Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er brann hydrantene nede i kloakken i oslo?

Etter som jeg har skjønt det føres også vann i kloakksystemet. Brannslangene kan kobles til en vannkilde nede i bakken under kumlokkene.

For å utdype: Vannettet føres enkelte steder sammen med avløpsnettet(vannledningen ligger da over i for å hindre lekkasje av kloakk inn i vannledning). Det er normalt tre typer kummer. Kloakkum som brukes for å komme til kloakkledningen i tilfelle den må spyles opp etc. Kum med stoppekran som man kan skru på for å stoppe vanntilførselen til et gitt sted. Brannkum som har en spesiell påkoblingsenhet hvor brannvesenet kobler seg på direkte på vannledningen. Disse har _mye_ større kapasitet enn hva man feks. kan få fra en husstand.

Lenke til kommentar

Helt hypotetisk, hvor ødeleggende atombombe kan lages med den teknologien vi har idag. Da mener jeg hvor mye som kan sprenges, og hvor mye liv som kan utslettes mtp trykkbølge og stråling. Bomben kan ikke være uendelig stor, det må være noe som kan lages. Hvilken effekt ville en av dagens atombomer på størrelse med bomba som ble sluppet i Hiroshima ha?

Lenke til kommentar
Helt hypotetisk, hvor ødeleggende atombombe kan lages med den teknologien vi har idag. Da mener jeg hvor mye som kan sprenges, og hvor mye liv som kan utslettes mtp trykkbølge og stråling. Bomben kan ikke være uendelig stor, det må være noe som kan lages. Hvilken effekt ville en av dagens atombomer på størrelse med bomba som ble sluppet i Hiroshima ha?

Hiroshima var egentlig knøttliten i forhold til Tsar Bomba for å si det sånn.

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...p;id=336985.jpg

 

er det nuclear som står der? er det er redigert bilde AV nyhetssendingen, ikke lyset.

 

 

Ser nesten ut som at det kan stå det.

 

Men er du sikker på at det bilde ikke bare er noe redigert kødd?

Leste i avisa at det var en russisk rakett ikke norsk.

 

Syns det er noe merkelig med den raketten.

Se på filmene på VG av raketten, den går jo dritsakte,

Greit nok at den mister litt fart en den drøye spinnen som det ser ut som at raketten har hat, men at den mister så mye fart som det ser ut som på filmene syns jeg er merkelig.

Lenke til kommentar
Ja? Og du spør om hva vi har kapasitet til? Det prøvde jeg å svare på.

Little Boy hadde en spRengradius på ca 10 km hvis jeg ikke husker helt feil. Ikke at ildkula var på 10 km radius, men den var ødeleggende innenfor 10 km.

 

Det høres mye ut, little boy hadde ikke så stor yield, og man må gjerne opp på megatonnnivå for å ha en ødelggende radius på omrking 40 km (dvs 50% eller mere av folk dør), riktignok får man mindre og mindre ut av en bombe jo større den er (man bruker mye energi på å drepe de som er nærmest "ekstra mye"). Jeg vil tippe det heller er snakk om kanskje mellom 1.5 til 4.5 km?

 

AtW

 

Helt hypotetisk, hvor ødeleggende atombombe kan lages med den teknologien vi har idag. Da mener jeg hvor mye som kan sprenges, og hvor mye liv som kan utslettes mtp trykkbølge og stråling. Bomben kan ikke være uendelig stor, det må være noe som kan lages. Hvilken effekt ville en av dagens atombomer på størrelse med bomba som ble sluppet i Hiroshima ha?

 

Samme fysiske størrelse?

 

AtW

Lenke til kommentar
Snygg rumpa snabbt! Viktklubb.se

Hvor effektive er egentlig sånne programmer? Er det realistisk å forvandle en helt ordinær deigræv til sprettrumpe hvis du bare trener litt foran tven?

Nei.

 

1) Skal man få stram rumpe holder det ikke å trene for å få mer muskler, man må også gå ned i fettprosent. Det krever ofte i praksis en omlegging av kostholdet. Kostholdet spiller også en svært viktig rolle, selv om den sjelden blir nevnt i disse "bli-stor-og-sterk-på-ti-minutter"-programmene.

 

2) Treningsprogrammet ser veldig ensidig ut, med mye fokus på bena. Det er viktig å trene hele kroppen for å få god balanse mellom kroppsdelene og unngå belastningsskader. Det er heller ikke pent å ha tidenes mest veltrente rumpe om hele resten av kroppen mest av alt minner om fyrstikker som er limt sammen.

 

3) Trening foran TV kan neppe være så veldig effektivt. For det først vil ikke fokuset være på rett sted og da får man ikke full effekt av treningen, for det andre er sjansen for feiltrening og belastningsskader større når man er distrahert av noe annet. Jeg vil egentlig helst anbefale trening på treningssenter med veiledning av noen som faktisk kan dette gamet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

stemmer det at kroppen mister noen gram når man dør? er det gjort flere forsøk på dette? hva kommer dette av?

 

 

jeg leste for en stund siden om et eksperiment som gikk ut på å henge bilder opp i taket over passienter, og om de døde og mente de hadde sett ned på kroppen burde de ha sett bildene. er det noen som vet om resultatet?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
stemmer det at kroppen mister noen gram når man dør? er det gjort flere forsøk på dette? hva kommer dette av?

 

 

jeg leste for en stund siden om et eksperiment som gikk ut på å henge bilder opp i taket over passienter, og om de døde og mente de hadde sett ned på kroppen burde de ha sett bildene. er det noen som vet om resultatet?

Det første jeg tenker er at oksygenet i lungene blir borte og urinen blir løst ut, så det kan være det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...