Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 jeg gidder ikke å google. hva er mylar? uansett jeg skal bidra til bilder fra chernobyl http://englishrussia.com/?p=2343 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 La oss si vi har en kopp med krystalisert sukker som vi smelter i en panne. Etter det er smeltet lar vi sukkeret kjøle seg ned til romtemperatur, det vil da være en brun, hard skorpe. Om vi varmer opp denne igjen, tar det kortere eller lengre tid å varme opp iforhold til krystalisert sukker? Gjelder dette alle krystalliseringer eller er sukker unikt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 jeg gidder ikke å google. hva er mylar?Har du sett det aluminumsfolielignende stoffet de bruker på satelitter og på månelanderen og sånn?Det er mylar. Brukes også en del av folk som gror cannabis i skap med grolamper siden de reflekterer bra. http://en.wikipedia.org/wiki/Mylar Den heter visstnok Pong. ser ut som en eller annen klone av Atari Pong. Det var visst en Grandstand Adman 2000 eller en Intel TV sport 1004 Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Dette er et så dumt spørsmål at jeg legger det i spoiler for å ikke irritere så mange. Denne leiligheten står det at leies ut for 1000 euro/mnd. Dersom vi flytter 2 stk inn dit, blir det da 1000 euro delt på 2? http://www.bradley-edwards.com/screen/products/details/40 Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Dette er et så dumt spørsmål at jeg legger det i spoiler for å ikke irritere så mange. Denne leiligheten står det at leies ut for 1000 euro/mnd. Dersom vi flytter 2 stk inn dit, blir det da 1000 euro delt på 2? http://www.bradley-edwards.com/screen/products/details/40 Jeg ble bare mer irritert nå, var skikkelig nysgjerrig siden du putta spørsmålet i en spoiler og så måtte jeg jo bare se... For å svare på spøsrmålet ditt, ja det blir 1000/2 som er lik 500 pr. person. Det er eneste svaret som gir mening med informasjonen som gis på siden. Hadde det vært 1000 pr. person ville det vel stått det.. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Finnes det tester for å avgjøre folks alder? Hvor nøyaktige er eventuelt slike? Endret 15. januar 2010 av Henrik B Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Finnes det tester for å avgjøre folks alder? Hvor nøyaktige er eventuelt slike? mentale alder? Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 http://www.nrk.no/debatt/index.php?showtopic=77071 > Her kan du hvertfall lese om hvilke variabler som spiller mest inn i slike tester. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Man kan få ekstra lang straff for å motsette seg arrestasjon. Men hvis man blir frikjent for den handlingen man var arrestert for, blir man likevel straffet for å motsette seg arrestasjon? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Man kan få ekstra lang straff for å motsette seg arrestasjon.Men hvis man blir frikjent for den handlingen man var arrestert for, blir man likevel straffet for å motsette seg arrestasjon? uten at jeg vet noe så regner jeg med at du får straff for det. det er vel ulovlig å motsette seg arrestasjon og ordre fra politiet. uansett om du blir frikjent for det du ble arrestert for brøt du loven da du motsatte deg arrestasjonen. som sagt så er dette bare antagelser. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 jeg gidder ikke å google. hva er mylar?Har du sett det aluminumsfolielignende stoffet de bruker på satelitter og på månelanderen og sånn?Det er mylar. Brukes også en del av folk som gror cannabis i skap med grolamper siden de reflekterer bra. <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Mylar" target="_blank" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Mylar</a> Også bra til varmeisolering. Legg en kvadratmeter i overlevelsessettet ditt, og putt det under jakke for å hjelpe til med å holde overkroppen varm. Hm? Har du ikke overlevelssett? Bare meg da.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Finnes det tester for å avgjøre folks alder? Hvor nøyaktige er eventuelt slike? Hva slags tester mener du? Spørsmål og svar? Jeg kjenner ikke til noen detaljer, men visdomstennene dine kan angi alderen din, og man kan bruke røntgen og se hvor store de ulike bena i kroppen din er i forhold til hverandre. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Finnes det tester for å avgjøre folks alder? Hvor nøyaktige er eventuelt slike? Hva slags tester mener du? Spørsmål og svar? Jeg kjenner ikke til noen detaljer, men visdomstennene dine kan angi alderen din, og man kan bruke røntgen og se hvor store de ulike bena i kroppen din er i forhold til hverandre. Hvordan? Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Finnes det tester for å avgjøre folks alder? Hvor nøyaktige er eventuelt slike? Hva slags tester mener du? Spørsmål og svar? Jeg kjenner ikke til noen detaljer, men visdomstennene dine kan angi alderen din, og man kan bruke røntgen og se hvor store de ulike bena i kroppen din er i forhold til hverandre. Hvordan? Jeg mener å ha lest noe om at tenner har årringer akkurat som trær. Kanskje jeg bare drømmer litt. Er det mulig å avgjøre alderen på et levende individ ved hjelp av karbondatering, eller ikke den metoden nøyaktig nok? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Det vil vel ikke gå, siden nivået av C-14 er omtrent konstant i et levende menneske. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg aner ikke. Jeg vet bare at de kan si noe om alderen din. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hvor nøyaktig kan man fastslå dødstidspunktet med karbondatering? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) C14 datering kan kun brukes på døde ting. Etter at et menneske eller dyr eller en keramikkvase er laget, vil 14c nivået i det organiske materialet forsvinne etter en fast eksponensiell kurve pga den radioaktive nedbrytelsen i 14c-isotopet. Libby fant ut i 1949 at hastigheten er 14 disintegrasjon pr minutt pr gram (dpm). Den kan brukes på ting som er inntil 58000-62000 gamle. Etter det er alt 14c nedbrutt. Mengden forsvunnet 14c sammenlignes med en frisk 14c-kilde og man kan da bestemme datoen den ble laget eller døde. Dette beviste han ved å nøyaktig sette alderen til en bit av et egyptisk skip med kjent historisk dato. Han fikk nobelprisen i kjemi i 1960. Endret 16. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå