oyvjak Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 En bok faktis... Huffameg. Så interessert spørs det om eg ble. Men får myse litt rundt på nettet om biopsykologi istedet da. Forskjellen på å lese om det i en bok eller på internett er vel relativt liten. En bok er vel mer pålitelig også. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Forskjellen ligger i anskaffe seg boken... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Forskjellen er at en bok er skrevet av fagfolk, mens en internettartikkel kan være bare en halvgal blogger. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det motsatte er også sant. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det motsatte er også sant. I mye mindre grad, bøker gitt ut av fagbok-forlag er i mye større grad kvalitetskontrollert enn ting som ligger på nettet. AtW Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Bare vi er enige i at ikke alt som står i en bok nødvendigvis er sant, så er jeg fornøyd. Jeg lører på en ting. På åttitallet hadde A-HA en superhit kalt TAKE ON ME. Men hva betyr det? "Ta på meg"? Er det en oversettelsesfeil? Korrekt engelsk ville vel være TOUCH ME. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Sangen ble analysert her. husker ikke detaljene i ettertid. Se om du finner episoden noe sted Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hvor mange avkjøringer har E6 i Norge? Jeg har over lengre tid lagt merke til at avkjøringene er merket med nummer, men hva er den siste merket med? Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kvifor har nokon veistikker to separate reflekser? I stede for kun ein sånn som mange andre? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kanskje det er 1km merker? Har ikke lagt merke til det. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det er mange på rekke i eit stort område som har det. Så tviler på at det er 1km merke. Små km i så fall Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Kan motoren ta skade hvis man starter bilen med startmotoren i fart? Eller er det bedre å starte bilen med i gir? Jeg har et lite sært problem ettersom xenonlysene trekker litt vel mye strøm så computeren til kilometerstanden og triptelleren detter ut noen ganger. Men det ordner seg med en restart. Endret 23. januar 2010 av W202 Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kan motoren ta skade hvis man starter bilen med startmotoren i fart? Eller er det bedre å starte bilen med i gir?Jeg har et lite sært problem ettersom xenonlysene trekker litt vel mye strøm så computeren til kilometerstanden og triptelleren detter ut noen ganger. Men det ordner seg med en restart. Mener du at den er i fri og triller, så starter du den med startmotoren? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Da ville jeg startet den med startmotoren. Men bilen tar ikke skade av at du setter den i første og slipper klutsjen ut, det virker bare brutalt. Men den bremser da selvfølgelig litt opp, så ikke gjør det med trafikk bak. Er disse xenon lysene standard på bilen eller montert selv? Kan være at de trekker mer energi en hva generatoren klarer og lage. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kan motoren ta skade hvis man starter bilen med startmotoren i fart? Eller er det bedre å starte bilen med i gir?Jeg har et lite sært problem ettersom xenonlysene trekker litt vel mye strøm så computeren til kilometerstanden og triptelleren detter ut noen ganger. Men det ordner seg med en restart. Hvis du skal starte bilen mens den triller burde du sette den i 3. gir. Men så lenge du har den i fri kan du starte den med startmotoren i fart. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Piratkopi-debatten kan dere ta i juss-delen av forumet. De innleggene som handlet om det er splittet ut hit. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kvifor har nokon veistikker to separate reflekser? I stede for kun ein sånn som mange andre? Kantstolper og veistikker benytter det samme systemet, én sammenhengende refleks brukes på den siden av veien du har lov å kjøre på, to reflekser viser den siden man ikke skal benytte. Det er vanlig å skille slik på høyre og venstre side av veien eller der veien deler seg med midtrabatt og/eller midtskille. Avstanden mellom stolpene er vanligvis 50 m på rettstrekker og 25 m i kurver. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hva er rekorden i antall hjerteslag pr min hos et menneske? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Kan motoren ta skade hvis man starter bilen med startmotoren i fart? Eller er det bedre å starte bilen med i gir?Jeg har et lite sært problem ettersom xenonlysene trekker litt vel mye strøm så computeren til kilometerstanden og triptelleren detter ut noen ganger. Men det ordner seg med en restart. Hvis du skal starte bilen mens den triller burde du sette den i 3. gir. Men så lenge du har den i fri kan du starte den med startmotoren i fart. Jeg har hørt et rykte, og det er kun et rykte, og rykte er som følger: Starter man en allerede varm bensinbil og er litt ivrig på gassen under starten, kan dette føre til at bensin fyller katalysatoren og tar fyr, og dermed ødelegger katalysatoren ( "sprenger" hull i den). Om ryktet stemmer kan dette bli en dyr reparasjon. Og kjørelæreren min ble ikke noe glad når jeg tok hans 3mnd. gamle Audi A4, 1,9TDi på trillen på glattkjøringsbanen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå