Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sultanIverigste: du har nettopp beskrevet konseptet bak virkemåten til den kontroversielle nylig lanserte slankepillen Alli og dens reseptbelagte motstykke. De gjør at en merkbar andel av fettet passerer rett forbi. Det kan hjelpe for å gå ned, men det trengs faktisk ikke en mirakelpille for å holde normal vekt; det trengs kun gode vaner.

Å spise uten å få noe ut av det er ikke akkurat smart, og litt unødvendig.

Jeg er helt enig. Men jeg tror når man blir slankere så er det lettere å starte trening som kan begynne å kompensere for pillen eller lignende. Og sikkert leve et mer normalt liv.

Lenke til kommentar

Men så er det jo også dokumenterte leverskader ved bruk av alli så personlig ville jeg aldrig brukt noen form for slanke piller, pulver el.

men det kan kanskje hjelpe kraftig overvektige ved å med litt tid fjerne noe av vekten som gjør det vanskelig å trene.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Fenomenet med at brus i flaske fryser når du tar av korken er velkjent. Husker ikke grunnen.

Noen som vet grunnen? Satser selv på at det har noe med trykket å gjøre, da høyere trykk senker vannets frysetemperatur og øker koketemperaturen.

Det er vel heller det at løseligheten av karbondioksid blir lavere når trykket faller i det du tar av korken. Dermed dannes det kullsyrebobler rundt omkring i den superkjølte væsken, og de fungerer som start-punkter for dannelse av iskrystaller.

Lenke til kommentar
Hvor høyt trykk tåler en hodeskalle? Mener å ha lest om en gutt som fikk hodet overkjørt av en traktor, og overlevde det, så da burde jo hodet tåle et forholdsvis høyt trykk. Vil f.eks hodet tåle å bli overkjørt av en bil (blir jo en kraft på ca. 5000N i hvert hjul det).

Det kommer nok helt ann på hvordan personen er bygd opp tenker jeg..

Og hva han har i hode som greier å stå i mot trykket.

Got milk?

mischa-barton-got-milk.jpg

edit: har sikkert ein del å sei om korleis underlaget og hjula er...

Det der var jo lækkert da :p

Lenke til kommentar
Et analogt signal har variabel spenning. I et digitalt signal veksler spenningen kun mellom to verdier: 1 og 0.

En lysbryter er digital.

En datamaskin er digital fordi den opererer med 1 og 0.

En høyttaler er analog.

Derfor kan man se på lydkort som en digital-analog omvandler.

Det er feil.

Forskjellen mellom et digitalt og et analogt signal er at det digitale er tall/data som ikke er tidsavhengig, mens analogt signal er et tidsavhengig konstant varierende signal.

Man kan generere et digitalt signal med en lysbryter, men en lysbryter i seg selv er ikke digital.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...