dotten☻ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Sannsynligvis ikke, men det vil bli en rakettmotor fordi kruttet er fast. Viss kruttet er løst vil den smelle. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ahh fett. Bare å feste en pinne på den da. Så hvis jeg tar ut kruttet og bare heller det løst inn igjen for så å tette igjen med gips så blir det en kinaputt? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Klemme på med tang og teipe ende. "hint hint" Nokk å brette tuppen og teipe over så blir det rakettmotor. Mer trykk inni, blir mer kraft. Går sykelig høyt noen ganger. Liker å eksperimentere med slike, så har kjøpt inn 600. Endret 31. desember 2009 av kindermaxxi Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Får vel finne frem gaffateipen i morra skjønner jeg. Har 100 hylere å prøve meg på... Takker for tips! Det er jo ikke noe morsomt fyrverkeri som selges lenger. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Om du har dem fra europris, har dem en hette som er perfekt å sette opp-ned over toppen når du har brettet den. Vis du vil lage kanon, er de perfekte til å bruke i rør til å skyte ting og tang i en farlig hastighet. Skyter spikrer og ting gjennom 5cm tykk treplate, så er hastigheter opp mot lyden. Edit: så dessverre nå at hylerne i år er tynnere en dem har pleid å være. Men det burde funke fordi om, bare kanskje ikke like bra. Endret 31. desember 2009 av kindermaxxi Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Europris ja. Får vel gå til innkjøp av et par pakker til i morra da. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hvem er det som tjener mest på å lage en film ? Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Hvis - JEG SKREV EGENTLIG HER: jeg. LOL!!!!! - Euler, Newton, Einstein og Churchill da f. eks. hadde sitti å samme rom. De klarte å samarbeide! Og de skal de driver terror over hele jorden... hvordan vil det gå? Og ja... de er alle pur onde... Endret 31. desember 2009 av sultanIverigste Lenke til kommentar
Palme Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Sammenligner meterologene været de meldte med det faktiske været det ble - for å så bruke disse data i fremtidige værmeldinger? Jeg tenker at dersom de gjør det kan de hele tiden få mer og mer nøyaktige spådommer på hvordan været kommer til å bli. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Klemme på med tang og teipe ende. "hint hint" Nokk å brette tuppen og teipe over så blir det rakettmotor. Mer trykk inni, blir mer kraft. Går sykelig høyt noen ganger. Liker å eksperimentere med slike, så har kjøpt inn 600. Klem sammen kobberrøret helt og brett det, ha et lite hull til lunte (som du selvfølgelig borrer før du har kruttet oppi), så har du en rørbombe som smeller no J***********. Flyr splinter rimelig langt og så pass øya. Men vær forsiktig når det er fyllt, ikke bank løs på det med en hammer. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Klem sammen kobberrøret helt og brett det, ha et lite hull til lunte (som du selvfølgelig borrer før du har kruttet oppi), så har du en rørbombe som smeller no J***********. Flyr splinter rimelig langt og så pass øya. Men vær forsiktig når det er fyllt, ikke bank løs på det med en hammer. Det anbefales på det sterkeste at du holder deg langt unna det der hvis du ikke vet hva du driver med. En liten feil og du er på vei til sykehus med titalls splinter i kroppen som forhåpentligvis har bommet på vitale steder. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Vanligvis så bruker man noe som heter betonitt, tror det er det som brukes i vanlige kinaputter, gips er også mye brukt.Kattesand er en type betonitt. Når du fyller det i et rør og banker det så presser det seg ut over i veggen samtidig som det blir hardt og kompakt sånn at du får en tett "plugg" i enden av røret. Hvis jeg fyller den åpne enden av en hyler (vanlig fyrverkeri) med f. eks gips og det størkner. Vil hyleren da bli en kinaputt? Funker fett det, men bit på hyleren først. Tror det er whistler mix i hylerene og det er presset steinhard sammen slik at det skal brenne sakte og hyle, så du må løse opp krutte ved å bite på hyleren og rulle den mellom fingrene til du skjenner at den er myk. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Og så bare brette enden og teipe igjen? Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Og så bare brette enden og teipe igjen? Jepp Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Herlig Edit* Det funka fjell Endret 31. desember 2009 av W202 Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det anbefales på det sterkeste at du holder deg langt unna det der hvis du ikke vet hva du driver med. En liten feil og du er på vei til sykehus med titalls splinter i kroppen som forhåpentligvis har bommet på vitale steder. Nå er vel strengt tatt all leking med krutt og flammer noe man skal være forsiktig med . Fort gjordt å ikke tenke seg om noen ganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 før da jeg brukte internet explorer så fikk jeg opp 404 og slikt, men nå så står det ikke 404 i firefox. hvordan kan jeg få firefox til å vise de kodene? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hvor mange kvadratmeter innpakningspapir blir brukt for å pakke inn bitene i en typisk twistpose? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 I hvilken alder begynner mennesket å tenke, i betydningen "snakke inne i seg"? Hvis du ber et lite barn om dette vil resultatet vanligvis bli at de begynner å hviske. Er dette fordi de ikke skjønner hva du mener, eller fordi de rett og slett ikke innehar evenen til å gjøre det? Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) . Endret 1. januar 2010 av myrdan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå