ATWindsor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 tenker på at man mister noen gram rett etter man dør. Såvidt meg bekjent er det ikke dekning for den påstanden. AtW Lenke til kommentar
lilko Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hva er viktig å få med i ett foredrag om energi? Til nå har jeg: kinetisk energi, stillingsenergi og energiloven. Takk for svar! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg antar det er fysikk det er snakk om. I såfall er hvileenergi og termisk energi sentralt å ha med. Innenfor vitenskapen har du også kjemisk energi som i og for seg også er knyttet til fysikken, men ikke så direkte som de andre. Og ikke minst de positive energistrømmene i kroppen. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det er vel kanskje et poeng å få med seg at energi ikke kan oppstå eller forsvinne, men bare skifte form? Endret 10. desember 2009 av Tom Ølboks Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hva er viktig å få med i ett foredrag om energi?Til nå har jeg: kinetisk energi, stillingsenergi og energiloven. Takk for svar! Energibærere, energikilder, fornybar energi, ikke fornybar energi. Det er vel kanskje et poeng å få med seg at kan oppstå eller forsvinne, men bare skifte from? Les innlegget igjen, han har det med allerede. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det er vel strengt tatt det energiloven går ut på. Edit: Litt sein. Endret 10. desember 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Les innlegget igjen, han har det med allerede. ahh, sorry, er litt trøtt Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvor kommer uttrykket "å bli tørr bak øra" fra? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hva er det som gjør at det er så deilig å nyse? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Jeg har en påhengsmotor fra søttitallet, som rister noe vanvittig. Rakkeren har bare 4 hestekrefter, men "dødmannsknappen" funker sånn at jeg må holde i håndtaket konstant for at den skal gi gass. Etterhvert får jeg en underlig følelse i hånda. Nærmest følelsesløs, pga. ristingen. Hva er det? Endret 11. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Tipper det er ubalanse i noe som går rundt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Selvsagt er det det som forårsaker ristingen. men hva er følelsen i hånden? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Kanskje det er nervene som blir trøtte? Kan vel sammenlignes med en lang treningøkt, der du skjelver når du løfter opp vektene eller gjør annet fysisk arbeid. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Er det noe hold i påstanden "ofte er det første man gjør når man dør å drite på seg" ? Folk som legges i narkose ender jo ofte med å soil'e seg på grunn av lukkemuskelen da deaktiveres...? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hvor kommer uttrykket "å bli tørr bak øra" fra? Dette uttrykket betyr jo noe à la å bli voksen, og jeg vil tippe at det har sammenheng med at et nyfødt barn er fuktig og må tørkes. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Er det noe hold i påstanden "ofte er det første man gjør når man dør å drite på seg" ? Folk som legges i narkose ender jo ofte med å soil'e seg på grunn av lukkemuskelen da deaktiveres...? Har ikke hørt, eller erfart at det ofte er tilfellet men. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Tror det at det siste en gjør er å soile pantsa når man dør er litt myte.. Kan godt hende om tarmen er full, men dersom den ikke er det tror jeg ikke det er tilfellet: ) Edit: Spesielt kjent at dette skjer etter at southpark hadde det med i en episode. Men alikevel, har nok noe å si om du har tarmen full av dritt eller ikke. Endret 11. desember 2009 av iKent Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Er det ikke sånn at lukkemuskelens normalposisjon er lukket, slik at hvis den ikke får signal fra hjernen så holder den seg lukket? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 "Fail-Safe" endetarm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå