Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det om jeg vil sende en melding til en telefon i utlandet? Bare skrive inn telefonnummeret uten +47 eller? Åtte tall gir jo bare 99 millioner mulige numre... Ville jo tro at det var fullt mulig at flere hadde samme telefonnummer i forskjellige land. - Eller er det ikke så mange land som bruker åtte sifre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange ungdommer er spilleavhengige? 3/10 eller noe sånt?

8851304[/snapback]

 

Da må man først definere hva man regner som spilleavhengig.

 

Jeg har selv spilt veldig, veldig mye spill (jeg er en WoW stereotyp :p ), men jeg var ikke avhengig - rettere sagt hektet. Jeg spilte for underholdningens skyld, spilte til slutt kun for det sosiale aspektet (ja, du møter folk som du holder kontakt med i online-spill, det er ikke asosialt på noen måte) og det var rett og slett ikke underholdende lenger, så jeg sluttet på dagen.

 

Som du kanskje kan se er det mange som vil klassifisere dette som spillavhengighet. Jeg brukte 150 dager på to drøye år på spillet, men jeg ser på det som enhver annen hobby. Avhengig synes jeg selv jeg ikke var - mange hadde en annen mening.

 

Forøvrig vil jeg ikke tro tallet på spilleavhengige er hele 30%, det blir litt i drøyeste laget. Mulig en 10-20%, men nesten en tredel blir litt i overkant.

Lenke til kommentar
Hvorfor gråter vi når vi er lei oss, redd, eller har vondt?

 

Tårer har flere egenskaper, bla. å holde det membranet forran øyet vått. Og diverse andre små ting.

 

Når man har følelser som skaper tårer i øynene er det pga kroppen og hjernen overreagerer og overproduserer hormoner/kjemikalier. Det skapes da en ubalangse i kroppen. Tårene renner ut, og med de render kjemikalene ut, det er derfor man kan føle seg bedre etter at man har grått litt. (altså kroppen fikser seg selv)

 

Det finnes amnge typer "tårer" men de tårene som kommer somfølge av følelser indeholder 20-25 prosent proteiner og hormoner.

 

Det er også en måte å komunisere med, man forteller parten som ser at du gråter at du er lei deg.

 

Kilder: de 2 øverste linkene i dette google søket ;)

 

Edit:

 

@ laffe, kommer ann på hva du kjøper, se i forbrukerkjøpslovene. Har du ett spess problem så burde du vurdere å spørre i juss delen for hjelp

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

Laffe, slike ting vurderes i hver enkelt sak.

 

§30. i Forbrukerkjøpsloven heter:

 

(…)

" Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. "

(…)

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...