Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at mennesker har problemer når de kommer tilbake fra et opphold i verdensrommet, men hvis menneskene noen gang skulle bosatt seg på månen, for eksempel, er det da aktuelt for hver innbygger å trene hardt hver dag? Eller vil kroppen på en måte tilpasse seg den nye tyngdekraften? Hva vil dette gjøre med menneskerasen over tid?

Lenke til kommentar

Jeg vet at mennesker har problemer når de kommer tilbake fra et opphold i verdensrommet, men hvis menneskene noen gang skulle bosatt seg på månen, for eksempel, er det da aktuelt for hver innbygger å trene hardt hver dag? Eller vil kroppen på en måte tilpasse seg den nye tyngdekraften? Hva vil dette gjøre med menneskerasen over tid?

 

Kroppen tilpasser seg omgivelsene, også i verdensrommet og på månen.

Bor man på månen vil man natturligvis ikke ha like mye muskler og like sterkt skjelett som på jorden da man ikke har behov for det der.

Om man bare er på månen vil man ikke ha det problemet, problemene kommer når man skal til jorden.

Lenke til kommentar

Jeg vet at mennesker har problemer når de kommer tilbake fra et opphold i verdensrommet, men hvis menneskene noen gang skulle bosatt seg på månen, for eksempel, er det da aktuelt for hver innbygger å trene hardt hver dag? Eller vil kroppen på en måte tilpasse seg den nye tyngdekraften? Hva vil dette gjøre med menneskerasen over tid?

Etterhvert ville vi ha tilpasset oss. Men om man skal bo på månen bør man ta det som en selvfølge å trene regelmessig.

Lenke til kommentar

Vil liten tyngekraft gjøre at menneskene blir lange og tynne? Og ville menneskene blitt korte, kraftige vesener på en planet med stor tyngdekraft?

 

Ingen som vet tror jeg.

Det er ingen som har blitt født og oppvokst i veldig lav tyngdekraft, om vi ser på f.eks de som bor i fjellene i Nepal, der tyngdekraften er litt lavere enn ellers(pga høyden), så er de kortere og tilpasset høyden. Tyngdekraften er desverre ikke en stor nok faktor på jorden til at man finner ut av slike ting

Lenke til kommentar

Hvilket opptak som er hardest vet jeg ikke, men militærpolitiets livvakttjeneste har høyere fysiske minstekrav. Det vil si, de krever 5 pushups og 5 situps mer enn marinejegerkurset og spesialjegerkurset.

 

Og hele poenget mitt var jo det at det ikke betyr en dritt. Men en fyr lengre oppe i tråden skriver at "norske spesialstyrker krever flere pushups og er derfor i teorien bedre" (eller noe i den duren).

Lenke til kommentar

Pluss den andre teorien jeg nevnte;

At amerikanere blir soldater når de ikke har noen andre mål i livet. Svarte, fattige, unge menn.

Mens i Norge er det de beste som blir soldater, ikke de mest desperate.

Dette pga. vårt gode velferdssystem og offentlig utdannelse.

 

Husker ikke hvor jeg hørte det, og jeg går ikke god for det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Amerika har gjort noen stunt for å få nok folk ja, de tar f.eks inn stort sett hvem som helst.

Jeg har hørt at de har gitt ut statsborgerskap til utlendinger som melder seg i X antall år, men vet ikke hvor sant dette er.

Militæret er en siste utvei for mange i Amerika, der får de jobb med en gang, "ok" lønn og blir tatt vare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...