Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Vær seriøs, er du grei. Hvorfor krymper pikken pga strålingen?

 

Hvorfor krymper penisen pga strålingen? Er det ikke litt tidlig å spørre det spørsmålet? Det er ikke engang verifisert at du får mindre penis (og det er heller tvilsomt), og at det isåfall skulle være strålings skyld er vel bare en hypotese du har kommet med (som også er rimelig tvilsom), så jeg hadde hoppet et par hakk bakover i spørsmålsrekka.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken skriver trenger jeg for å skrive ut på lysark?

Viktig: Ikke bruk lysark som er beregnet for blekkskriver, i laserskriver. De kan smelte og da vil du bli uvenner med driftsansvarlig for resten av livet.

 

Ellers bør vel det meste gå, selv om det anbefales å bruke rett type til rett skriver (er en type anbefalt for blekk og en type anbefalt for laser).

Lenke til kommentar

Spørs om denne hører hjemme her, men jeg prøver. Et ytterst abstrakt spørsmål til de med peiling på fysikk:

 

Om man klarer å hule ut en massiv diamant til en boks, altså slik at det er en eneste boks uten skjøter, altså en 100% forseglet boks uten et eneste svakt punkt ... hva hadde skjedd om man hadde skapt en eksplosjon inni boksen? Ville en eksplosjon forårsaket at selv noe så hardt som diamanter hadde blitt komprimert?

Lenke til kommentar

Er ett par ting jeg lurer på. Har helt sikkert blitt besvart før, men ikke så lett å finne frem i tråden. Jeg lurer på hvorfor vi har ett par av de enhetene vi har i dag.

 

Først kan vi ta døgnet. Ett døgn er så lang tid som jorden bruker på å spinne rundt sin egen akse, den er grei. Men, hvorfor er ett døgn delt opp i 24 timer. Hvorfor er det f.eks ikke delt opp i 10?

 

En annen ting. Hvorfor er en meter så lang/kort som den er? Hva tok de utgangspunkt i når de bestemte at dette er en meter.

 

Hadde man i dag bestemt seg for å innføre ett nytt tidssystem og lengdesystem, ville dette sett anderledes ut eller likt som i dag?

Lenke til kommentar
Spørs om denne hører hjemme her, men jeg prøver. Et ytterst abstrakt spørsmål til de med peiling på fysikk:

 

Om man klarer å hule ut en massiv diamant til en boks, altså slik at det er en eneste boks uten skjøter, altså en 100% forseglet boks uten et eneste svakt punkt ... hva hadde skjedd om man hadde skapt en eksplosjon inni boksen? Ville en eksplosjon forårsaket at selv noe så hardt som diamanter hadde blitt komprimert?

Igjen, som sagt tidligere i denne tråden. Diamant er ikke uknuselig. Det man mener med at diamant er "verdens hardeste stoff" er mer i retning av at det er langt vanskeligere å lage riper i overflaten på diamanten enn for eksempel på glass. Diamanten vil altså helt enkelt sprekke i eksplosjonen.

 

hvorfor har vi 60 minutter? hvorfor ikke 10 eller 100?

En tredels time = 20 minutter

En firedels time = 15 minutter

En sjettedels time = 10 minutter

 

Prøv å dele 10 eller 100 på samme måte og se hvor pene tall du får. ;)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...