Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Hvis mennesker hadde delvis slange DNA hadde vi da ikke sett gamle ut utvendig pga hamskifte......det hadde ikke vært så dumt ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

har man nerver på utsiden av beinene? om jeg skjærer huden, kjøttet og annen drit bort slik at beinet blir eksponert og jeg da tar en skalpell og skjærer lett i beinet. vil man kjenne det da?

Lenke til kommentar
jeg har hørt at nettet i dag snart ikke klarer mer. hvor mye kan det klare? megabits forstår jeg ikke. giga/terabyte pr. min/time kan jeg forstå.

Typisk nedlasting fra Internett: 10 Megabit per sekund (Mb/s) = 4,5 Gigabyte per time (GB/h)

Rask overføring via lokalt nettverk: 1 Gigabit per sekund (Gb/s) = 450 Gigabyte per time (GB/h)

 

Sikker på at du ikke tenker på at IP v4 er i ferd med å gå tom for IP-adresser? I så fall så løses dette med rutere på kort sikt og IP v6 på lengre sikt.

Lenke til kommentar
Vi får 20mbit fiber nett nå. Er det vits med gigabyteswitch?

 

det heter forresten gigabit ikke gigabyte ;)

 

og nei, i teorien så får du ikke mer hastighet ut/inn på internett med en gigabit switch, inntil du får gigabit fibernett ut mot the world wide web.. - Men gigabit er godt å ha, hvis man skal overføre mellom pc'er.. - forutsatt at man har gigabit nettverkskort.

Lenke til kommentar
har man nerver på utsiden av beinene? om jeg skjærer huden, kjøttet og annen drit bort slik at beinet blir eksponert og jeg da tar en skalpell og skjærer lett i beinet. vil man kjenne det da?

 

nei. er ikke nerver fra ben (ryggmargen går gjennom ryggraden, men selve ryggvirvlene har ingen nervetråder)

Lenke til kommentar
jeg har hørt at nettet i dag snart ikke klarer mer. hvor mye kan det klare? megabits forstår jeg ikke. giga/terabyte pr. min/time kan jeg forstå.

Du må prate om, som Simen sier, Ipv4 vs Ipv6.

Fra 2007 til nåværende har kapasiteten i de fleste deler av verden økt raskere enn bruken. Unntak jeg kjenner til er India, USA, Canada og latin Amerika. Men er langt fra slik at nettet plutselig ikke takler mer og bryter sammen. Jeg har merket det godt ved at jeg har gått fra ca. 75-85ms mot øst-kysten av USA til 110-115, og værre jo lenger inn du kommer.

Lenke til kommentar
jeg har hørt at nettet i dag snart ikke klarer mer. hvor mye kan det klare? megabits forstår jeg ikke. giga/terabyte pr. min/time kan jeg forstå.

 

om alle i verden brukte 100% av linja si i dag ville nettet gått ned, eller ihvertfall store deler av det.

hva som defineres som "ikke klarer mer" er jo vanskelig å si, er det når nettet går ned, når nettet merker belastningen eller når nettet funker med 79.3% i forhold til optimalt?

 

er det IPV4/IPV6 problematikken du tenker på, det tar noen år før det er ett problem. problemet som var for noen år siden var at det var for mange ip`r på internett, dette er nå "løst" med hovedsakelig NAT.

men IPV6 vil være en mer permanent løsning på problemet, NAT(og flere andre løsninger) bare utsatte problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...