Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

I likhet med mitt forrige spørsmål... Vet man ikke kan spise bra og sånt så vokser man og at det er genetisk bestemt, men er det sporter som kan "strekke" en? Indirekte liksom... Så man blir lengre, hvis man driver med denne sporten før man slutter å vokse...?

 

Nei, det er genetisk bestemt.

 

Bror min jobbet innenbetonsaging og bar mye på tungt utstyr.

Da fikk han ekstra lange armer, og gikt i leddene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis vi utnytter biomassen som finnes i dritten min, hvor stor energi vil det gi? Hvor mye dritt kreves det for å drive en bil?

 

Man kan da ikke bare hele ekskrementer på tanken til en bil og vente at den skal gå. Men det du kan gjøre er å stenge dritten din inne i en lufttett tank og la dritten bli nedbrutt anaerobt, slik at du får metangass.

Lenke til kommentar

Ok, no kryssar eg kanskje ei grense, men ein kan ikkje alltid unngå "the inconvenient truth".. så eg spør:

 

Dei folka som må ta ut lik/restar av lik etter brannar, bilulykker, eksplosjonsulykker etc., er det vanlege brannfolk/redningsarbeidarar? Eller er det alltid folk på vakt som har ekstra "utdanning" eller kursing innanfor dette? Kva heiter i så fall desse kursa, og kvar får ein det? Og har dei i så fall denne utdanninga eller kursinga for ikkje å øydeleggje lika for mykje, eller er det fordi dei er ekstra mentalt forberedt på slikt?

 

Og er det "smusstillegg" knytta til slike arbeidsoppgåver?

 

Håpar nokon kan svare seriøst, sjølv om spørsmåla er på grensa til det morbide.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Ok, no kryssar eg kanskje ei grense, men ein kan ikkje alltid unngå "the inconvenient truth".. så eg spør:

 

Dei folka som må ta ut lik/restar av lik etter brannar, bilulykker, eksplosjonsulykker etc., er det vanlege brannfolk/redningsarbeidarar? Eller er det alltid folk på vakt som har ekstra "utdanning" eller kursing innanfor dette? Kva heiter i så fall desse kursa, og kvar får ein det? Og har dei i så fall denne utdanninga eller kursinga for ikkje å øydeleggje lika for mykje, eller er det fordi dei er ekstra mentalt forberedt på slikt?

 

Og er det "smusstillegg" knytta til slike arbeidsoppgåver?

 

Håpar nokon kan svare seriøst, sjølv om spørsmåla er på grensa til det morbide.

Det er nok ingen fasitsvar på spørsmålet ditt, fordi alle mennesker reagerer forskjellig på f.eks en eksplosjonsulykke. Men jeg tror de går igjennom en mental forberedelse før de rykker ut.

Lenke til kommentar
Ok, no kryssar eg kanskje ei grense, men ein kan ikkje alltid unngå "the inconvenient truth".. så eg spør:

 

Dei folka som må ta ut lik/restar av lik etter brannar, bilulykker, eksplosjonsulykker etc., er det vanlege brannfolk/redningsarbeidarar? Eller er det alltid folk på vakt som har ekstra "utdanning" eller kursing innanfor dette? Kva heiter i så fall desse kursa, og kvar får ein det? Og har dei i så fall denne utdanninga eller kursinga for ikkje å øydeleggje lika for mykje, eller er det fordi dei er ekstra mentalt forberedt på slikt?

 

Og er det "smusstillegg" knytta til slike arbeidsoppgåver?

 

Håpar nokon kan svare seriøst, sjølv om spørsmåla er på grensa til det morbide.

 

Faren min jobba deltid som brannmann, så vet litt om dette. Det er endel kursing i opplæringa, men det ligger et veldig bra støtteapparat bak for å få ut/behandle følelser og inntrykk etter en slik ulykke.

 

 

Tror pappa var i brannvesenet i 3-4 år, utdanna seg til røykdykker tilslutt - vet ikke om det var så mye "gore" egentlig. Vet det var en fjøsbrann og en husbrann som ikke var helt det store for han og de andre, men veit de hadde slike møter etterpå for å få det ut av verden.

 

Det er ikke noe smusstillegg tilknytta en slik jobb nei - det er heller ikke spesielt bra betalt, men en fin inntekt på sia og et fint miljø ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...