Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Igjen, som sagt tidligere i denne tråden. Diamant er ikke uknuselig. Det man mener med at diamant er "verdens hardeste stoff" er mer i retning av at det er langt vanskeligere å lage riper i overflaten på diamanten enn for eksempel på glass. Diamanten vil altså helt enkelt sprekke i eksplosjonen.

Såg en episode The Mentalist her om dagen, da smeller han til en diamant som ligger på et hardt bord med et pulverapparat, noe som fører til at diamanten smetter unna uskadd.

Er dette realistisk? Vil den ikke kunne knuse?

Lenke til kommentar

Jeg satt og diskuterte med noen kompiser i dag.

Saken går ut på extension-hår. dette håret kan jo være hår som er klippet av et annet menneske hode.

Kompissen min mener at det er bleiket eller noe (behandlet med noe) slik at DNAet til "donoren" ikke er der.

Jeg derimot mener at DNAet fremdeles er der!

Hvilken påstand er rett?

Lenke til kommentar

Skaff en kilde til hvitt lys og finn ut hvor mye av hvilke farger det består av med for eks. et glassprisme. Send dette lyset mot et speil og mål lyset fra speilbildet.

Den ser jeg ja, men ville serveren måttet jobbe mer for å sette sammen hele denne tråden på én side?

Ja.

Veldig mye mer? Kan du sette noe forholdstall på det?

Lenke til kommentar
Den ser jeg ja, men ville serveren måttet jobbe mer for å sette sammen hele denne tråden på én side?

Ja.

Veldig mye mer? Kan du sette noe forholdstall på det?

Jeg kan ikke gi noe forholdstall, men etter det jeg vet vil det sannsynligvis ikke trenge flere SQL-spørringer å laste inn 200 istedenfor 100 innlegg. De siste 100 innleggene kan altså "freeride" på spørringen til de 100 første. Men det vil likevel kreve noe mer ressurser, på grunn av større resultatsett fra databasen, mulig kobling til flere brukere og mer bruk av båndbredde. Men antagelig godt under en dobling av ressursbruken.

Jeg er åpen for at noe med mer kunnskap kan utfylle/korrigere/henrette meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...