Odovacer Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Husflua spiser stort sett det de kommer over. Alt fra møkk til bløtkake. Matvanene til flua er vel observert, jeg tviler på at det forsket alt for mye på dette feltet. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 noen som vet når Varg "Greven" Vikerness blir løslat?? 9406255[/snapback] noen her eller? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Så Der Untergang på NRK for en stund siden, og så lurer jeg; drepte Hitler noen med sine egne hender eller fikk han alltid noen andre til å gjøre det? Jeg merket også at "Hitler" vendte seg bort da det ble gitt gift til hunden (husker ikke hvilken sammenheng), er det bare tilfeldig at han gjorde det i filmen eller var det bevisst? Endret 2. september 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvorfor har hjertesymbolet den formen den har? (<3) den likner ikke på organet hjerte i det hele tatt 9407717[/snapback] Kanskje det er en grei måte å symbolisere hjertets grunnleggende oppbygging på? Med forkammer og hjertekammer på begge sider av midten Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Så Der Untergang på NRK for en stund siden, og så lurer jeg; drepte Hitler noen med sine egne hender eller fikk han alltid noen andre til å gjøre det?Jeg merket også at "Hitler" vendte seg bort da det ble gitt gift til hunden (husker ikke hvilken sammenheng), er det bare tilfeldig at han gjorde det i filmen eller var det bevisst? 9408339[/snapback] Vet ikke noe om hitler, men har hørt at han som var sjef over konsentrasjonsleirene og gasskamrene, kastet opp når han fikk se inn i ett gasskammer. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Er det noe som er sunnere en vann? Lenke til kommentar
superninja Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kvifor blir vi nervøse? Kvifor har vi den eigenskapen, då det ikkje hjelper oss særlig å prestere bedre? (eks eksamen..) 9407590[/snapback] Quota meg sjølv her eg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Rekner med det har noko med at vi er meir på vakt når vi er nervøs. Du søvnar ikkje med det første for å sei det sånn Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Er det noe som er sunnere en vann? 9409104[/snapback] Appelsinjuice? (ikke den du får i butikken, men den du presser selv) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Nervøsitet er rett og slett frykt, noe som hjelper oss til å håndtere kritiske situasjoner. En eksamen, fremføring eller andre typiske nervøsitetsfremkallere i dag finnes ikke farlige, men de kan føles veldig utrygge og fremmede. Noe av grunnen tror jeg er at de er rimelig abstrakte situasjoner, og vi blir forvirret når vi vet vi er nødt til å prestere samtidig som vi ikke vet helt hvorfor vi er redde; vi har ikke medfødte anlegg for å legge verdi i tall på en karakterutskrift. Dessuten har nok de færreste av oss som har vokst opp i vesten virkelig lært seg å håndtere frykten, man er kanskje ordentlig redd noen få ganger gjennom livet. Den gang man måtte kjempe for å overleve var nok frykten noe man pleide hyppig bekjentskap med, et nyttig verktøy fremfor en hemsko som den er i dag. Derfor tror jeg sinnet disker opp med en vag og uklar fryktlignende følelse siden den ikke helt vet hvordan den skal reagere på situasjonen. Ikke er det en farlig løve man må komme unna, og ikke er det en søt jente man må gjøre sitt beste for å forføre. Hva skal man da føle? For meg føles prestasjonsangst kanskje mest som to motstridende følelser, "dette er viktig" versus "jeg har ikke lyst, hvorfor i faen skal jeg gidde?" Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Er det noe som er sunnere en vann? 9409104[/snapback] Helt rent vann er da ikke så veldig sunt? Altså det er ikke usunt, men det finnes da noe som har mere næring. Sånn som Ozelot sa, frukt juice osv er sunt, melk? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 juice har veldig mye syre i seg, sa det er ikke sa sunt det heller. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Er det mulig å forspise seg på nesten alt? Hvis man synes noe er så godt at man spiser for mye og så blir kvalm av det slik at det ikke frister lenger. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvorfor utvider vann seg når det fryser? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvorfor utvider vann seg når det fryser? 9409811[/snapback] Fordi det kjem små luftbobler inni, og det må vere plass til dei inni? Nei, eg veit ikkje ... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 FOrdi molekylene flytter pa seg og danner is-struktur. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 FOrdi molekylene flytter pa seg og danner is-struktur. 9409951[/snapback] Veit du om en illustrasjon som viser dette? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 H2O molkylene flyter fritt rundt i vann, men når vannet fryses forbinder de seg. http://www.uwgb.edu/dutchs/GRAPHIC0/ROCKMI...UCT/IceItop.gif Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Dårlige tegninger men det får gå. Husk, at når vann er i isform, da er molekylene strukturerte og EGENTLIG ikke har noe mellomrom mellom seg (som min dårlige tegn ikke viser). Det er fordi det skal være plass til flest molekyler på et sted (maksimal utnyttelse av området?).... I gass så er det mer "åpent". Men når det er i normal tilstand er ikke molekylene strukturerte, men mer "hulter til bulter". EDIT: Aw, Pels var visst nok kvikkere enn meg . Endret 2. september 2007 av Lakrits Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvorfor var det så mye oppstyr med at alle pcer skulle krasje når de entret år 2000? Var man redde for at maskinen skulle krasje når den regnet på 00? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå