Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

For en stund tilbake var jeg og fjernet et nytteløst organ inne i meg. Etter operasjonen var jeg brun rundt der de opererte.

I dag så jeg trolig det samme på tvserien House, lurer på hva dette er.

 

tror det er sånn desinfiserende og bakterie drepende, tror de bruker det når man gir blod og ved oprasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en stund tilbake var jeg og fjernet et nytteløst organ inne i meg. Etter operasjonen var jeg brun rundt der de opererte.

I dag så jeg trolig det samme på tvserien House, lurer på hva dette er.

 

tror det er sånn desinfiserende og bakterie drepende, tror de bruker det når man gir blod og ved oprasjoner.

For en stund tilbake var jeg og fjernet et nytteløst organ inne i meg. Etter operasjonen var jeg brun rundt der de opererte.

I dag så jeg trolig det samme på tvserien House, lurer på hva dette er.

 

tror det er sånn desinfiserende og bakterie drepende, tror de bruker det når man gir blod og ved oprasjoner.

 

Det de bruker er Jod.

Lenke til kommentar

er det ulovelig å være pedofil, eller er det kun pedofile handlinger som er ulovelig?

Jeg mener, vis man trapper opp på politostasjonen og sier at man er pedofil, sier de da "ja det er greit, bare ikke utfør noen pedofile handlinger"

Lite snedig spørsmål, men selvfølgelig er det lov. Akkurat som at det er lov å være pyroman, men det er ikke lov å brenne ned hus. Det er lov å være homocidal, men det er ikke lov å drepe noen

Lenke til kommentar

Legningen i seg selv er lovlig. Overgrep er derimot ulovlig, både mot voksne og barn, men jeg regner med det er større strafferamme eller skjerpende dersom det gjelder barn.

 

Går man til politiet med den uttalelsen så får man kanskje et vennlig råd om å oppsøke psykolog før man skaper problemer for både seg selv og andre.

 

Koker man det ned til kjernen i saken så er det ikke ulovlig å tenke ulovlige handlinger, men ulovlig å utføre de. Selve tanken er også vanskelig å bevise i en eventuell rettssak.

Lenke til kommentar

Legningen i seg selv er lovlig. Overgrep er derimot ulovlig, både mot voksne og barn, men jeg regner med det er større strafferamme eller skjerpende dersom det gjelder barn.

 

Går man til politiet med den uttalelsen så får man kanskje et vennlig råd om å oppsøke psykolog før man skaper problemer for både seg selv og andre.

 

Koker man det ned til kjernen i saken så er det ikke ulovlig å tenke ulovlige handlinger, men ulovlig å utføre de. Selve tanken er også vanskelig å bevise i en eventuell rettssak.

I den sammenheng lurer jeg på noe...

Er pedofili, zoofili, nekrofili og lignende filier sett på som symptomer på en syk hjerne? Og mener de at det kan kureres? Og i den sammenheng, blir de skilt fra mer akseptable filier/tiltrekninger som også er sexsuelle i natur men unaturlig på den måte at de ikke er til for reproduksjon - som sodomi.

 

Mitt spørsmål er altså, er det en oppfatning at enkelte "-filier" ikke er reell tiltrekning (men kanskje en psykisk lidelse - pedofili) og kan kureres, mens andre -filier er en så stor del av den du er og kan ikke endres (homofili, heterofili)? Eller går det mer på praktiske ting - at alle legninger kan endres gjennom psykologi, men bare de som ofte er skadelig for tredjepart (pedofili) er noe poeng i å behandle folk for? Altså, kan en person f.eks. kureres for en tiltrekning til kvinner med store bryster?

 

Grunnen til at jeg spør er at en ofte hører folk blir opprørt når de hører om kristne grupper som vil helbrede homofili, mens de i neste åndedrag sier at pedofile må behandles for sine syke sinn.

 

[edit: fikset litt rot]

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...