Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Har man noen matematiske bevis for at 2 + 2 = 4?

 

Ja: http://au.metamath.org/mpegif/mmset.html

 

2 + 2 er ikke alltid = 4. Snakker vi om heltallene 2 og 4 er det i utgangspunktet korrekt(finnes sikkert en måte å definere dette på så det blir feil hvis man vil), men om du gjør det komplisert, kan du si at du har 2 av en ting(feks epler) og 2 av en annen ting(feks pærer) vil ikke 4 være et korrekt svar, da du ikke har 4 av noe, men 2 av 2 forskjellige ting.

 

2 epler + 2 pærer = 2epler og 2 pærer.

 

Edit: Banalt eksempel, men dere skjønner poenget; 2+2 MÅ ikke bli 4.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har man noen matematiske bevis for at 2 + 2 = 4?

2+2=5 (for extremely large values of 2)

 

Det der svarte vell ikke spørsmålet hans, og ikke beviste det at 2+2=5.

 

Man kan komme frem til det om man deler på 0(noe som selvfølgelig er fullstendig nonsens).

 

Eller om man begynner med annen pseudomatematikk og sier feks 2.4 + 2.4 = 4.8 = ~5 osv, det eneste dette beviser er at 2.4 + 2.4 er 4.8.

Lenke til kommentar

Sikkert veldig feil tråd, men kva for headset er best - koss eller earpollution? Eg fekk eit earpollutionheadset til jul, men det var noko øydelagd på jack-en. Pappa drog på El-kjøp for å bytte/fikse den, men det gjekk visst ikkje utan kvittering. Han kjøpte eit Koss i staden, så eg lurer på om eg skal bruke det eller om eg skal bytte inn Koss-headsettet og kjøpe eit earpollution/anna i staden?

Endret av -Maråk-
Lenke til kommentar

Hva skyldes det at vannrør teoretisk sett ikke skal fryse når de er begravd dypt nok under bakken?

Hvis det er varmere der nede, hva skyldes det?

Er det nedbrytinga av radioaktive stoffer i jordskorpen som lager den varmen som holder drikkevannet flytende? Eller det faktum at en nedgravd vannledning er noen meter nærmere jordens sentrum?

Eller handler det om at bakken holder på sommervarmen så godt at den enda ikke er helt nedkjølt når våren kommer?

Hvis vinteren plutselig var kommet for å bli, men vintertemperaturen var uendret, ville rør starte å fryse etter noen måneder med vintervær, når omsider all varmen fra forrige sommer var avgitt til lufta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...