Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Men vi har nok til å gjøre skade gjennom stråling og forurensning i ettertid. Nå ser jeg på en fullstendig atomkrig kanskje med flere tusen detonasjoner i atmosfæren og rett over bakkenivå. Dette ville utslettet enorme landarealer, men som du sier, ikke i nærheten av alt. Imidlertid ville all strålingen gjort et langt større område umulig å leve i, forurense kilder for vann og mat, og de som overlevde ville vært mer utsatt for en rekke sykdommer etc., pga. sivilisasjonens fall. Videre ville det vært vanskeligere å leve pga. den påløpende atomvinteren. For å ikke snakke om problemer med misfostrede under og sterilitet etc. for de som overlever og i mange tiår fremover som følge av strålingsskader pga. radioaktivitet i naturen.

Jeg tror at en så stor atomkrig er mer usannsynlig (heller stoppet på 20-50 atombomber hver, ville jeg tippet) enn at om det faktisk skjedde, så var det realistiske sjanser for at menneskene døde helt ut. Bare det å ha en så liten bestand i gjerne over 100 år, ville gjort de gjenlevende veldig sårbar for sykdommer og naturkatastrofer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå ser jeg på en fullstendig atomkrig kanskje med flere tusen detonasjoner i atmosfæren og rett over bakkenivå. Dette ville utslettet enorme landarealer, men som du sier, ikke i nærheten av alt. Imidlertid ville all strålingen gjort et langt større område umulig å leve i, forurense kilder for vann og mat, og de som overlevde ville vært mer utsatt for en rekke sykdommer etc., pga. sivilisasjonens fall. Videre ville det vært vanskeligere å leve pga. den påløpende atomvinteren. For å ikke snakke om problemer med misfostrede under og sterilitet etc. for de som overlever og i mange tiår fremover som følge av strålingsskader pga. radioaktivitet i naturen.

Fallout 3 :D

Lenke til kommentar
Det gjør ikke min bil på relativt lange turer hvis det ikke er litt skikkelig belastning og eg kjører varmeluftanlegget på full pupp. 20 min. tur...

Diesel gitt. Men er jo litt kaldt også nå.

Nå som det var så kaldt la jeg en papp bit foran radiatoren som dekket ca. 3/4 av den. Da kom det mye fortere varme, og siden det var så kaldt hadde ikke motoren noen problemer med kjøling når den var blitt varm.

Har tenkt tanken, men har brukt bilen såpass lite den siste tiden, og på langturer har den holdt tempen veldig greit med en gang innetemperaturen har gått opp og varmebehovet har forsvunnet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

smart å si det her?

hørte på radioen i dag at så lenge likene i haiti ikke forurenset drikkevannet var det ingen fare med at de lå rundt om kring. stemmer det? kan ikke råtnende lik i gatene lage jævelskap der?

Lenke til kommentar
Men vi har nok til å gjøre skade gjennom stråling og forurensning i ettertid. Nå ser jeg på en fullstendig atomkrig kanskje med flere tusen detonasjoner i atmosfæren og rett over bakkenivå. Dette ville utslettet enorme landarealer, men som du sier, ikke i nærheten av alt. Imidlertid ville all strålingen gjort et langt større område umulig å leve i, forurense kilder for vann og mat, og de som overlevde ville vært mer utsatt for en rekke sykdommer etc., pga. sivilisasjonens fall. Videre ville det vært vanskeligere å leve pga. den påløpende atomvinteren. For å ikke snakke om problemer med misfostrede under og sterilitet etc. for de som overlever og i mange tiår fremover som følge av strålingsskader pga. radioaktivitet i naturen.

Jeg tror at en så stor atomkrig er mer usannsynlig (heller stoppet på 20-50 atombomber hver, ville jeg tippet) enn at om det faktisk skjedde, så var det realistiske sjanser for at menneskene døde helt ut. Bare det å ha en så liten bestand i gjerne over 100 år, ville gjort de gjenlevende veldig sårbar for sykdommer og naturkatastrofer.

Flere tusen detonasjoner ødelaegger aknskje i verste fall 50 000 kvm, det er ikke en anseelig del av norge engag, selv om man antar dobbelt så store områder blir umulig å leve i, så er det en liten del av jorda. Atomvinter er omdiskutert som fenomen, men selv om det slår til, så overlever vi det glatt, ditto med sykdommer om sivilisasjonens fall skulle slå til. (vi overlevde tross alt som rase i gamle dager, og er bedre rustet nå), du får noen misfostrede barn hos de som var gravide når det skjedde, og sterilitet hod folk som er utsatt for svært høye strålingsdoser, langtidseffektene av dette er antakelig små. Jeg tror det er svært usannsynlig at menneskeheten dør helt ut av et slikt scenario.

AtW

Lenke til kommentar

Flere tusen detonasjoner ødelaegger aknskje i verste fall 50 000 kvm, det er ikke en anseelig del av norge engag, selv om man antar dobbelt så store områder blir umulig å leve i, så er det en liten del av jorda. Atomvinter er omdiskutert som fenomen, men selv om det slår til, så overlever vi det glatt, ditto med sykdommer om sivilisasjonens fall skulle slå til. (vi overlevde tross alt som rase i gamle dager, og er bedre rustet nå), du får noen misfostrede barn hos de som var gravide når det skjedde, og sterilitet hod folk som er utsatt for svært høye strålingsdoser, langtidseffektene av dette er antakelig små. Jeg tror det er svært usannsynlig at menneskeheten dør helt ut av et slikt scenario.

AtW

hvis du vil leke deg, her er en nuke-simulator, der du kan bombe f.eks oslo og se omfang av skaden.

veldig simpel sak.

http://www.carloslabs.com/projects/200712B/GroundZero.html

en bombe tar lett hele oslo og alle byene rundt, samt enda lengre.

sjekk "tsar bomba"

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...