Nebuchadnezzar Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er det noen som har informasjon om underforumene på diskusjon.no Er dette informasjon som er tilgjengelig for vanlige brukere ? Hvor mange synlige underseksjoner, usynlige. Antall innlegg osv. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kongkake: http://answers.google.com/answers/threadview?id=23646 Her står det ein del. Då er det vel bare å rekna på kor mykje press det blir ifrå bilen. Sorry for at eg ikkje kan svare meir enn dette :/ Den linken mener det må 73N til for å skape et brudd i skallen. Da må det gjerne litt mer krefter til for å knuse den, så da runder jeg opp til 100N for å knuse skallen. Vi sier at bilen veier 2 tonn, altså en kraft på 500kg eller 5000N pr. dekk. Altså mer enn nok til å knuse skallen. Gutten som fikk hodet overkjørt av en traktor hadde med andre ord flaks. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hvis underlaget er mykt må det vel mer kraft til? Mulig hodet havnet mellom sporene og Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 73N?. Det kan ikke være rett?!. Det hørtes lite ut. Jeg kan med handen på hjertet si at jeg har fått slag og belastninger mot hodet mitt som er større enn dette. Også 100N for den saks skyld. Det hørtes ganske lite ut, dog er det mulig at denne grensen er en nedre grense av hva som er normalen. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hvis jeg ikke husker mye feil fra tidligere skoleår, så tilvarer 100N ca 10kG. Det som da sies her er at det ikke skal mer enn 10kg til for å knuse en skalle? Det tviler jeg på! Og forresten, skyt meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Skulle ikke forundre meg om siste verdensfred var da de første menneskene dukket opp på jorda. Ellers har det vel alltid vært en eller annen form for krig et eller annet sted, tror jeg. Dukket opp? Uansett hvilken religiøs eller etisk tankegang du følger så har mennesket kommet fra et eller annet sted, og da har de "dukket opp" Forresten så mener jeg at det med verdensfred er en utopisk ønsketenkning som ikke kan komme til noen som helst realitet hvis ikke alle i hele verden er enige i alt. Og det skjer aldri Før mennesker var mennesker (altså før Homo Sapiens), var det nok også stammekonflikter, eller slosskamper mellom flokker. Jeg tror det aldri har vært helt ferdensfred. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Gutten som fikk hodet overkjørt av en traktor hadde med andre ord flaks. Det var en lignende hendelse der jeg er fra for noen år tilbake, men da med en godt voksen mann. Grunnen til at det gikk (relativt) bra med han var at hodet ble trykt ned i underlaget (pløyd jord). Det har jo også blitt brukt i ulike kampkunst programmer på Discovery påstanden om at en hodeskalle og en kokosnøtt tåler mer eller mindre det samme trykket. Du/dere kan jo starte med å kjøre over en kokosnøtt (det blir enklere å forklare i lengden) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Før mennesker var mennesker (altså før Homo Sapiens), var det nok også stammekonflikter, eller slosskamper mellom flokker. Jeg tror det aldri har vært helt ferdensfred. Det var nok greit med konflikter den tiden Homo Sapiens koeksisterte med andre intelligente humanoider også. Skal litt til for at flere intelligente skapninger kan leve sammen under utvikling, de utrydder hverandre til det bare er en igjen . Er nok få sekunder/minutter i den moderne tid uten noe som helst krig og. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Noen som har kilder på når disse minuttene uten krig i moderne tid var? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hvorfor for skriker de fleste når de blir skremt? Det tiltrekker oppmerksomhet, altså kan flere (om vi ser på det som et instisnkt) ville dyr komme etter. Eller er jeg helt på bærtur nå? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Et ekstraspørsmål om korte perioder med verdensfred: Er det ikke meningen at alle som er i krig skal ha våpenhvile under de olympiske leker? Litt naivt å håpe på, kanskje. Men har noen krigførende parter noen gang gjort et opphold pga OL? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva er egentlig poenget med krig i utgangspunktet? Hva tjener man på å nuke hverandre til begge landene har halvert befolkning? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Begge sider håper selvsagt på å vinne krigen, og dermed oppnå noe de ønsker. F.eks. landområder de mener de har krav på. Grunnen til at de ikke bare kan ta/få dette landområdet, er at den andre siden også er villig til å sloss for det. Fra et nøytralt standpunkt kan det virke mer fornuftig å heller la en dommer avgjøre saken. Men den parten som taper rettsaken ville neppe respektert dommeravgjørelsen, og gått til krig allikavel. Krig er uansett tragedie. Men det er etter begge siders syn bedre å sloss, og muligens vinne, enn å overgi seg, og garantert tape. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvorfor for skriker de fleste når de blir skremt? Det tiltrekker oppmerksomhet, altså kan flere (om vi ser på det som et instisnkt) ville dyr komme etter. Eller er jeg helt på bærtur nå? Første jeg tenker på er for og skrike/rope etter hjelp. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Hvorfor for skriker de fleste når de blir skremt? Det tiltrekker oppmerksomhet, altså kan flere (om vi ser på det som et instisnkt) ville dyr komme etter. Eller er jeg helt på bærtur nå? For å advare andre artsfeller i nærheten, så de kan komme til unnsetning eller bare stikke av fra faren. Endret 20. desember 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hva er egentlig poenget med krig i utgangspunktet? Hva tjener man på å nuke hverandre til begge landene har halvert befolkning? Våre forfedre hadde ikke atombomber. Man har krig fordi man har andre synspunkter og meninger om ting som andre ikke har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Skallen taaler ikke all verden.......... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Dette er nok ikke hverken snedig eller vanskelig for de av dere som kan det, men: Hva er forskjellen på nettsider oppbygd slik: gmail.google.com Og sider som er oppbygget slik: google.com/gmail ? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Det er ingen vesentlig forskjell, krever kun litt forskjellig oppsett av webserveren for å oppnå akkurat det samme. I praksis typisk 1 linje forskjell i en konfigurasjonsfil, og en annen standardplassering av mappene med filene som skal serveres. Endret 20. desember 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvorfor brukes de to forskjellige måtene? Ingen av de som har en fordel over den andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå