Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette uttrykket betyr jo noe à la å bli voksen, og jeg vil tippe at det har sammenheng med at et nyfødt barn er fuktig og må tørkes.

Ja, er klar over betydningen, men tenkte mer på hvorfor det lyder som det gjør. Har hørt flere ting som fostervann, dåpsvann og lignende. Lurte på om det var en fasitt :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man tømme seg for avfallstoffene? Ser ikke noe stort poeng i det når man er død.

Det er ikke noe poeng i å gjøre noe som helst når man er død. ;)

 

Selv om lukkemusklene er 'default on' så lenge man er i live så kreves det energi å holde dem lukket. Når man dør er ikke lenger den energien tilgjengelig og lukkemusklene vil da 'slappe av'. Hva som renner ut hvor blir da en funksjon av hvilken stilling du befinner deg i.

Lenke til kommentar
Er det noen andre dyr enn menneskene som har et forhold til musikk?

 

Dyr reagerer også på musikk, hvertfall hunder

 

den gamle hunden min var skuddredd, noe som gjorde nyttårsaften til et helvette. etter vi startet å sette på rolig musikk under nyttårsaften ble hunden også mye roligere..

 

tror hvertfall det er en kobling der.

Lenke til kommentar
Er Judge Judy virkelig ekte? Der står at det er ekte saker, men virker som om hun blåser fullstendig i ting som bevis, hun hører bare begge sin versjon av saken, og velger den hun liker best.

Hun er en ekte dommer, men selve rettssakene er ikke egentlige rettssaker, det er bare noe a la konfliktsmegling som er lagt opp for å se ut som ekte rettssaker.

Lenke til kommentar
Er Judge Judy virkelig ekte? Der står at det er ekte saker, men virker som om hun blåser fullstendig i ting som bevis, hun hører bare begge sin versjon av saken, og velger den hun liker best.

Hun er en ekte dommer, men selve rettssakene er ikke egentlige rettssaker, det er bare noe a la konfliktsmegling som er lagt opp for å se ut som ekte rettssaker.

 

Ja, men det er vel ekte i den forstand at de som deltar (dvs dommer, og de som er involvert i selve saken), alle er ekte og ikke skuespillere, det er såvidt jeg vet ikke noe manus på den delen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette uttrykket betyr jo noe à la å bli voksen, og jeg vil tippe at det har sammenheng med at et nyfødt barn er fuktig og må tørkes.

Ja, er klar over betydningen, men tenkte mer på hvorfor det lyder som det gjør. Har hørt flere ting som fostervann, dåpsvann og lignende. Lurte på om det var en fasitt :)

Idioms & Phrases

 

wet behind the ears

 

Also, not dry behind the ears. Immature, inexperienced, as in How can you take instructions from Tom? He's still wet behind the ears, or Jane's not dry behind the ears yet. This term alludes to the fact that the last place to dry in a newborn colt or calf is the indentation behind its ears. [Early 1900s]

 

The American Heritage® Dictionary of Idioms by Christine Ammer.

Copyright © 1997. Published by Houghton Mifflin.

http://dictionary.reference.com/browse/wet+behind+the+ears

Endret av Daniel
Lenke til kommentar
Jeg gjør det ikke. Men har oppleved at bussjåfører kaster av barn som skal ha gjort det. Jeg lurer på om sjåføren kan vite hvilken av knappene som ble trykket inn, eller om han bare antok at det var dem.

Det er jo sikkert stereotyper, plassering og tydelig skyldfølelse inne i bildet. Han ser nok etter de som pleier å gjøre slik (drittunger), plasseringen (Der knappen er gjemt bak et sete), og om det er noen på bussen som ler åpenbart eller prøver å holde maska.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...