WheelMan Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg tror ubåter generelt har et tykt lag med gummi(rubber) utenpå for å ikke bli oppdaget av en sonar. 9398077[/snapback] Sier meg enig her. Gummibåter til millitær bruk har et tykt lag med gummi for å dempe vibrasjoner og støy fra motoren og mannskapet. Selve båten er vel laget i stål, med et tykt lag gummi rundt. 9398562[/snapback] Ubåt kondom Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ubåt kondom 9398595[/snapback] En kondom er da gjerne syltynn ikke et par titalls cm tykk Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Du må se det i forhold til hva den dekker da Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Du må se det i forhold til hva den dekker da 9398739[/snapback] Så når jeg skal rulle i høyet trenger jeg minst 5 cm Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Du må se det i forhold til hva den dekker da 9398739[/snapback] Ja, da er den sikkert akkurat passende Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Du må se det i forhold til hva den dekker da 9398739[/snapback] Så når jeg skal rulle i høyet trenger jeg minst 5 cm 9398797[/snapback] OK Så du sier at du trenger en 5 cm tykk en? Lett på avtrekkeren? Eller er det bare det at den ikke er så lang? Edit, noe sein her ja ... Hva sto det på banneret som vålerenga rullet ut på begynelsen av kampen igår? Jeg så ingen ting, sto under det røde teppet. (6-0 woooho!) Endret 31. august 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvordan bremser mann med rulleski? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvordan bremser mann med rulleski? 9399017[/snapback] Det er ganske morsomt det, det er ikke mulig Typa til søstra mi driver med det, han har brekt det ene og det andre på rulleski, f.eks når en bom plutselig dukker opp litt foran i veien. Det er mulig å slakke farta, ved å kjøre litt skeivt, men det hjelper ikke mye. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvilken farge er det som er mest tiltrekkende/forstyrrende? 9380985[/snapback] Ingen som vet? 9397128[/snapback] Tiltrekkende/forstyrrende? Det må da være subjektivt. 9397176[/snapback] Men er det ikke en bestemt farge som suger øyets oppmerksomhet? 9397423[/snapback] Rødt. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Rødt og skjærenede oransje. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Snedige ting folkens! Eit par innlegg er sletta. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Hvorfor blir skyene flate under? Jeg skjønner at det muligens har noe med luftlagene å gjøre, men hva? Og hvor får man kjøpt 123-batteri, det er til et FujiFilm FinePix S1 Pro. Og enda et spørsmål, selvom ingen svarer. Jeg kjøpte i sen februar en N73 med djuice magnum-abbonement. Jeg lurer da på når jeg kan kjøpe en ny mobil med samme abbonement, eller videreføre abbonementet? Er det 1 år? Jeg vet ikke om man får kjøpt mobiler med djuice magnum engang nå, finner ingenting på djuice's sider. Og sorry hvis dette blir mer support enn snedig Endret 31. august 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hva er forskjellen mellom nacho og tortillachips? Lenke til kommentar
superninja Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Korleis får edderkoppane spindelvevet over frå f.eks. eit strå til eit anna rett bort som på bildet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Veldig simpelt men vil tru poenget kjem fram. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Kan det ha noe å si at slike veier bør være noenlunde i vater (?), og at det ikke er særlig egnet i norsk terreng?9393924[/snapback] Veiene må nok være i vater ja. Sånn betong jeg har vært borti er i allefall såpass flytende at den legger seg vannrett uansett.9394712[/snapback] En mulighet er å støpe veidekket i elementer og frakte de til det stedet man trenger de. F.eks en bratt vei. 9395503[/snapback] Det er igrunnen mange år siden jeg kjørte den veien, men jeg husker godt lyden, et lite men irriterende dunk med jevne mellomrom der skjøten mellom to stykker lå. Det var litt som å kjøre tog over dårlig sveisede skinner. Ferdigstøpte elementer ville vel gjøre problemet værre, omtrent som gammeldags brolegning. En liten glipp ville resultere i fordypninger der det kunne samle seg farlig mye vann, ref. vannplaning. Når en ser hvordan sluk på bad har en mystisk tendens til å ligge godt over gulvnivået ellers, ville jeg tvile på at elementer ville ha fungert. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Hva er forskjellen mellom nacho og tortillachips? 9400760[/snapback] Nacho er en matrett der tortillachips er hovedingrediensen Tortillachips dekket med kjøttdeig og ost, inn ovnen til osten er smeltet. Et eksempel bare, lett eksempel. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nacho Endret 31. august 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Spurte om dette for et par dager siden, men er det noen som vet om olivenoljeprisen vil bli påvirket av brannene i Hellas?Jeg vet ikke for sikkert, men jeg tviler. Etter det jeg hører er det overproduksjon av olivenolje, og endel blir denaturert og brukt industrielt. I tillegg er jordbruksoverføringene noe av det aller største budsjettet i EU, og jeg ser antydninger om at det ikke er fritt for korrupsjon, hvilket ikke er overraskende når en tenker på alle milliardene det er snakk om. Alt i alt tror jeg noen vil prate opp prisene, men den vil stort sett forbli den samme.Det tar vel fort 20-30 år eller noe sånt før et nyplantet tre produserer noe som er bra. Oliventrær brenner jo omtrendt som grillkull og tennvæske så kommer flammene borti en olivenlund så er det slutt og vel så det.9397285[/snapback] Jeg har hørt alt fra 12 til 40 år før en kan høste gode oliven. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvordan bremser mann med rulleski?9399017[/snapback] Det er ganske morsomt det, det er ikke mulig Typa til søstra mi driver med det, han har brekt det ene og det andre på rulleski, f.eks når en bom plutselig dukker opp litt foran i veien. Det er mulig å slakke farta, ved å kjøre litt skeivt, men det hjelper ikke mye. 9399050[/snapback] Det burde vært påbudt med håndbrekk på sånne. Seriøst, det er ikke så vanskelig å få til. Jeg har sett sånne innretninger til rulleskøyter. Det går i korthet ut på at man har et bremsehåndtak a la det man finner på sykler, i hånda. Når man bremser så trekker det i en wire som går gjennom en hylse fra hånda, langs armen, langs kroppen og ned til rulleskia. Det bakre hjulet på en av skiene kan f.eks ha en trommelbrems. Håndtaket stilles sånn inn at man må klemme ekstremt hardt for å få fullstendig stopp. Normal klemming fører til normal bremsing, som igjen gjør at det er lett å holde balansen selv om man bremser. Korleis får edderkoppane spindelvevet over frå f.eks. eit strå til eit anna rett bort som på bildet:Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Veldig simpelt men vil tru poenget kjem fram. 9400765[/snapback] Jeg tror edderkoppen firer seg raskt ned fra det ene punktet når vinden fører han et stykke av gårde. Deretter går den gjennom gresset resten av veien. Edderkopper har mulighet til å påvirke typen tråd de spinner med og f.eks gjøre en tråd ikke klebrig. Ikke-klebrige tråder vil være nyttige når de klatrer gjennom/oppå gresset. Litt styring må de ha for at tråden ikke skal hekte seg fast. Så klatrer de opp den andre plassen, strammer tråden og fester den med klebrig spindelvev. Det er i hvert fall min teori. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvorfor klumper sjokopulver seg i kald melk, men ikke i varm? Hvordan unngå at den klumper seg? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Aha, det virker logisk. Men om man bytter vekk fra standarddekkene, hva skjer da? Eller om dekkene blir slitt? 9394947[/snapback] Det sitter sensorer inne i dekk, visstnok. Ved bytte av dekk/felger vil bilen varsle om kritisk dekktrykk. Pappa hadde dekktrykksvarsler på en tidligere bil, men jeg husker ikke om man måtte deaktivere varslingen eller om den bare ga seg etter litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå