Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan mørkhudede bli solbrente? :hmm:

8838479[/snapback]

Opplevd selv: en gruppe av oss var ute i solen en dag, like lenge allesammen. En i gruppen var kurder og ganske mørk i huden, og han ble litt brent sa han. Jeg ante uråd, og riktig nok, jeg endte opp med andregradsforbrenning.

8846469[/snapback]

 

Ikke verst :thumbup:

 

Jeg lurer på hvilke faktorer som avgjør hvor fort en person klarer å sove.

 

Jeg sliter selv med å sove, tar ofte en time eller to, mens andre klarer så vidt å slenge seg ned på senga før de purker fornøyd i vei.

Lenke til kommentar
Jeg sliter selv med å sove, tar ofte en time eller to, mens andre klarer så vidt å slenge seg ned på senga før de purker fornøyd i vei.

8847046[/snapback]

Eg trur det har med innstillinga til personen som skal sove å gjere.. Om du ligg deg ned og automatisk tenker: "Vedder på at eg aldri kjem til å få sove", så vil du ligge vaken lenge, og denne tanken din vil berre kverne rundt.

 

Folk som berre slenger seg nedpå har kanskje eit litt meir avslappa forhold til søvnen og ikkje tenker noko meir på det og berre glir inn i søvn.

 

Eg sleit ein del med å ikkje få sove før.. (ungdomsskulen), men har kanskje vakse over det no.. (Eller så er det berre fordi eg står opp klokka 6 kvar morning).

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med å sove, jeg trur det har med sengen, lyset, bråket og tankene å gjør...

 

Har jeg hatt en god kveld og legger meg på et mørkt rom med en god seng så klarer jeg det fint. Men her på hyblen er det lyst døgnet rundt, sengen er digg, men bråket og tankene er det værre med.

Lenke til kommentar
Hva er tivotization? Hørt det blir brukt i en del Linux-miljøer, men har ikke peiling på hva det betyr :p.

8847644[/snapback]

 

Tivotization av programvare betyr at det er digitalt signert til akkurat din maskin til akkurat den gitte platformen. Linus Torvalds bryr seg ikke om hans kernel er "tivolized", han er bare glad for at folk bidrar med å oppgradere kernelen når det blir nødvendig.

 

Hvor mye koster ei kasse med Tuborg igjen? :p

8849125[/snapback]

 

Du er ikke gammel nok til å kjøpe en kasse med tuborg før i September.

 

Koster normalt 12 kr + pant. Altså 13,-

En kasse koster normalt 16,-

 

13,- x 24 = 312

312 + 16 = 328,-

 

Altså vil det koste 328,- NOK for en kasse med tuborg i de fleste butikker (Egentlig 288,- NOK med tanke på pant.)

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Du er ikke gammel nok til å kjøpe en kasse med tuborg før i September.

Dessuten er det mye bedre med 12 0,5 litere med Heineken :love:

8849340[/snapback]

 

Du er heller ikke gammel nok.

 

Men!

Folkens, hold dere on-topic.

 

Hvordan har det seg at skyer er formet som de er?

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Temperatur, lufttrykk og vind er vel nøkkelfaktorer når det gjelder skyenes form :)

8849440[/snapback]

 

Jeg tenkte mye av det samme, men det finnes mange forskjellige skyer, så mange formasjoner. Det er jo nesten litt intressant å ligge en hel dag og bare se opp mot skyene og prøve å gjette den enkelte sky sin formasjon, hva den minner om etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...