Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke glem Møkkasabb.

... som nok henspiller på glødepluggsmotorene fra Damsgård Motorfabrikk i Bergen, som ble markedsført under navnet Sabb. Disse ble mest brukt i snekker og små fiskeskøyter og ga en karakteristisk dunk-dunk-dunk-lyd, for mange selve symbolet på romantiske snekketurer i sørlandsskjærgården.

http://nn.wikipedia.org/wiki/Sabb_motor

 

Mange har nok trodd at møkkasabb hadde noe med et visst svensk bilmerke å gjøre, men det skrives jo med 2 a-er og 1 b, SAAB, bokstavene stod opprinnelig for Svenska Aeroplan Aktiebolaget.

Lenke til kommentar
De bryr seg ikke, rett og slett. Og ingen andre heller. Inkasso hjelper jo ikke fordi de betaler ikke uansett. Putte dem i fengsel for å ikke betale regning skjer ikke.

 

 

Det er ikke noe man kan gjøre med "dem". En vill narkoman gikk til angrep på faren min og naboen med en saks og sylte saksa i bagasjelokket på bilen vår, men vi fikk ingen form for konpansasjon fordi har ikke hadde noe å betale med. Han ble erklert utilregnelig pga dop og slapp ut etter et par dager og var fri til å gjøre hva han ville.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Retta på det, ikke gal men utilregnelig pga dop. Men ville sakt gal, så han igjennom vinduet, han poka den saksa igjennom bagasjelokket på bilen vår, og det ble hull igjennom, alt vi fikk var en liten bit med gjennomsiktig plast film med lim på som skulle dekke hullet så ikke van skulle komme inn.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Ikke glem Møkkasabb.

... som nok henspiller på glødepluggsmotorene fra Damsgård Motorfabrikk i Bergen, som ble markedsført under navnet Sabb. Disse ble mest brukt i snekker og små fiskeskøyter og ga en karakteristisk dunk-dunk-dunk-lyd, for mange selve symbolet på romantiske snekketurer i sørlandsskjærgården.

http://nn.wikipedia.org/wiki/Sabb_motor

 

Mange har nok trodd at møkkasabb hadde noe med et visst svensk bilmerke å gjøre, men det skrives jo med 2 a-er og 1 b, SAAB, bokstavene stod opprinnelig for Svenska Aeroplan Aktiebolaget.

 

Nå, velg nå heller en Marna som ikke bare lager mindre lyd, men som du også kan få tak i deler til den dag i dag ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

når det kommer tall om hvor mange som så på noe på TV, er det ikke da målt hos noen folk, også lager de et gjennomsnitt for hele landet av det?

 

har de fleste dekodere eller lignende for å se på TV nå? er det da mulig å få helt nøyaktige tall?

Lenke til kommentar

Si at jeg sitter inni en kapsel i verdensrommet. Denne er stor nok til at jeg kan bevege meg fra en vegg til en annen.

 

Om jeg hiver meg fra vegg til vegg, eventuelt hiver meg mot en vegg og beveger meg rolig tilbake og hiver meg igjen mot samme vegg, vil jeg da kunne skifte kapselens bane? Eller vil mine bevegelser utlignes.

Lenke til kommentar
Si at jeg sitter inni en kapsel i verdensrommet. Denne er stor nok til at jeg kan bevege meg fra en vegg til en annen.

 

Om jeg hiver meg fra vegg til vegg, eventuelt hiver meg mot en vegg og beveger meg rolig tilbake og hiver meg igjen mot samme vegg, vil jeg da kunne skifte kapselens bane? Eller vil mine bevegelser utlignes.

Newtons 3. lov. Du vil ikke klare å endre banen på kapselen uten en ekstern kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...