Wackee Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hmm, eg lurer på om John Olav Nilsen er singel Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Krever det mer for serveren til diskusjon.no å vise en tråd med 200 innlegg på en side, enn å vise en tråd med 100 innlegg på en side? Endret 17. desember 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Igjen, som sagt tidligere i denne tråden. Diamant er ikke uknuselig. Det man mener med at diamant er "verdens hardeste stoff" er mer i retning av at det er langt vanskeligere å lage riper i overflaten på diamanten enn for eksempel på glass. Diamanten vil altså helt enkelt sprekke i eksplosjonen. Såg en episode The Mentalist her om dagen, da smeller han til en diamant som ligger på et hardt bord med et pulverapparat, noe som fører til at diamanten smetter unna uskadd. Er dette realistisk? Vil den ikke kunne knuse? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg satt og diskuterte med noen kompiser i dag. Saken går ut på extension-hår. dette håret kan jo være hår som er klippet av et annet menneske hode. Kompissen min mener at det er bleiket eller noe (behandlet med noe) slik at DNAet til "donoren" ikke er der. Jeg derimot mener at DNAet fremdeles er der! Hvilken påstand er rett? Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hmm, eg lurer på om John Olav Nilsen er singel Hvem? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvis vi legger en spent fjær i syre så den løses opp, hva skjer da med stillingsenergien i fjæra? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvis vi legger en spent fjær i syre så den løses opp, hva skjer da med stillingsenergien i fjæra? Tipper at metallbiter på mikroskopnivå spretter av fjæra, og summen av bevegelsesenergien til alle disse sprettene tilsvarer stillingsenergien i fjæra. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Krever det mer for serveren til diskusjon.no å vise en tråd med 200 innlegg på en side, enn å vise en tråd med 100 innlegg på en side? Krever mer bandwith i hvertfall. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Krever det mer for serveren til diskusjon.no å vise en tråd med 200 innlegg på en side, enn å vise en tråd med 100 innlegg på en side? Krever mer bandwith i hvertfall. Den ser jeg ja, men ville serveren måttet jobbe mer for å sette sammen hele denne tråden på én side? Lenke til kommentar
SML Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Når man rører en kopp med varm kakao er lyden når man treffer koppen med skjeen mørk, så blir den lysere og lysere. Hva er det som skjer? Endret 17. desember 2009 av SLars1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvilken farge har et speil? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvilken farge har et speil? Man ser et svakt grønnskjær fra siden på mange speil, men dette kan være glasset foran metallet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Så hvordan vet man hvilken farge et speil har? Hvis det er noe lys i nærheten ser man bare det som reflekteres, men hvis man ikke har noe lys vil man ikke se noen ting. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Man måler det lyset som går inn i speilet, kontra det som reflekteres? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvordan skal man sortere ut lyset for å finne fargen til speilet? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Den ser jeg ja, men ville serveren måttet jobbe mer for å sette sammen hele denne tråden på én side? Ja. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Skaff en kilde til hvitt lys og finn ut hvor mye av hvilke farger det består av med for eks. et glassprisme. Send dette lyset mot et speil og mål lyset fra speilbildet. Den ser jeg ja, men ville serveren måttet jobbe mer for å sette sammen hele denne tråden på én side? Ja. Veldig mye mer? Kan du sette noe forholdstall på det? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Den ser jeg ja, men ville serveren måttet jobbe mer for å sette sammen hele denne tråden på én side? Ja. Veldig mye mer? Kan du sette noe forholdstall på det? Jeg kan ikke gi noe forholdstall, men etter det jeg vet vil det sannsynligvis ikke trenge flere SQL-spørringer å laste inn 200 istedenfor 100 innlegg. De siste 100 innleggene kan altså "freeride" på spørringen til de 100 første. Men det vil likevel kreve noe mer ressurser, på grunn av større resultatsett fra databasen, mulig kobling til flere brukere og mer bruk av båndbredde. Men antagelig godt under en dobling av ressursbruken. Jeg er åpen for at noe med mer kunnskap kan utfylle/korrigere/henrette meg. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hva hadde skjedd hvis blodstrømmen hadde reversert seg slik at blodet gikk den andre veien? Fikk det spørsmålet, men hadde ikke et godt svar selv. Lenke til kommentar
Johan231 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvordan skal man sortere ut lyset for å finne fargen til speilet? Har speil farge i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå