Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en del modem utover nittitallet.

Det som aldri sluttet å forundre meg, er at modemene er utstyrt med høyttaler, så man kan la seg irritere av negler-mot-tavle-lydene.

 

Hva skal modemene med innebygget høyttaler? Ville de ikke virket uten?

 

Dette gjelder både eksterne og interne modem.

 

 

Laptopen min har faktisk innebygget modem (samme type plugg som et nettverkskort, men smalere), selv om den er 2-3 år gammel. Hvor mange prosent av kundene trenger dette?

 

Og bråker disse modemene også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydene på modemet er for at man skal kunne høre evt. problemer med oppringningen.

Jeg husker jeg en gang fikk modemet til å ringe opp stille, men så glemte jeg selvfølgelig hva jeg gjorde.

Husker det var irriterende at modemet bråkte sånn for da ble jeg avslørt da jeg snek meg inn på internett når jeg ikke fikk lov :p

Endret av Cannibal Helsekost
Lenke til kommentar
Hvis nedskalering er grunnen til at 1280x1024 er populært, burde 2560x2048 vært mer populært.

Hvorfor det? 1280x1024 kan bruke alle wallpapers med høyere oppløsning uten tap av kvalitet. Det er ikke så mange til 2560x2048.

 

 

Og jeg sa 1280x1024 fordi ingen bruker 640x480 på skjermen lengre.

Endret av LanSi
Lenke til kommentar

Et PCI-kort-modem jeg hadde hadde innstilling for ringevolum i driverne. Men det funket kun i Win98. I WinME virket modemet, men det ville ikke være stille. Løsning? Limpistol over hullet til høyttaleren. Den kunne fortsatt høres, men mindre enn før.

 

Et annet modem, et US Robotics Sportster, hadde egen volumkontroll. Som på en radio.

 

Ville ikke problemer med oppringningen kunne avsløres på andre måter, som en feilmelding eller noe?

Lenke til kommentar
Laptopen min har faktisk innebygget modem (samme type plugg som et nettverkskort, men smalere), selv om den er 2-3 år gammel. Hvor mange prosent av kundene trenger dette?

De er vel så billige og små nå at man ikke taper mye på å hive inn et modem. Og det kan være greitt å ha skulle du finne på å være på et hotellrom i Langtvekkemedelendigbredbåndsdekningstan en dag.

 

Hvor mange prosent vet jeg ikke, men vil tro det er mest forretningsbrukere da det er de som er mest ivrige på å reise til steder uten bredbånd og som har bruk for nettilkobling på disse stedene. Så vent at modemet vil leve lengst på typisk "business-laptoper" (Thinkpad).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Kvifor i alle dagar bruker folk mellomrom framfor spørjeteikn og ropeteikn? Tek eg ein kjapp tur innom Facebook, er det ca halvparten av mine vener som gjer det. Folk som er flinke å skrive elles gjer det også. Ser utruleg idiotisk ut, rett og slett.

 

Det skal ikkje vere mellomrom framfor punktum, komma, utropsteikn, spørjeteikn, kolon og semikolon.
Endret av huf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...