Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må huske på at vi er mennesker og at svært mange av våre reaksjonsmønstre er resultat av læring, ikke arv. Panikk er kun kroppspråk for 'jeg aner ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå men siden det er åpenbart at jeg må gjøre *noe* så løper jeg rundt i ring og roper istedet'. ;)

Dessuten er løping bra siden du da har en brukbar sjangs for å komme deg *vekk* fra faren.

Lenke til kommentar

Ah, da vet jeg nok ikke helt. Men jeg mener at det er et problem å bare få pakker til Gardermoen? Om noe kommer fra for eksempel Russland så burde det bli sendt til Bodø, ikke Gardermoen ettersom at det vil kreve mer penger. Jeg er som sagt ikke helt sikker så ta det jeg sier med en klype salt. Sikkert noen andre som vet.

Lenke til kommentar
Mens "voksentennene" til mennesket vokser, er det viktig å spise mye hard mat, for å styrke tennene?

Ble alltid fortalt dette av foreldrene mine når jeg ikke ville spise gulrøttene mine som liten :ermm:

Til en viss grad. Hvis man spiser for mye hard mat så slites tennene ned. Men dette er stort sett ikke et problem nå for tiden, vil jeg påstå. En heller laber unnskyldning for å spise gulrøtter synes nå jeg. Høres mer ut som en skremmetaktikk.

Vet de fleste afroamerikanere hvilket land eller område i Afrika deres forfedre kom fra/ble tatt fra?

I hvor stor grad er disse menneskene bevisst eller opptatt av sin "afrikanske nasjonalitet"?

Det varierer nok fra person til person vil jeg tro. Noen omfavner sine afrikanske røtter, mens andre er heller likegyldige. Likegyldig er kanskje feil ord. Det jeg mener er at det sikkert er folk som ikke vet, og som ikke har noen akutt trang til å vite det heller.

Lenke til kommentar
Mens "voksentennene" til mennesket vokser, er det viktig å spise mye hard mat, for å styrke tennene?

Ble alltid fortalt dette av foreldrene mine når jeg ikke ville spise gulrøttene mine som liten :ermm:

Hvis du vil ha sterke tenner, trenger du kalsium, så spis melkeprodukter framfor gulrøtter.

Vet de fleste afroamerikanere hvilket land eller område i Afrika deres forfedre kom fra/ble tatt fra?

I hvor stor grad er disse menneskene bevisst eller opptatt av sin "afrikanske nasjonalitet"?

Jeg har inntrykk av at amerikanere generelt vet lite om sitt opphav. Men jeg vet ikke, det er bare hva jeg tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...