Korpmettaren Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 En snedig ting jeg lurer på er hvordan Simen1 kan så masse forskjellig Imponerende. er det egentlig noen snøflak som er like? Og hvordan kan de vite sånt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 En snedig ting jeg lurer på er hvordan Simen1 kan så masse forskjellig Imponerende. 9407473[/snapback] Han er pro på google tenker jeg Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Bygger på bruktbilens spm jeg Går tallet seks ofte igjen i naturen eller er det bare jeg som surrer? (gi gjerne eksempler på når tallet 6 går igjen, type snøkrystaller og bi-egg) Og hvis jeg isåfall ikke surrer og det viser seg at tallet 6 går igjen i naturen, hvorfor? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 det finnes vel ederkopper med kors på ryggen? er ikke det litt merkelig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Google Det sies at ingen snøflak er like. Det er ingen som har målt og undersøkt det manuelt, men det er vel statistiske analyser av form som gir grunnlag for å beregne hvor mange molekyler det er i hvert snøflak og sannsynligheten for at man finner to fullstendig like snøflak. Den sannsynligheten er nok veldig lav. Ett passe stort snøflak veier ca 0,01 gram (like mye som 4-5 mygg). I 0,01 gram is/vann/snø er det ca 334 555 555 555 555 555 555 molekyler. (=ca 335 trillioner) Sannsynligheten for at man finner to snøkrystaller med nøyaktig like mange molekyler og nøyaktig samme plassering er nok ganske liten. Men det er nok ikke ment så bokstavelig. På litt mer folkelig språk menes det bare at snøflakene varierer svært mye i form og størrelse. Takk til Dot for rettelsen Endret 1. september 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
superninja Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Google Det sies at ingen snøflak er like. Det er ingen som har målt og undersøkt det manuelt, men det er vel statistiske analyser av form som gir grunnlag for å beregne hvor mange molekyler det er i hvert snøflak og sannsynligheten for at man finner to fullstendig like snøflak. Den sannsynligheten er nok veldig lav. Ett passe stort snøflak veier ca 0,01 gram (like mye som 4-5 mygg). I 0,01 gram is/vann/snø er det ca 334 555 555 555 555 555 555 molekyler. (=ca 334 trillioner) Sannsynligheten for at man finner to snøkrystaller med nøyaktig like mange molekyler og nøyaktig samme plassering er nok ganske liten. Men det er nok ikke ment så bokstavelig. På litt mer folkelig språk menes det bare at snøflakene varierer svært mye i form og størrelse. 9407565[/snapback] Skal vel strengt tatt runde opp, då det er 5 etterpå. Fekk eg tatt Simen1 på en feil og. On Topic: Kvifor blir vi nervøse? Kvifor har vi den eigenskapen, då det ikkje hjelper oss særlig å prestere bedre? (eks eksamen..) Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Skal vel strengt tatt runde opp, då det er 5 etterpå. Fekk eg tatt Simen1 på en feil og. 9407590[/snapback] Det kan argumenteres for å runde ned, ettersom et lavere tall i dette tilfelle øker sjansen for å falsifisere hypotesen. (hypotesen = ingen snøflak er like.) Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Grunnen til det Dot er innstinkt. I slike situasjoner føler vi oss truet og derfor blir vi nervøse. Dette til tross for at det som regel ikke er farlige situasjoner det er snakk om. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Går tallet seks ofte igjen i naturen eller er det bare jeg som surrer? (gi gjerne eksempler på når tallet 6 går igjen, type snøkrystaller og bi-egg) Og hvis jeg isåfall ikke surrer og det viser seg at tallet 6 går igjen i naturen, hvorfor?9407505[/snapback] Det går en del igjen ja. Både på grunn av at det er tetteste kule/søylepakning, mest "økonomisk" for biene og krystallstrukturer. Blant annet finnes det vulkanske søyler som er sekskantede. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Prøv å holde en bunt med spagetti og de om du ikke får et sekskantet mønster der også Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Bygger på bruktbilens spm jeg Går tallet seks ofte igjen i naturen eller er det bare jeg som surrer? (gi gjerne eksempler på når tallet 6 går igjen, type snøkrystaller og bi-egg) Og hvis jeg isåfall ikke surrer og det viser seg at tallet 6 går igjen i naturen, hvorfor? 9407505[/snapback] Bilder! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bikubesaker Skilpadde sett på undersiden Nord på Saturn ble dette bildet tatt Snøflak under et microskop, ekstremt stilig bilde synes jeg Naturlig dannet steiner Endret 1. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
superninja Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Går tallet seks ofte igjen i naturen eller er det bare jeg som surrer? (gi gjerne eksempler på når tallet 6 går igjen, type snøkrystaller og bi-egg) Og hvis jeg isåfall ikke surrer og det viser seg at tallet 6 går igjen i naturen, hvorfor?9407505[/snapback] Det går en del igjen ja. Både på grunn av at det er tetteste kule/søylepakning, mest "økonomisk" for biene og krystallstrukturer. Blant annet finnes det vulkanske søyler som er sekskantede. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Prøv å holde en bunt med spagetti og de om du ikke får et sekskantet mønster der også 9407631[/snapback] Det der må vel være menneskelagd? Korleis kan steinane ha blitt så "perfekte" sekskanta? :O Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvorfor har hjertesymbolet den formen den har? (<3) den likner ikke på organet hjerte i det hele tatt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det der må vel være menneskelagd? Korleis kan steinane ha blitt så "perfekte" sekskanta? :O9407670[/snapback] Oioi! DA skulle de slitt en stund. Det er ikke bare bare å konstruere fjell, øyer, fossefall, svaberg osv. Flere bilder av basalt-kolonner Det er nok naturlagd ja. Jeg tror de er dannet ved rettet størkning av magmakammere med en bestemt type magma i. Iskrystaller i elektronmikroskop. NB. Legg merke til skalaen. (Den svarte delen av "linjalen" er 0,00005 millimeter lang) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva spiser husfluer og hvordan har man funnet ut hva kostholdet deres er? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvorfor har hjertesymbolet den formen den har? (<3) den likner ikke på organet hjerte i det hele tatt 9407717[/snapback] å si jeg elsker deg med et hjerte ser bare bedre ut med en fin figur med rød farge, enn en ting som ser ut som invollene til noen spydd opp, derfor. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 å si jeg elsker deg med et hjerte ser bare bedre ut med en fin figur med rød farge, enn en ting som ser ut som invollene til noen spydd opp, derfor. 9407782[/snapback] Spørs litt åssen fantasi den personen har da Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva spiser husfluer og hvordan har man funnet ut hva kostholdet deres er? 9407768[/snapback] De spiser det de kommer over... en god del av kostholdet deres er døde hudceller (aka støv) Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Finnes det noen måte å forandre fargen på iTunes på? Jeg synes den hvit/grå er så kjedelig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvordan har man funnet ut det? Obdusert fluer og sett hva de har i magesekken? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvordan har man funnet ut det? Obdusert fluer og sett hva de har i magesekken? 9407867[/snapback] DET vet jeg ikke Siterer bare et discovery-programm jeg så for en stund siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå