Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spise sukker og fett

 

Edit: masse av det og helmelk kan funke det å eller hvis du er interessert så gjør fløte en bedre jobb.

 

Hvilken mat inneholder mest sukker og fett?

Alt fra burger king inneholder sukker og/eller fett. Tran er da i stor del bare fett(syrer). Freias melkesjokolader har mye fett og sukker, pluss at den smaker godt. Peanuttsmør har veldig mye fett. Sikkert noen som finner en god liste på google til deg.

Lenke til kommentar

Det beste er da helt klart å trene, utholdenhet. Løp på tom mage noen timer, til ''glykogenlagrene'' eller all mat tilført kroppen innen det siste tidsrommet er brent opp. Kroppen begynner da og bryte ned fettet lagret, til sukker, og du vil miste fettprosent.

Burde dog nevnes at det er veldig smertefult.

Lenke til kommentar
Det beste er da helt klart å trene, utholdenhet. Løp på tom mage noen timer, til ''glykogenlagrene'' eller all mat tilført kroppen innen det siste tidsrommet er brent opp. Kroppen begynner da og bryte ned fettet lagret, til sukker, og du vil miste fettprosent.

Burde dog nevnes at det er veldig smertefult.

At man blir slankere av å løpe/trene på tom mage/før frokost er en myte som burde avlives!

Lenke til kommentar

Jeg siterer fra baksiden av en Maarud potetgullpose:

Visste du at alt avfall fra Maaruds produksjon av potetgull blir resirkulert; vannet man vasker potetene i blir renset i fabrikkens eget renseanlegg, før det rene vannet slippes ut i Glomma. Potetskrellet blir dyrefôr. Stivelsen går til produksjon av sprit.

 

1. Hvorfor rense vannet før det slippes ut i glomma? Er potetene så skitne at litt skitt fra de kan ødelegge økosystemet i og rundt Glomma?

2. Hva med å rense vannet, så bruke det om igjen?

3. Hva slags sprit lages av stivelsen?

4. Hva er det som er igjen av en potet uten stivelse eller skall? Hvilken del av poteten er det vi egentlig finner i posen? :p

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Dan-The-Man: Folk som tror noe annet burde avlives :p Neida, men jo mer energi inntak du har i forhold til energi forbruk, jo feitere blir du. Altså, hvis du bruker mer energi enn det du har, blir du tynnere. Løper man på tom mage(0 energi inntak), vil kroppen hente energi fra fettlageret etterhvert, for å holde det gående.

edit: må lære meg å poste fortere.

Endret av SML
Lenke til kommentar
Kan blinde folk se ting i drømmene sine?

 

vil tro at de som er født blinde ikke kan det da alt man drømmer baserer seg på erfaringer man har gjort seg.

de som er blinde men har sett har denne erfaringen og kan antagelig se i drømmene.

 

mine antagelser bare...

 

SML: tips, bruk quote i denne tråden, ofte mange poster på kort tid :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Jeg siterer fra baksiden av en Maarud potetgullpose:
Visste du at alt avfall fra Maaruds produksjon av potetgull blir resirkulert; vannet man vasker potetene i blir renset i fabrikkens eget renseanlegg, før det rene vannet slippes ut i Glomma. Potetskrellet blir dyrefôr. Stivelsen går til produksjon av sprit.

 

1. Hvorfor rense vannet før det slippes ut i glomma? Er potetene så skitne at litt skitt fra de kan ødelegge økosystemet i og rundt Glomma?

2. Hva med å rense vannet, så bruke det om igjen?

3. Hva slags sprit lages av stivelsen?

4. Hva er det som er igjen av en potet uten stivelse eller skall? Hvilken del av poteten er det vi egentlig finner i posen? :p

1: Det brukes nok en del kjemikalier i produksjonen av potetgull som ikke er heldig for økosystemet i glomma. Restavfall vil kanskje også fungere som gjødsel, hvilket ikke er bra i vann (kan vel føre til algeoppblomstring eller lignende).

3: Teknisk sprit av ymse slag, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Kan blinde folk se ting i drømmene sine?

Oi. Det spørsmålet lurte jeg faktisk også på. Antar at de kan drømme siden hjernen er i samme tilstand som hos en "normal" (hater dog å bruke det begrepet) person. Men de har kanskje ikke noe visuelt å relatere tankene sine til? Eventuelt bare til hvordan de tror ting ser ut, eller har hørt hvordan ser ut, og på den måten skaffer seg sine egne bilder. Det var i så fall så langt jeg ressonerte.

 

Imidlertid noe jeg har lurt på lenge. Hva i all verden er tupperware-party? Vanlig fest eller kun kjøp og salg, eller hva er greia? Hørte begrepet første gang da jeg var i USA, som utvekslingsstudent.

Lenke til kommentar
Du blir ikke sunnere av å spise hamburgere og se på film.

 

Når du vil gå opp i vekt, antar jeg at du vil ha større muskler, ikke flere bilringer.

 

Protein og TRENING (ja, du leste riktig) gir deg riktig type vektøkning.

 

Jeg ønsker ikke å gå dramatisk opp i vekt, jeg var bare nysgjerrig på framgangsmåten for en som ønsker å bli tyngst mulig, selv om det tar livet av ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...