gsn Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Har man noen matematiske bevis for at 2 + 2 = 4? Ja: http://au.metamath.org/mpegif/mmset.html 2 + 2 er ikke alltid = 4. Snakker vi om heltallene 2 og 4 er det i utgangspunktet korrekt(finnes sikkert en måte å definere dette på så det blir feil hvis man vil), men om du gjør det komplisert, kan du si at du har 2 av en ting(feks epler) og 2 av en annen ting(feks pærer) vil ikke 4 være et korrekt svar, da du ikke har 4 av noe, men 2 av 2 forskjellige ting. 2 epler + 2 pærer = 2epler og 2 pærer. Edit: Banalt eksempel, men dere skjønner poenget; 2+2 MÅ ikke bli 4. Endret 21. januar 2010 av gsn Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har man noen matematiske bevis for at 2 + 2 = 4? 2+2=5 (for extremely large values of 2) Lenke til kommentar
gsn Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har man noen matematiske bevis for at 2 + 2 = 4? 2+2=5 (for extremely large values of 2) Det der svarte vell ikke spørsmålet hans, og ikke beviste det at 2+2=5. Man kan komme frem til det om man deler på 0(noe som selvfølgelig er fullstendig nonsens). Eller om man begynner med annen pseudomatematikk og sier feks 2.4 + 2.4 = 4.8 = ~5 osv, det eneste dette beviser er at 2.4 + 2.4 er 4.8. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har man to telefoner i venstre hånda og to telefoner i høyre hånda, og legger disse samla på bordet, er jo det fire Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har man to telefoner i venstre hånda og to telefoner i høyre hånda, og legger disse samla på bordet, er jo det fire Mange grupper regner ikke Induksjon som noe godt bevis.Kan du garantere at det samme vil skje hver eneste gang i fremtiden? Uansett hvordan verden ser ut? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har man to telefoner i venstre hånda og to telefoner i høyre hånda, og legger disse samla på bordet, er jo det fire Mange grupper regner ikke Induksjon som noe godt bevis.Kan du garantere at det samme vil skje hver eneste gang i fremtiden? Uansett hvordan verden ser ut? Hvilke grupper? Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Sikkert veldig feil tråd, men kva for headset er best - koss eller earpollution? Eg fekk eit earpollutionheadset til jul, men det var noko øydelagd på jack-en. Pappa drog på El-kjøp for å bytte/fikse den, men det gjekk visst ikkje utan kvittering. Han kjøpte eit Koss i staden, så eg lurer på om eg skal bruke det eller om eg skal bytte inn Koss-headsettet og kjøpe eit earpollution/anna i staden? Endret 21. januar 2010 av -Maråk- Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=352 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 jeg tror jeg så en blanding mellom neger og asiater, men jeg er ikke sikker. har dere bilder av den hybriden? Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=352 Eg bør byrje å sjekke ut forumet litt før eg postar. Takk. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Noen som vet noe om hvordan temperaturen langs bakken oppfører seg i forhold til mengden av snø? ved 1m snø, er temperaturen då 0 ved bakken? og hvor går grensen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hva skyldes det at vannrør teoretisk sett ikke skal fryse når de er begravd dypt nok under bakken? Hvis det er varmere der nede, hva skyldes det? Er det nedbrytinga av radioaktive stoffer i jordskorpen som lager den varmen som holder drikkevannet flytende? Eller det faktum at en nedgravd vannledning er noen meter nærmere jordens sentrum? Eller handler det om at bakken holder på sommervarmen så godt at den enda ikke er helt nedkjølt når våren kommer? Hvis vinteren plutselig var kommet for å bli, men vintertemperaturen var uendret, ville rør starte å fryse etter noen måneder med vintervær, når omsider all varmen fra forrige sommer var avgitt til lufta? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Noen meter med kompakt jord og what not isolerer vel ganske greit mot minusgradene? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Snøen isolerer VELDIG godt, den er så tykk og luftig. Endret 21. januar 2010 av khaffner Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Nok til at den varmen som kom fra solen i Juni og Juli fortsatt er fanget i jorda og varmer rørene mine? Funker jorden som en thermos for solvarme, eller er det jordens egen varme som beskytter vannet mitt? Varme fra jordens kjerne, eller radioaktivitet... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 "Ikke spise snø, du kan få mark i magen!" Myte eller sannhet? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 "Ikke spise snø, du kan få mark i magen!" Myte eller sannhet? Er såklart mulig hvis man spiser skitten snø, kanskje et dyr dreit ut noen egg der? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja, det går jo, men de fleste foreldre og barnehagetanter blir jo fra seg og skriker ut det der bare ungen får i seg litt nysnø, og det er akkurat der jeg stusser på det med mark. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Vist det er 2m snø ute, og lufttemperaturen er -50C. Hva er då temperturen langs bakken under snøen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå