Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

En bok faktis... Huffameg. Så interessert spørs det om eg ble. Men får myse litt rundt på nettet om biopsykologi istedet da. :)

Forskjellen på å lese om det i en bok eller på internett er vel relativt liten. En bok er vel mer pålitelig også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan motoren ta skade hvis man starter bilen med startmotoren i fart? Eller er det bedre å starte bilen med i gir?

Jeg har et lite sært problem ettersom xenonlysene trekker litt vel mye strøm så computeren til kilometerstanden og triptelleren detter ut noen ganger. Men det ordner seg med en restart. :p

Endret av W202
Lenke til kommentar
Kan motoren ta skade hvis man starter bilen med startmotoren i fart? Eller er det bedre å starte bilen med i gir?

Jeg har et lite sært problem ettersom xenonlysene trekker litt vel mye strøm så computeren til kilometerstanden og triptelleren detter ut noen ganger. Men det ordner seg med en restart. :p

Mener du at den er i fri og triller, så starter du den med startmotoren?

Lenke til kommentar

Da ville jeg startet den med startmotoren. Men bilen tar ikke skade av at du setter den i første og slipper klutsjen ut, det virker bare brutalt. Men den bremser da selvfølgelig litt opp, så ikke gjør det med trafikk bak.

Er disse xenon lysene standard på bilen eller montert selv? Kan være at de trekker mer energi en hva generatoren klarer og lage.

Lenke til kommentar

Hvis du skal starte bilen mens den triller burde du sette den i 3. gir. Men så lenge du har den i fri kan du starte den med startmotoren i fart.

Lenke til kommentar
Kvifor har nokon veistikker to separate reflekser? I stede for kun ein sånn som mange andre?

Kantstolper og veistikker benytter det samme systemet, én sammenhengende refleks brukes på den siden av veien du har lov å kjøre på, to reflekser viser den siden man ikke skal benytte. Det er vanlig å skille slik på høyre og venstre side av veien eller der veien deler seg med midtrabatt og/eller midtskille.

sf-20051007-1219-920VM-01.gif       sf-20051007-1219-920VE-01.gif      sf-20051007-1219-920H-01.gif

Avstanden mellom stolpene er vanligvis 50 m på rettstrekker og 25 m i kurver.

Lenke til kommentar

Hvis du skal starte bilen mens den triller burde du sette den i 3. gir. Men så lenge du har den i fri kan du starte den med startmotoren i fart.

Jeg har hørt et rykte, og det er kun et rykte, og rykte er som følger:

Starter man en allerede varm bensinbil og er litt ivrig på gassen under starten, kan dette føre til at bensin fyller katalysatoren og tar fyr, og dermed ødelegger katalysatoren ( "sprenger" hull i den).

Om ryktet stemmer kan dette bli en dyr reparasjon.

Og kjørelæreren min ble ikke noe glad når jeg tok hans 3mnd. gamle Audi A4, 1,9TDi på trillen på glattkjøringsbanen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...