Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+127836

En femtiøring er ikke skadelig for tog / skinnegang. Det farlige her er for du å bevege deg på skinnegangen. Legeringen i en femtiøring er i så mykt metall at det blir bare veldig veldig flatt hvis overkjørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
What? Dummeste utsagnet jeg har hørt. Så klart skal man vise respekt for døde mennesker. Kan ikke bare hause rundt med de. Trodde det var allmenn kunnskap. Tenk hvis du er pårørende og ser at noen rister noen i familien din så h*n deiser ned i bakken. Tviler på at du hadde likt det noe særlig.

Kanskje ikke, men en død person er allerede død. Det å vise veldig hensyn er som å holde en hjernedød person kunstig i live, unødvendig og om enn ikke mer respektløst. Den personen du kjente er ikke der mer, det er bare dødt kjøtt. Og ja, jeg har opplevd ddt selv. En kamerat og venninne av meg døde forrige nyttårsaften, og når jeg så kroppene deres følte jeg ingenting, fordi det ikke var dem lengre. Det var bare dødt kjøtt. Nå sier jeg ikke at jeg ikke brydde meg, det som gikk innpå meg var begravelsen og da jeg innså et par dager senere at jeg aldri får se dem igjen. Jeg har aldri grått så mye skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
Ett år. Se begrunnelse over.

 

Heller ikke til vanlig telles et år null. Vi fyller 1 år etter vårt første leveår. Da begynner vårt år nummer to, og vi fyller 2 år på slutten av dette andre leveåret.

Har alltid trodd det var slik:

1f.kr.------0------1e.kr.

Men du sier altså at det er slik?

1f.kr------1e.kr.

Lenke til kommentar
Ett år. Se begrunnelse over.

 

Heller ikke til vanlig telles et år null. Vi fyller 1 år etter vårt første leveår. Da begynner vårt år nummer to, og vi fyller 2 år på slutten av dette andre leveåret.

Har alltid trodd det var slik:

1f.kr.------0------1e.kr.

Men du sier altså at det er slik?

1f.kr------1e.kr.

Ja.

http://selode.home.online.no/2000/index.html

http://www.usno.navy.mil/USNO/astronomical...term=millennium

USNO er de som har ansvaret for verdens tidsregning, bl.a det såkalte verdensuret.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Du kan ikke regne med at alle får plass, men det skal være nok redningsvester til alle på bord uansett.

 

Dette er med den tro at det er noenlunde likt på platform som på båt:

 

Hvis alle båtene blir fylt opp og ingen blir "left behind" så skal det være livbåtplass til alle. Vestene er ikke et primært redningsmiddel, men skal selvsagt tas på. Redningsflåtene er sekundært redningsmiddel og det skal være beregnet plass til alle ombord i båten pluss en del ekstra.

Selvfølgelig, omformulerte meg litt feil der, hehe.

Lenke til kommentar

Lansi:

Hvordan døde de?

Fyrverkeri? Brann? Rus?

 

 

Tilbake til radiomottakere:

Radiomottakere er ikke så uskyldige som folk tror. For at en radiomottaker skal motta, må den også sende.

Det kaldes det superheterodynamiske prinsipp.

 

En vanlig lommeradio vil altså sende på en frekvens som ligger noe over den frekvensen den mottar.

 

Ergo er alle radiomottakere sendere i tillegg.

 

 

Du kan teste det selv.

Start to radioer. Når du stiller inn frekvensen på den ene til en bestemt frekvens, vil den andre bli stille.

 

NRK kan bruke dette prinsippet til å peile TVer som ser på NRK. Men de gjør det ikke i praksis.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
uansett, hvilken sveisemotode bruker de? må de bytte hele driten etterpå?

Visst de skal sveise igjen lokkene så tror jeg ikke de sveiser hele veien rundt, men punktsveiser noen plasser for å holde kummelokket nede. Når de skal åpnes igjen så slipes det nok.

Lenke til kommentar

Vet ikke om de sveiser lokkene, men hvis jeg skulle ha gjordt det, så hadde jeg brukt pinnesveis, og lagt en kilsveis i mellomrommet mellom lokk og karm . Det er den letteste løsningen for sveising i felten så vidt jeg vet. Og ja, det er ikke store sveisen som skal til før lokkene sitter dønn fast; 1-2 cm på 3 steder burde holde i plenty (2 cm x 5 mm sveis x 3 lokasjoner trenger man rundt 5 tonn løftekraft for å bryte).

 

Fjerning av en slik kilsveis er veldig lett i ettertid vha en vinkelsliper.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...