Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det slik at andre gangen man tar shampoo i håret når man dusjer så skummer det myyye mer enn første gangen?

 

Anyone?

 

 

Skudd i mørket: Andre gangen du tilfører shampo er håret luftigere og dermed blandes det mer luft inn i såpevannet.

Feil. Svaret står, som sagt, tre-fire innlegg under første innlegget med spørsmålet... Det er fettstoffer i håret som nøytraliserer stoffene som skummer. Dette fettet skylles så ut sammen med shampooen. Når du så bruker shampoo en gang til, så får skumstoffene virket ordentlig. Eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Når jeg lager kakao rører jeg alltid etter jeg har tatt den ut av mikrobølgeovnen.

Hvis jeg dunker forsiktig i bånn/siden på koppen med en skje kommer det en litt hul lyd. For hver gang jeg berører blir lyden bare lettere og lettere, noen som vet hva det kommer av? Er det samme med flere forskjellige kopper.

 

Jeg har opplevd det samme som deg. Har bare glemt å si det her. Tror det gjelder for de fleste kopper. Har prøvd mange selv.

 

Hvorfor er det slik at andre gangen man tar shampoo i håret når man dusjer så skummer det myyye mer enn første gangen?

 

Anyone?

 

 

Skudd i mørket: Andre gangen du tilfører shampo er håret luftigere og dermed blandes det mer luft inn i såpevannet.

Feil. Svaret står, som sagt, tre-fire innlegg under første innlegget med spørsmålet... Det er fettstoffer i håret som nøytraliserer stoffene som skummer. Dette fettet skylles så ut sammen med shampooen. Når du så bruker shampoo en gang til, så får skumstoffene virket ordentlig. Eller noe i den duren.

 

Beklager! Så ikke posten. Synes dette nye designet er litt forvirrende...

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Bumper denne en gang til.

 

Om man gir kattekjøtt til en katt (eller annet husdyr). Vil da katten spise kjøttet eller vil den reagere negativt? 

Nej, den kommer garanterat att äta

 

Cat cannibalism is actually a common phenomenon. In fact, one of the primary causes of kitten death is being eaten by its mother.
Lenke til kommentar

Finns det små djur i snön, eller kan man äta den utan att bli sjuk?

når jeg var i førstegangstjenesten drakk jeg og veldig mange andre kun smeltet snø på øvelser, oftest uten å varme det først.

ingen av oss ble syke av den grunn, det skal være veldig trygt å spise snø/drikke smeltet snø.

dette gjelder så klart kun i natturen, der snøen ikke er forurenset og folk ikke har oppholdt seg.

går du rundt i oslo å spiser snø blir du syk, men det er pga forurensingen.

Lenke til kommentar

Jeg læste for en stund siden att det finnes noe som heter "snöloppor" som lever i snøen. :dontgetit:

Kanskje lever disse snöloppor i himmelen, og faller ned til jorden når det snøer? :dontgetit:

Det om at ting lever videre i himmelen er opp til deg selv om du tror. Men ingen fysiske bevis finnes, så du kan ikke regne med det.

Lenke til kommentar

Under krigen ble flere nordmenn satt i fengsel for "forrederi mot den tyske stat", og andre ting som for oss etter krigen virker mer som hedersbetegnelser enn kriminalitet.

 

Hva skjedde med disse rett etter krigen?

Man kan jo ikke bare slippe dem rett ut? Noen av dem som ble satt i fengsel av tyskerne hadde vel blitt arrestert for voldtekt, ran og drap også.

Ble disse sortert veldig raskt, slik at de som i våre øyne egentlig var helter slapp ut med en gang?

Eller ble det ny runde med rettssaker der en norsk dommer uten nazisympatier avgjorde om det de hadde gjort var galt eller ikke?

 

Hvor lang tid gikk det fra krigen sluttet, til motstandsfolk slapp ut?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...