Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Der Untergang på NRK for en stund siden, og så lurer jeg; drepte Hitler noen med sine egne hender eller fikk han alltid noen andre til å gjøre det?

Jeg merket også at "Hitler" vendte seg bort da det ble gitt gift til hunden (husker ikke hvilken sammenheng), er det bare tilfeldig at han gjorde det i filmen eller var det bevisst? :hmm:

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Så Der Untergang på NRK for en stund siden, og så lurer jeg; drepte Hitler noen med sine egne hender eller fikk han alltid noen andre til å gjøre det?

Jeg merket også at "Hitler" vendte seg bort da det ble gitt gift til hunden (husker ikke hvilken sammenheng), er det bare tilfeldig at han gjorde det i filmen eller var det bevisst?  :hmm:

9408339[/snapback]

Vet ikke noe om hitler, men har hørt at han som var sjef over konsentrasjonsleirene og gasskamrene, kastet opp når han fikk se inn i ett gasskammer.

Lenke til kommentar

Nervøsitet er rett og slett frykt, noe som hjelper oss til å håndtere kritiske situasjoner. En eksamen, fremføring eller andre typiske nervøsitetsfremkallere i dag finnes ikke farlige, men de kan føles veldig utrygge og fremmede. Noe av grunnen tror jeg er at de er rimelig abstrakte situasjoner, og vi blir forvirret når vi vet vi er nødt til å prestere samtidig som vi ikke vet helt hvorfor vi er redde; vi har ikke medfødte anlegg for å legge verdi i tall på en karakterutskrift. Dessuten har nok de færreste av oss som har vokst opp i vesten virkelig lært seg å håndtere frykten, man er kanskje ordentlig redd noen få ganger gjennom livet. Den gang man måtte kjempe for å overleve var nok frykten noe man pleide hyppig bekjentskap med, et nyttig verktøy fremfor en hemsko som den er i dag.

 

Derfor tror jeg sinnet disker opp med en vag og uklar fryktlignende følelse siden den ikke helt vet hvordan den skal reagere på situasjonen. Ikke er det en farlig løve man må komme unna, og ikke er det en søt jente man må gjøre sitt beste for å forføre. Hva skal man da føle? For meg føles prestasjonsangst kanskje mest som to motstridende følelser, "dette er viktig" versus "jeg har ikke lyst, hvorfor i faen skal jeg gidde?"

Lenke til kommentar

Dårlige tegninger men det får gå.

 

Husk, at når vann er i isform, da er molekylene strukturerte og EGENTLIG ikke har noe mellomrom mellom seg (som min dårlige tegn ikke viser). Det er fordi det skal være plass til flest molekyler på et sted (maksimal utnyttelse av området?)....

 

I gass så er det mer "åpent". Men når det er i normal tilstand er ikke molekylene strukturerte, men mer "hulter til bulter".

 

EDIT: Aw, Pels var visst nok kvikkere enn meg :(.

post-136624-1188735563_thumb.jpg

post-136624-1188735570_thumb.jpg

post-136624-1188735577_thumb.jpg

Endret av Lakrits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...