Mannen med ljåen Skrevet 13. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg har hatt en del modem utover nittitallet. Det som aldri sluttet å forundre meg, er at modemene er utstyrt med høyttaler, så man kan la seg irritere av negler-mot-tavle-lydene. Hva skal modemene med innebygget høyttaler? Ville de ikke virket uten? Dette gjelder både eksterne og interne modem. Laptopen min har faktisk innebygget modem (samme type plugg som et nettverkskort, men smalere), selv om den er 2-3 år gammel. Hvor mange prosent av kundene trenger dette? Og bråker disse modemene også? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis nedskalering er grunnen til at 1280x1024 er populært, burde 2560x2048 vært mer populært. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 13. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg brukte 56k modemet i den gamle laptopen min, og det bråket ikke. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2009 Vet du om det kunne stilles sånn at du kan få det til å bråke? I så fall, er det en egen høyttaler, PC-høyttaleren (sen som kun kan pipe) eller lydkortet? Og hva skulle de med denne pipingen? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 13. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Lydene på modemet er for at man skal kunne høre evt. problemer med oppringningen. Jeg husker jeg en gang fikk modemet til å ringe opp stille, men så glemte jeg selvfølgelig hva jeg gjorde. Husker det var irriterende at modemet bråkte sånn for da ble jeg avslørt da jeg snek meg inn på internett når jeg ikke fikk lov Endret 13. desember 2009 av Cannibal Helsekost Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 13. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Hvis nedskalering er grunnen til at 1280x1024 er populært, burde 2560x2048 vært mer populært. Hvorfor det? 1280x1024 kan bruke alle wallpapers med høyere oppløsning uten tap av kvalitet. Det er ikke så mange til 2560x2048. Og jeg sa 1280x1024 fordi ingen bruker 640x480 på skjermen lengre. Endret 13. desember 2009 av LanSi Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Et PCI-kort-modem jeg hadde hadde innstilling for ringevolum i driverne. Men det funket kun i Win98. I WinME virket modemet, men det ville ikke være stille. Løsning? Limpistol over hullet til høyttaleren. Den kunne fortsatt høres, men mindre enn før. Et annet modem, et US Robotics Sportster, hadde egen volumkontroll. Som på en radio. Ville ikke problemer med oppringningen kunne avsløres på andre måter, som en feilmelding eller noe? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Ville ikke problemer med oppringningen kunne avsløres på andre måter, som en feilmelding eller noe? Feilmeldingen "Kan ikke koble til" er litt mindre subtil enn noen som skriker inn i telefonen "Slutt å ringe til meg! Du har feil nummer!". Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Laptopen min har faktisk innebygget modem (samme type plugg som et nettverkskort, men smalere), selv om den er 2-3 år gammel. Hvor mange prosent av kundene trenger dette? De er vel så billige og små nå at man ikke taper mye på å hive inn et modem. Og det kan være greitt å ha skulle du finne på å være på et hotellrom i Langtvekkemedelendigbredbåndsdekningstan en dag. Hvor mange prosent vet jeg ikke, men vil tro det er mest forretningsbrukere da det er de som er mest ivrige på å reise til steder uten bredbånd og som har bruk for nettilkobling på disse stedene. Så vent at modemet vil leve lengst på typisk "business-laptoper" (Thinkpad). Endret 14. desember 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Kvifor i alle dagar bruker folk mellomrom framfor spørjeteikn og ropeteikn? Tek eg ein kjapp tur innom Facebook, er det ca halvparten av mine vener som gjer det. Folk som er flinke å skrive elles gjer det også. Ser utruleg idiotisk ut, rett og slett. Det skal ikkje vere mellomrom framfor punktum, komma, utropsteikn, spørjeteikn, kolon og semikolon. Endret 14. desember 2009 av huf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 hvordan skal vi vite det? du kan vel spørre dem hvorfor de gjør det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Vel, kort og greit; de skriver feil. Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Vel, kort og greit; de skriver feil. Jepp, og poenget blir jo då å finne ut kva som har skapt denne "trenden". Ikkje veit eg, men det må ha komt av noko. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Eg kjenner ingen som gjør det, så å kalle det en trend er vel i tidligste laget? Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Eg kjenner ingen som gjør det, så å kalle det en trend er vel i tidligste laget? Nettopp derfor eg brukte hermeteikn rundt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har sett det mange ganger. Det ER en trend. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg kan ærlig talt si at jeg aldri har sett dette. Det må i såfall være en meget lokal trend. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Kan være at det er lettere å lese da. Siden dotten kan bli borte i den siste bokstaven. Men når det gjelder ? ! og slikt, så stemmer ikke den teorien. Kunne kanskje være mer logisk å ha mellomrom, siden da burde det bety at du velger utropstegn for hele setningen, og ikke bare det siste ordet. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har heller aldri sett dette. Det jeg har sett er folk som avslutter setninger med ...! og ...? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Dette spørsmålet skal ikke starte en krangel rundt hvorvidt global oppvarming skjer eller ikke: Jeg leste en artikkel i stad som sa at all den smeltede isen og snøen vil kunne føre til økning av havnivået, og mindre drikkevann. Hvorfor vil det bli mindre drikkevann når snø og is smelter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå