Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok det bare er snakk om en rein sikkerhet personell glipp. Synes det er dumt at de ikke klarer å gjøre jobben de er betalt til å gjøre .

 

 

Sånn blir det gjerne når det trekkes så mye oppmerksomhet av dritttiltak uten saklig innvirkning på sikkerhet (væskeregelen feks)

 

AtW

Lenke til kommentar

Påvirker gravitasjon gravitasjon?

 

I såfall, hvordan kan gravitasjonen til et sort hull unslippe seg selv? :p

 

EDIT: Har man teorier på hva som skjer med tiden hvis romtid er helt upåvirket av masse? Dette kan jo ikke prøves i praksis da all masse i universet påvirker hverandre (?).

 

Hvis man har, har man da en målestokk om hvor fort tiden går kontra nullpunktet (masse=0)?

 

Hvis ikke, har man tall på hvordan tiden går fortere/saktere kontra x mer masse?

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Er det lov å bade med klær/badeshorts etc. på offisielle nudiststrender?

Det er ingen lov som krever at man er nødt til å kle av seg, men på enkelte nudiststrender kan man bli oppfattet som en kikker om man går med klær og alle andre er nakne, mens på andre strender lever avkledde og påkledde sammen i (s)kjønn forening :p

 

Jeg tror uansett at de fleste nudister vil passe sine egne "saker" og ikke bry seg nevneverdig.

Lenke til kommentar

Sett at jeg får superkrefter og kan forflytte meg lynraskt i supermannstil.

 

Jeg går 1m på et tusendels sekund. Ville ikke den lufta som jeg forflytter skape en eksplosjon rundt meg? Luften som jeg presser bort ville vel også vært utrolig tung å flytte på?

Lenke til kommentar

Her Brun:

Og det igjen er "feil" ifølge en artikkel i SAS-magasinet om den der "naked airways".

 

Nudist = Den som vil bade/sole seg naken på stranda.

Naturist = Som over, i tillegg til at denne ønsker "å leve i pakt med naturen".

Nudisme trenger ikke nødvendigvis ha noe med stranden å gjøre. Man kan like godt være nudist for eksempel på fjellet.

Forskjellen er at naturisme er en livsstil mens nudist kan man kalle enhver som sprader rundt naken.

Lenke til kommentar

Nå er det en veletablert "sannhet" at superhelter som f.eks. The Flash har en liten boble rundt seg der fysikken ikke gjelder. Dette er like sannsynlig som at han skulle kunne bevege seg i lyshastighet uansett.

 

Det er unnskyldningen tegneserieforfatterne bruker for at han ikke flytter på svære områder eller sprenger lydmuren og blåser ut alle vinduer i nærheten når han springer avgårde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...