Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir flau av å gå inn i H&M, normalt?

Liker meg ikke selv i undertøysavdelingen, da eg tror at alle damene der tenker at eg er en pervo....

 

Men i de andre avdelingene på H&M er det da ikke flaut? De har vel klær til oss med penis og de? (Ikke til oss med skikkelige baller dog :D)

Lenke til kommentar
Blir flau av å gå inn i H&M, normalt?

Nei, det er ikke normalt, i og med at H&M har plagg til alle kjønn og aldersgrupper. Dog kan jeg forstå deg om det gjelder undertøysavdelingen for kvinner, men den flauheten har jeg blitt imun mot etter utallige turer der inne med dama. :p

Lenke til kommentar
Dette kan ikke stemme da en graf som viser relativ fuktighet som funksjon av metningstrykk vil være glatt ved 0 grader. Dvs den knekker ikke her og dermed kan ikke vannets frysepunkt ha noen spesiell innvirkning.

 

 

ok. da stemte ikke teorien min. hehe.

men setter litt spørsmålstegn ved det du skrev også. at den blir flat ved 0. for en av grunnene til at det kan føles kaldere om vinteren ved sjøen og ved elver er at det er høyere luftfuktighet der. så om grafen flater ut ved 0 skulle det indikere at dette ikke endrer seg videre. har du en link til en slik graf? interessert i å lære sånt :)

Jeg mente ikke at den flater ut, bare at den ikke har en knekk på seg. Mengden vann som kan tas opp fortsetter og avta ved avtagende temp. Og luftfuktigheten kan også være høy på vinteren men dette er da relativ luftfuktighet. Dvs. partielt vanndamptrykk/metningstrykket ved gitt temperatur. Allikevel sier vi det er tørt når det er kaldt fordi den reelle mengden vann i lufta er såpass liten.

 

Fant en graf her.

edit: men ja, den flater jo ut etterhvert som metningstrykket når 0. Hvordan dette påvirker kuldefølelsen vet jeg ikke, jeg vil tro det er reell vannmengde i lufta som spiller en rolle her. Dvs. at ved lave temperaturer vil det føles ca. like kaldt ut om det er lav eller høy relativ luftfuktighet fordi vannmengden allikevel er så lav og dermed ikke vil ha noen innvirkning på kuldefølelsen.

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke kald luft oppta like stor mengde vann som varm luft? (Hvorfor avtar metningstrykket for vanndamp i luft med temperatur?)

Metningstrykket til vanndamp er faktisk uavhengig av hvilken gass det er blandet med. F.eks ville det vært akkurat det samme om jordas atmosfære bestod av CO2 i stedet for N2 og O2. Lufttrykket har heller ingen innvirkning siden det er partialtrykket av vanndamp som teller, ikke de andre partialtrykkene.

 

Bakgrunnen for at det er slik er at metningstrykket kun er en kjemisk likevekt mellom is/vann og damp. I likevektsformelen vil ikke konsentrasjonen av vann/is ha noe nevneverdig innvirkning (~=1). Dvs. at likevektsformelen gir en klar sammenheng mellom to variable: temperatur og mettet partialtrykk av vanndamp. Du kan beregne kurven ved å sette inn kjemiske data for kun vanndamp og ingen andre stoffer eller aggregattilstander av vann. Kurven viser en fin, eksponensiell sammenheng mellom temperatur og mettet partialtrykk av vanndamp.

Lenke til kommentar

Det er en kjent sak at universet utvider seg i høy eksponentiell hastighet. Mao. vil galakser langt unna for oss bevege seg i lysets hastighet i forhold til oss. Hvordan oppfattes dette for denne galaksen? Fra deres synspunkt burde det være vi som forflytter oss i lysets hastighet? Vil dette da si at galakser enda lenger unna forflytter seg enda fortere, om ikke dobbelt så fort som lysets hastighet, da økningen er eksponentiell?

 

Lenger unna de er, fortere vil de forflytte seg. Jeg tror selv at de som forflytter seg fort vil oppleve lyset lokalt på samme måte som oss, men hvorfor er det slik? Har det noe med gravitasjon å gjøre?

 

Håper på svar. Tenkt på dette i en god stund.

Lenke til kommentar
Blir flau av å gå inn i H&M, normalt?

Liker meg ikke selv i undertøysavdelingen, da eg tror at alle damene der tenker at eg er en pervo....

 

Men i de andre avdelingene på H&M er det da ikke flaut? De har vel klær til oss med penis og de? (Ikke til oss med skikkelige baller dog :D)

 

"Nei, det er ikke normalt, i og med at H&M har plagg til alle kjønn og aldersgrupper. Dog kan jeg forstå deg om det gjelder undertøysavdelingen for kvinner, men den flauheten har jeg blitt imun mot etter utallige turer der inne med dama. tongue.gif"

 

 

Liker meg ikke godt ved undertøyet nei :p Men hva syns folk liksom om butikken? Jeg får en følelse av "altfor billig", men jeg vet at kvaliteten holder mål og det er fine klær der... Men har liksom ikke vært så mye der. Da kan jeg jo bare spørre; mange som handler der? Har de bra klær? Tenker kvalitetsmessig og utseendemessig, ikke på pris. Det jeg har hatt som er derfra er grei kvalitet..

Lenke til kommentar
Blir flau av å gå inn i H&M, normalt?

Liker meg ikke selv i undertøysavdelingen, da eg tror at alle damene der tenker at eg er en pervo....

 

Men i de andre avdelingene på H&M er det da ikke flaut? De har vel klær til oss med penis og de? (Ikke til oss med skikkelige baller dog :D)

 

"Nei, det er ikke normalt, i og med at H&M har plagg til alle kjønn og aldersgrupper. Dog kan jeg forstå deg om det gjelder undertøysavdelingen for kvinner, men den flauheten har jeg blitt imun mot etter utallige turer der inne med dama. tongue.gif"

 

 

Liker meg ikke godt ved undertøyet nei :p Men hva syns folk liksom om butikken? Jeg får en følelse av "altfor billig", men jeg vet at kvaliteten holder mål og det er fine klær der... Men har liksom ikke vært så mye der. Da kan jeg jo bare spørre; mange som handler der? Har de bra klær? Tenker kvalitetsmessig og utseendemessig, ikke på pris. Det jeg har hatt som er derfra er grei kvalitet..

Får ikke noe følelse av at H&M er "altfor billig", og det er vel ytterst få som har får.

Lenke til kommentar
edit: lurer fremdeles på hva ape dop er.

aner ikke om dette er riktig men(ikke jeg som har skrevet det altså):

 

Apedop er en betegnelse på veldig sterke saker som sløver. Kjenner en som brukes store, røde, dropsaktige piller for å få sove. Faller inn under kategorien apedop.

Apedop kan altså være så mangt. Holder meg til bananer jeg.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Da kan jeg jo bare spørre; mange som handler der? Har de bra klær?

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=380

 

 

enig!

 

dette er ikke rette plassen å spørre om hvordan klærne på h&m er.

 

lurer bare, er du gutt/mann eller jente/dame?

 

edit: lurer fremdeles på hva ape dop er.

 

Er gutt. Sødej ååå! Tenkte ikke så langt, men ja... Gikk litt off topic! Inzil.

Lenke til kommentar
Blir flau av å gå inn i H&M, normalt?

Ja. Det er veldig vanlig for fjortiser som tror de er bedre enn alle andre om de går med merkeklær.

Nydelig.

 

Dere har nok misforstått. Jeg er ikke en sånn person i hvertfall. Jeg har bare aldri handlet noe særlig der og lurte på hva dere synes... Bruker ikke tusenvis av kroner på å være bedre enn alle andre og har ikke noe imot H&M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...