kopier lenkeadresse. Lim inn URL-en der du skal ha den, kopier trådtittelen, marker URL-en, lim inn trådtittelen i boksen lenketekst. Da får du både riktig URL, riktig trådtittel og havner på første uleste innlegg. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 kan noen hjelpe meg å lage en link til denne tråden som heter det samme som tråden som gjør at man kommer til siste innlegg? https://www.diskusjon.no/?showtopic=779072&view=getlastpost Bytter du ut last med new får du nyeste uleste innlegg. Ellers kan du enkelot finne denne lenken ved å trykke på datoen på høyre side når du ser en i en kategori.. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) kan noen hjelpe meg å lage en link til denne tråden som heter det samme som tråden som gjør at man kommer til siste innlegg? [url="https://www.diskusjon.no/?showtopic=779072&view=getlastpost"]Snedige ting du lurer på V.2[/url] Endret 6. mars 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 <- Hva betyr egentlig den bindersen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå