Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvor lenge tror dere menneskeheten vil overleve? Sett at det ikke skjer noen store naturkatastrofer som utsletter alt.

Potensielt nesten uendelig tid. Jeg kommer på to 'best før' datoer i farta. Om 500 millioner år vil sola koke ihjel alt liv på denne planeten, dessuten er det mulig at 'The Big Rip' avslutter hele universet om et ukjent antall år(22mrd?) ;)

 

Det er kanskje mer interressant å spørre om hvor lenge vår sivilisasjon vil overleve. Som art er vi ganske robuste men de lett tilgjengelige ressursene vi brukte for å starte vår sivilisasjon er nå stort sett brukt opp. Ressursene vi bruker i dag krever i stor grad et høyt teknologisk nivå å utvinne. Hvis vi blir rammet av en global katastrofe så er det ikke sikkert at vi noensinne klarer å begynne på nytt på grunn av mangel på ressurser og da blir vi 'låst fast' til et førindustrielt teknologinivå vi kanskje aldri kommer ut av igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hovedpulsårene på halsen er vel der jeg har tegnet røde streker? har sett på film, ekte å spillefilm, at folk har blødd kraftig etter at de har skjært/kuttet over den blåe delen, hvor jeg antar at pusterøret er. har jeg sett feil på den ekte filmen, eller ahr man kraftig puls på det blåe området?

 

 

post-144975-1262794734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvor lenge tror dere menneskeheten vil overleve? Sett at det ikke skjer noen store naturkatastrofer som utsletter alt.

Potensielt nesten uendelig tid. Jeg kommer på to 'best før' datoer i farta. Om 500 millioner år vil sola koke ihjel alt liv på denne planeten, dessuten er det mulig at 'The Big Rip' avslutter hele universet om et ukjent antall år(22mrd?) ;)

 

Det er kanskje mer interressant å spørre om hvor lenge vår sivilisasjon vil overleve. Som art er vi ganske robuste men de lett tilgjengelige ressursene vi brukte for å starte vår sivilisasjon er nå stort sett brukt opp. Ressursene vi bruker i dag krever i stor grad et høyt teknologisk nivå å utvinne. Hvis vi blir rammet av en global katastrofe så er det ikke sikkert at vi noensinne klarer å begynne på nytt på grunn av mangel på ressurser og da blir vi 'låst fast' til et førindustrielt teknologinivå vi kanskje aldri kommer ut av igjen.

 

Ja om menneskeheten blir truffet av et eller annet som wiper all intelligens - massivt virus el., og deretter sender intelligensen flere hundre år tilbake i tid tror jeg vi ville hatt store problemer med å komme oss opp på bena igjen. Mye av det som skjer i dag krever som du sier utrolig mye kunnskap og har et høyt teknologisk nivå.

 

Eksempelvis kan jo hele verdens elektronikk bli svekket pga. EMP lignende stråling fra solen (noe som skjedde over elva i en eller annen by noen år tilbake). Uten elektrisitet er jeg sannelig ikke sikker på om vi hadde overlevd så lenge, mange ville i alle fall ha dødd. Kanskje disse stammene i jungelen ville ha ovelevd ettersom de strengt tatt lever uavhengig fra resten av verden, uten elektrisitet osv. Oss nordmenn derimot, som ikke engang kan gå på dass uten laptop og et ferdig oppvarmet rom skulle nok fått noe å gni hjernen i om noe slikt hadde inntruffet. Hvert fall i dag hvor det er intet mindre enn -34*C utendørs.

Lenke til kommentar
Hvilke fordeler har germanere som ikke andre raser har når det gjelder å holde varmen? (Jeg vet at vi har mindre nesebor, for eksempel.)

Jeg er ikke sikker på hvilke fysiologiske forskjeller mellom germanere og andre menneskeraser som utgjør forskjellen i kroppens varmebevaring og utestengelse av kulde. Men jeg har lest at mørk hud mer utsatt for frostskade i høyere lengdegrader enn lys hud, en påstand som kommer fra studier av soldater under Koreakrigen, hvor svarte soldater hadde en mye høyere forekomst av frostskader enn hvite soldater.

Lenke til kommentar
hovedpulsårene på halsen er vel der jeg har tegnet røde streker? har sett på film, ekte å spillefilm, at folk har blødd kraftig etter at de har skjært/kuttet over den blåe delen, hvor jeg antar at pusterøret er. har jeg sett feil på den ekte filmen, eller ahr man kraftig puls på det blåe området?

 

Om vi snakker om samme film (et klipp hvor en stakkar russer blir brutalt drept ved hjelp av en dårlig kniv?) er jeg ganske sikker på at hovedpulsårene hans ble kuttet av.

 

edit: Google "Chechclear" om du er interessert i å vite mer om videoen - på eget ansvar vel å merke.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Ja en lader som ikke lader noe vil bruke strøm men det er så lite at det er ubetydelig

 

Nå... Det blir ikke ubetydelig om man lar den stå i hele tiden. Og hadde alle kuttet ut alle laderene som ikke ble brukt ville man redusert strømforbruket i Norge en ganske god del faktisk. (Da tar man med strømforsyninger til bærbare pc'er, mobiler, skjermes osv osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...