Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lurt på det samme selv... Jeg har fundert litt på det, og kommet fram til følgende ville gjetning:

 

Bilprodusenten det reklameres for eier ikke rettighetene til å vise reklamen i hele verden. Reklameselskapet som lager reklamen har kun fått betaling for å reklamere i USA.

Følgelig vil de ikke la bilprodusenten få mer enn de betaler for, og lar dem derfor ikke vise reklamen i andre land.

 

Dessuten skal reklame være ekstremt kulturtilpasset.

På PhotoShopDisasters er det mange eksempler på politisk korrekte reklamer fra f.eks. Microsoft, der minst en av personene på bildet er neger.

På den polske versjonen av samme reklame, har de limt på et hvitt ansikt, antakelig fordi negre ikke selger like bra i Polen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Var på Mac'ern nå nettopp.

De hadde hengt opp reklameplakater som whiner om at det er slemt å påstå at Mac har dårlig kvalitet på råvarene fordi norske bønder har levert de beste råvarene til Mac i mange år.

Bøndene er attpåtil stolte over at de får levere til Mac.

 

Er kjøttet som leveres til MacDonald's av høyeste kvalitet? Hva med salaten, osten, ketchupen og potetene?

Er det noen Mac-bønder her, som vil forklare hva det hele handler om?

Stilles det høyere krav til kjøtt som skal til Mac'ern ennn kjøtt som skal til Gilde?

Eller er alt kjøtt som godkjennes, "godt nok"?

Lenke til kommentar

Var på Mac'ern nå nettopp.

De hadde hengt opp reklameplakater som whiner om at det er slemt å påstå at Mac har dårlig kvalitet på råvarene fordi norske bønder har levert de beste råvarene til Mac i mange år.

Bøndene er attpåtil stolte over at de får levere til Mac.

 

Er kjøttet som leveres til MacDonald's av høyeste kvalitet? Hva med salaten, osten, ketchupen og potetene?

Er det noen Mac-bønder her, som vil forklare hva det hele handler om?

Stilles det høyere krav til kjøtt som skal til Mac'ern ennn kjøtt som skal til Gilde?

Eller er alt kjøtt som godkjennes, "godt nok"?

 

 

Jeg var også på mac'ern tidligere i dag, og satte og tenkte på AKKURAT det samme!

Lenke til kommentar

Hvis vi ser på inflasjonen i Norge, forsvinner pengene noen plass? Om 100 år vil du ikke få en brødskive for en tusenlapp, så hvor har pengene "blitt av"? Det virker jo som om pengene suges ut av folk, sakte men sikkert. Er det noen som tjener på det?

 

Penger er bare en måte å representere ressurser på, om det er trykt enn annen verdi på pengene, så blir det i utgangspunktet hverken mer eller mindre ressurser av det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Redigerte mitt forrige innlegg, og det gikk tydeligvis rett i dass (ikke min feil...), så jeg prøver på nytt:

 

Var på Mac'ern nå nettopp.

De hadde hengt opp reklameplakater som whiner om at det er slemt å påstå at Mac har dårlig kvalitet på råvarene fordi norske bønder har levert de beste råvarene til Mac i mange år.

Bøndene er attpåtil stolte over at de får levere til Mac.

 

Er kjøttet som leveres til MacDonald's av høyeste kvalitet? Hva med salaten, osten, ketchupen og potetene?

Er det noen Mac-bønder her, som vil forklare hva det hele handler om?

Stilles det høyere krav til kjøtt som skal til Mac'ern ennn kjøtt som skal til Gilde?

Eller er alt kjøtt som godkjennes, "godt nok"?

Siden McDonalds kjøper kjøttet sitt fra nettopp Gilde (Nortura), så stilles det nok ingen høyere krav, nei. Eller; de krever antakelig at kjøttet skal komme fra de ca. 99% av slaktene som kommer fra KSL-godkjente bruk, samt at McDonalds kun bruker de beste delene av slaktet. Det er altså heller ingen egne "Mac-bønder" som kun leverer til McDonalds, derimot kan det tenkes at vi vil få egne Rema-bønder -om Reitan klarer å overtale mange nok melkebønder i et konsentrert område rundt meieriet han drømmer om, vel å merke..

 

Edit: og når det gjelder kjøttet, så aner ikke bøndene noe om hva dyret blir brukt til etter at dyrebilsjåføren har kvittert på leveringsseddelen, så utsagnet "Bøndene er attpåtil stolte over at de får levere til Mac" stemmer definitivt ikke helt der... For potet- og salatprodusentene kan det vel kanskje stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...