Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minst seks måneder fra fylte atten. Dessuten vil du få bot eller fengsel alt etter hvor grov overtredelsen er.

EDIT: I tillegg sliter du balla hvis du ødela noe eller skadet noen. Forsikringsselskapet kommer til å regresse deg tilbake til steinalderen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hvordan bremser mann med rulleski?

9399017[/snapback]

Du setter beinene et omvendt froskeben og prøver å ikke la skiene gå innover ved å "presse".

Litt vanskelig og forklare, men det fungerer ;)

Er såklart noen bakker du ikke bør gå ned , men det tar ikke lang tid å ta av seg skiene og gå ned bakken.

Simen1: det ville vært veldig vanskelig å holde denne bremseordningen og staven mens man går på ski.

(ser for meg at den vaieren ofte er i veien for stavene).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Korleis får edderkoppane spindelvevet over frå f.eks. eit strå til eit anna rett bort som på bildet:
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
untitledun9.jpg

Veldig simpelt men vil tru poenget kjem fram.

9400765[/snapback]

Jeg tror edderkoppen firer seg raskt ned fra det ene punktet når vinden fører han et stykke av gårde. Deretter går den gjennom gresset resten av veien. Edderkopper har mulighet til å påvirke typen tråd de spinner med og f.eks gjøre en tråd ikke klebrig. Ikke-klebrige tråder vil være nyttige når de klatrer gjennom/oppå gresset. Litt styring må de ha for at tråden ikke skal hekte seg fast. Så klatrer de opp den andre plassen, strammer tråden og fester den med klebrig spindelvev. Det er i hvert fall min teori.

9401319[/snapback]

Jeg tror også at edderkoppen kan bruke vinden til å hekte tråden i et annet gresstrå. Enkelte av trådene er ekstremt lette, og dermed trengs det knapt vind i det hele tatt for å få tråden tilnærmet vannrett over.

Lenke til kommentar
Simen1: det ville vært veldig vanskelig å holde denne bremseordningen og staven mens man går på ski.

9402453[/snapback]

Hvorfor ikke montere denne bremseordningen på staven? Jeg ser for meg en bremsehendel lik det man finner på sykkel, bare litt kortere slik at man ikke trenger å bruke hele hånden, men bare 1 eller 2 fingre.

Red.: Fjernet deler av posten.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

(ser for meg at den vaieren ofte er i veien for stavene).

9402453[/snapback]

Jeg ser for meg at bremsehåndtaket kan være montert på skistaven slik at man bare klemmer der for å bremse. Wiren ser jeg for meg går inni sykkeldrakten eller er festet langs overflaten på sykkeldrakten med f.eks borrelås. Siden wiren følger armen opp til skuldra og ned langs kroppen og buksebenet helt inntil så tror jeg ikke den vil komme i veien.

hvorfor har det ikke vært noen utvikling i hvordan vi ser og bruker internett? er det perfekt og ikke trenger forbedreing?

9402565[/snapback]

Har det ikke vært det? Spør en webdesigner og du vil sikkert få til svar at det er en rivende utvikling som det er vanskelig å holde følge med. Men ikke bare web-delen av Internett har vært i utvikling. For å nevne noen andre ting som har dukket opp de siste årene: Google Earth, ulike messenger-tjenester, blant annet Skype med sin telefoni, distribusjonssystemet bit torrent, databaser som facebook, bruk video over nett, f.eks youtube, VPN-oppkoblinger osv. I "gamle dager" (=10 år siden) satt vi med modem og ringte opp BBS'er i utlandet, leste rent tekstbaserte nettsider med nettleseren Mosaic, syntes animerte gif-ikoner var nytt og fancy, hadde ingen videomuligheter og ingen ringemuligheter over nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja jeg husker de gamle dagene, men synes liksom ikke utviklingen av selve webben, det du nevner er på måte tilleggs programmer.

idag og det altid har vært, er veldig tekstbasert og via et vindu..nettleseren.

muligh jeg tar feil, men hvirker som nettet henger litt etter, med tanke på all annen teknologi som kommer og nyskapninger..

Lenke til kommentar
ja jeg husker de gamle dagene, men synes liksom ikke utviklingen av selve webben, det du nevner er på måte tilleggs programmer.

idag og det altid har vært, er veldig tekstbasert og via et vindu..nettleseren.

muligh jeg tar feil, men hvirker som nettet henger litt etter, med tanke på all annen teknologi som kommer og nyskapninger..

9402898[/snapback]

Hva foreslår du at vi skal bytte browseren med da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hadde jeg vist det så hadde vi ikke brukt firefox eller explorer nå...

jeg klager ikke over webben, fungerer utmerket for min del, men bare stusett på hvorfor, det ikke har kommet noe radikale forandringer på webben..

Lenke til kommentar
hadde jeg vist det så hadde vi ikke brukt firefox eller explorer nå...

jeg klager ikke over webben, fungerer utmerket for min del, men bare stusett på hvorfor, det ikke har kommet noe radikale forandringer på webben..

9403537[/snapback]

Er vel ikke så mye annet som har endret seg radikalt i løpet av årene heller da...

Ting er kanskje oppdatert i kvalitet men er i bunn og grunn det samme. (Biler, dataspill, høytalere, kinoen, båter osv osv)

Endret av IQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...